کولر آبی

راهنمای خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه

231 بازدید راهنمای خرید / معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک

کولر آبی یکی از برترین و پرطرفدارترین تجهیزات سرمایشی در ایران به حساب می‌آید که برندهای متعددی در زمینه طراحی، تولید و عرضه آن به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند. بسیار از فروشندگان و واسطه‌ها برای عرضه این محصول اقدام به خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه خواهند کرد. در ادامه این راهنما به مواردی که بایستی هنگام خرید این محصول در نظر داشت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه بدانید!

خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه

معرفی کولر آبی

پیش از این که به سراغ معرفی مزیت‌های خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه برویم، لازم است که با این دستگاه کمی بیش‌تر آشنا شویم. کولرهای آبی یا کولرهای تبخیری نوعی تجهیز سرمایشی به حساب می‌آیند که برای پخش هوای خنک در محیط از جریان آب استفاده می‌کنند. در حقیقت، هوای خنک ایجاد شده توسط این دستگاه‌ها به واسطه کانال‌هایی از جنس گالوانیزه به داخل فضا می‌رسد. کولرهای آبی متشکل از اجزای مختلفی هستند: پمپ آب، دینام یا موتور، پوشال یا پدهای سلولزی، فن دمنده هوا و شناور آب.

چنان‌چه قصد خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه را دارید، لازم است بدانید که این تجهیزات در انواع مختلفی طراحی و ارائه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. اگر بخواهیم این دستگاه را در انواع مختلف دسته‌بندی کنیم، باید بگوئیم که کولرهای آبی به دو دسته کولرهای پوشالی و کولرهای سلولزی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه با هر یک از کولرهای مذکور بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه مدل پوشالی

کولرهای آبی پوشالی اولین نمونه از کولرهای سرمایشی مدل آبی به حساب می‌آیند که برای ایجاد هوای خنک و انتشار آن در محیط از پوشال بهره‌ می‌برند. در حقیقت سیستم کارکرد این دستگاه بدین صورت بوده که هوای خنک در اثر عبور آب از پوشال‌های چوبی و جریان هم‌رفتی در اتاق منتشر می‌شود. پوشال‌ها زمانی که مرطوب شده و خیس شوند، سبب ایحاد باد خنکی خواهند شد که 20 درجه از هوای بیرون سردتر خواهد بود.

این مدل از کولرها به دلیل این که هزینه تعمیر و نگهداری پایین‌تری داشته، متقاضیان زیادی دارند و میزان فروش آن‌ها بالا است. با این حال باید بدانید که میزان هدر رفت آب در این نوع از کولرها در مقایسه با مدل‌های دیگر بیش‌تر بوده و به همین خاطر استفاده از کولر آبی پوشالی می‌تواند موجب افزایش هزینه آب شود.

خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه مدل سلولزی

مدل بعدی کولرهای آبی که جزو کولرهای نوین و پیشرفته به حساب می‌آید، کولر آبی سلولزی بوده که امروزه اکثر برندهای مطرح در بازار این نوع از سیستم سرمایشی را به بازار عرضه می‌کنند. در ساختار کولرهای آبی سلولزی به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده شده و به همین خاطر توانایی نگهداری آب در این مدل از کولرها بیش‌تر است. همین مسئله موجب می‌شود که مدل سلولزی بتواند قدرت سرمادهی بیش‌تری در مقایسه با مدل پوشالی داشته باشد و همچنین میزان تقاضای خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه (مدل سلولزی) افزایش پیدا کند.

خرید کولر آبی به قیمت عمده

اگر جزو فروشندگان لوازم خانگی هستید و قصد دارید در زمینه فروش کولر  نیز به صورت تخصصی فعالیت کنید، می‌توانید با سنجش نیاز بازار و اعتبار کارخانجات تولیدکننده کولر آبی به سراغ خرید عمده بروید. خرید عمده این محصولات امتیازاتی را در پی داشته که از جمله اصلی‌ترینِ این امتیازات می‌توان به هزینه خرید مقرون به صرفه اشاره داشت.

مهم‌ترین نکات خرید بهترین کولر آبی

خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه

چنان‌چه قصد دارید انواع کولر آبی را به صورت مستقیم از کارخانه به صورت عمده یا خرده خریداری نمائید، مواردی حائز اهمیت هستند که با شناخت آن‌ها می‌توانید محصولات باکیفیت‌تری را تهیه کنید. این نکات عبارتند از:

بررسی ابعاد کولر آبی

از جمله مهم‌ترین مواردی که لازم است خریدار حین ثبت سفارش کولرهای آبی در نظر داشته باشد، ابعاد کولر است. در نظر گرفتن ابعاد استاندارد کولر به طوری که مطابق با اصول طراحی کولر ساخته شده باشد سبب می‌شود که مصرف‌کنندگان بتوانند با خاطری آسوده‌تر و با انتخاب‌های بیش‌تری اقدام به خرید و نصب کولر نمایند. به بیان دیگر، ابعاد کولرهای آبی ارتباط مستقیم با متراژ منازل دارد و تناسب این دو با هم از مشکلات نصب و سرمادهی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

بررسی برچسب انرژی

مورد بعدی که لازم است حین خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه در نظر قرار گیرد، برخورداری برچسب انرژی کولر است. این محصولات مانند سایر وسایل برقی به برچسب انرژی نیاز دارند و می‌بایست وضعیت آن‌ها به طور کامل برای مصرف‌کننده شرح داده شود.

اعتبار کارخانه ارائه‌دهنده کولر

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که لازم است حین خرید این دستگاه سرمایشی محبوب در نظر داشته باشید، اعتبار کارخانه‌ای بوده که قصد تهیه کولر از آن را دارید. همان‌طور که می‌دانید امروزه انواع و اقسام برندها در زمینه تولید و عرضه کولر در بازار در حال فعالیت هستند و هر یک از آن‌ها تجربه و پشتوانه متفاوتی دارند؛ به همین خاطر کیفیت محصولات ارائه شده توسط هر یک از برندهای موجود در بازار متفاوت است. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید حتماً ویژگی‌های برند مورد نظر را شناسایی کرده تا بتوانید خریدی مطمئن‌تر و درست‌تر داشته باشید.

گارانتی خرید و خدمات پس از فروش

از دیگر مواردی که بسیار حائز اهمیت بوده، برخورداری از ضمانت‌نامه و گارانتی است. با در اختیار داشتن گارانتی خاطرِ مصرف‌کنندگان آسوده خواهد ماند؛ چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل و یا نیاز به تعمیر می‌توان خدمات کامل و استاندارد سرویس و تعمیر کولرهای آبی را دریافت کرد. توجه داشته باشید که حتی اگر از بهترین نوع کولرهای آبی نیز استفاده کنید، باز هم احتمال خرابی کولر و آسیب دیدن آن وجود دارد؛ به همین خاطر لازم است که کولر خریداری شده دارای خدمات پس از فروش نیز باشد تا بتوان از خدمات نمایندگی‌ها و کمک مهندسین متخصص بهره‌گیری کرد.

مزیت‌های خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه

خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه

  • با خرید مستقیم از کارخانه می‌توان بدون واسطه به محصول اصلی با کیفیت واقعی دسترسی پیدا کرد.
  • قیمت عمده کولرهای آبی عرضه شده توسط کارخانه نسبت به آن چه که از واسطه خریداری می‌شود به مراتب مقرون به صرفه‌تر است.
  • امکان بازگشت کالا به کارخانه و پیگیری اشکال در سفارش فراهم است.
  • می‌توان از گارانتی و خدمات پس از فروش برند ارائه‌دهنده بهره‌گیری کرد.
  • و…

سخن پایانی

با خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه مزایایی عاید خریدار می‌شود که در این راهنما به شرح آن‌ها پرداختیم. هنگام خرید کولرهای آبی چه از واسطه و چه به صورت مستقیم از کارخانه می‌بایست مواردی در نظر گرفته شود تا خریدی هوشمندانه صورت گیرد. آیا تجربه خرید کولر آبی به طور مستقیم از کارخانه را دارید؟ کدام برند را برای خرید این محصول پیشنهاد می‌کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون خرید کولرهای آبی پوشالی و سلولزی با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل درمیان بگذارید.

231 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط