محصولات مازی نور

معرفی و بررسی محصولات مازی نور

80 بازدید راهنمای خرید / تولید و تامین کنندگان لامپ در ایران / معرفی محصولات صنعت برق

شرکت صنایع روشنایی مازی نور از جمله شرکت‌های پیشرو در صنایع روشنایی در ایران بوده که با بیش از 40 سال سابقه مفتخر است انواع مختلف تجهیزات روشنایی پرکاربرد را با درجه کیفی عالی عرضه کند. این شرکت، عرضه‌کننده انواع محصولات نظیر چراغ‌های اداری و تجاری، صنعتی، ضد انفجار و فضای آزاد است. در ادامه این راهنما با محصولات مازی نور بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره محصولات مازی نور بدانید!

محصولات مازی نور

تجهیزات روشنایی فضای داخلی

توکار

این مدل از محصولات مازی نور در حقیقت لامپ‌هایی بوده که درون سقف، سطوح و دیوارها قابل تعبیه هستند و ظاهری مخفی دارند. این محصولات با سایر محصولات روشنایی هماهنگی خاصی داشته و باعث ایجاد تناسب قابل قبولی می‌شوند.

ضد نم و غبار

همان‌طور که از نام این مدل از تجهیزات روشنایی مشخص بوده، در برابر نم و غبار مقاومت خیلی خوبی از خود نشان می‌دهند. چراغ‌های مذکور نوعی چراغ توسعه‌ یافته محسوب می‌شوند؛ چرا که بدنه آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که لامپ درون محفظه‌ای ایزوله شده قرار می‌گیرد و این محفظه از ورود و نفوذ رطوبت و آب و گرد و غبار به لامپ و سیم کشی‌های آن جلوگیری خواهد کرد.

روکار

این مدل از محصولات مازی نور برای روشنایی فضاهای بزرگ‌تر و تمامی فضاهای داخلی نظیر اتاق‌های نشیمن، سالن، آشپرخانه، اتاق‌های کنفرانس، اتاق خواب و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. چراغ‌های مذکور می‌توانند به صورت ثابت و دائمی و یا متحرک هم‌چون آویز‌ها و چراغ‌های شیشه‌ای مورد استفاده قرار گیرند.

آویز

چراغ‌های آویز به طور معمول به واسطه یک بند، زنجیر یا میله فلزی از سقف آویزان شده و غالباً به صورت چندتایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. عمده کاربرد این نوع از چراغ‌ها برای نصب روی میزهای آشپزخانه و ست‌های غذاخوری و گاهاً درون حمام است.

خط نوری پیوسته

خط نوری پیوسته یا لاین نوری چراغ‌های خطی هستند که معمولاً در کنج‌ها و گوشه‌ها برای دو چندان کردن زیبایی فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چراغ‌ها سبب ایجاد یک خط نوری پیوسته و جذاب در فضا می‌شوند.

دانلایت

چراغ‌های دانلایت نمونه دیگری از محصولات مازی نور هستند که درون سقف احاطه می‌شوند و نور را در یک پرتو باریک به طرف پایین می‌تابانند. این چراغ‌ها شباهتی به نورافکن‌های باریک داشته و زمانی که روشن می‌شوند، این‌گونه به نظر می‌رسد که نور از سوراخ‌های درون سقف به بیرون می‌درخشد.

اضطراری – خروج

نوعی منبع نور کوتاه مدت بوده که در زمان قطعی برق به صورت اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد. چراغ‌های اضطراری در انواع مختلف روکار و توکار قابل سفارش و نصب هستند.

ضد انفجار

با استفاده از این مدل محصولات مازی نور می‌توان روشنایی محیط‌هایی که همواره در معرض خطر انفجار و آتش‌سوزی قرار دارند را تأمین کرد. این چراغ‌ها خطر انفجار را کاهش داده و در کلیه مشاغلی که در محیط‌های خطرناک در حال فعالیت هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ریلی

منظور از چراغ‌های ریلی محصولاتی بوده که به صورت خطی بر روی یک ریل نصب خواهند شد. به طور معمول ریل مناسب برای این محصول دارای طولی بیش از یک متر بوده و به گونه‌ای طراحی شده که چراغ‌ها بر روی آن با فواصل مشخصی قرار خواهند گرفت.

تجهیزات روشنایی فضای آزاد

محصولات مازی نور

چراغ پارکی

چراغ‌های پارکی یا حیاطی نوعی از چراغ‌های پرطرفدار هستند که ظاهری ویژه و منحصربه‌فرد دارند. این نوع از چراغ‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست، عمدتاً در پارک‌ها و فضاهای بیرونی، تالارها، رستوران‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده از چراغ‌های پارکی، به پایه نیاز خواهید داشت. این محصولات در طرح‌ها و نقش‌های مختلف تولید شده و تنوع بسیار بالایی دارند.

چراغ خیابانی – معابری

نمونه دیگری از محصولات مازی نور، چراغ‌های خیابانی هستند که نوعی منبع نور مصنوعی به حساب می‌آیند و متشکل از لامپ، بدنه، رفلکتور، شیشه، پایه، براکت، قطعات الکترونیکی و… هستند. قابل ذکر است که برخی از چراغ‌های خیابانی فاقد منبع نوری بوده و می‌بایست با در نظر گرفتن سرپیچ از لامپ مناسب بهره برد. ناگفته نماند که چراغ‌های خیابانی به عنوان مهم‌ترین تجهیزات در تأمین روشنایی معابر و خیابان‌ها محسوب می‌شوند.

پروژکتور

پروژکتورها یا نورافکن‌ها نمونه‌ای از تجهیزات روشنایی بوده که غالباً در اماکن بزرگ به کار گرفته می‌شوند. این محصولات بازتاب‌دهنده عالی برای نور هستند و می‌توانند روشنایی مساحت زیادی را تأمین کنند.

دیواری

این مدل از چراغ‌ها متشکل از یک چراغ، حباب و لامپ و صفحه هستند که عموماً یک یا چند شاخه دارند. این محصولات به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانند نور را به سمت بالا یا پایین بتابانند. قابل ذکر است که برخی از مدل‌های چراغ‌های مذکور قابلیت تابش نور به هر دو جهت بالا و پایین یا به صورت مورب را نیز دارند.

چراغ مناسب تونل

چراغ‌های تونلی معمولاً از آلیاژ آلومینیومی تولید شده و مقاومت نسبتاً بالایی نیز دارند. اصلی‌ترین کارایی این نوع از چراغ‌ها در اماکنی هم‌چون تونل‌ها، موتورخانه‌ها، چاله‌های آسانسور و… است.

چراغ دفنی

نمونه دیگری از محصولات مازی نور بوده که جهت تابش نور در آن‌ها از پایین به بالا است. همان‌طور که از نام این چراغ‌ها مشخص بوده، آن‌ها را درون زمین نصب خواهند کرد.

وال واشر

وال واشر نوعی المان مدرن بوده که از آن‌ها در نورپردازی فضاهای مختلف استفاده می‌شود. وال واشرها متشکل از اجزای مختلفی نظیر ال ای دی به منظور ایجاد نور، بدنه، لنز برای پخش یا تمرکز نور و همچنین درایو هستند. در وال واشر تعدادی لامپ ال ای دی بر اساس میزان نورپردازی در بدنه هیت سینک در کنار یک دیگر قرار خواهند گرفت.

چراغ چمنی

چراغ‌های چمنی نوعی لامپ منحصربه‌فرد بوده که می‌توان از آن‌ها به منظور تأمین روشنایی خارجی بهره برد. همان‌طور که از نام این چراغ‌ها پیداست، محل نصب آن‌ها بر روی چمن و فضای سبز بوده و به منظور نورپردازی گیاهان کارایی دارند.

پایه چراغ پارکی

همان‌طور که گفته شد، برای استفاده از چراغ پارکی لازم است که آن را بر روی پایه نصب کنید. این پایه‌ها عمدتاً از جنس لوله فولادی بوده که در طرح‌های مختلف قابل تولید هستند. شایان ذکر است که گاهی اوقات با هدف دو چندان کردن زیبایی، از برش‌های ورق فولادی برای این محصولات نیز استفاده می‌شود. به طور معمول پایه‌هایی که برای این چراغ‌ها مورد استفاده قرار گرفته در سه نوع بلند، متوسط و کوتاه تولید می‌شوند که نوع پایه بسته به فضایی که قصد داریم چراغ پارکی را در آن نصب کنیم، مشخص خواهد شد؛ به عنوان مثال پایه بلند برای فضاهایی نظیر خیابان‌ها، پارک‌ها، تالارها و… گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

سخن پایانی

کلیه محصولات مازی نور که در این راهنما به معرفی آن‌ها پرداختیم، از درجه کیفی بسیار بالایی برخوردار بوده و بر اساس استانداردهای ساخت در صنعت روشنایی تولید شده‌اند. آیا تجربه استفاده از محصولات این شرکت را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون محصولات ارائه شده توسط مازی نور با ما در میان بگذارید.

80 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط