بازار ماشین آلات صنعتی

بازار ماشین آلات صنعتی؛ مهم‌ترین نکات خرید تجهیزات صنعتی

187 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

خرید و در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین آلات صنعتی برای بخش تولید مشاغل صنعتی از جمله مهم‌ترین موارد به حساب می‌آید. در بازار ماشین آلات صنعتی انواع مختلف این تجهیزات قابل خرید هستند که می‌بایست بر حسب فاکتورهای مختلفی اقدام به خرید تجهیزات مذکور شود. در ادامه این راهنما فاکتورهای مذکور را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات خرید در بازار ماشین آلات صنعتی

بازار ماشین آلات صنعتی

خرید بر حسب نیاز

چنان‌چه قصد خرید تجهیزات صنعتی در بازار ماشین آلات صنعتی را دارید، در درجه اول لازم است که نیازسنجی کنید. شما باید نوع کسب و کار خود را در نظر گرفته و ارزیابی کنید که به چه تجهیزاتی نیاز خواهید داشت. کلیه تجهیزاتی که برای صنایع تولیدی طراحی و ساخته می‌شوند کاربردی هستند، اما با این حال شما باید در نظر داشته باشید که کدام یک از تجهیزات مذکور می‌تواند اهداف شما را برآورده کرده و برای کسب و کار شما مناسب خواهد بود. پیشنهاد می‌شود پیش از ورود به بازار ماشین آلات صنعتی فهرستی از نیازهای خود تهیه کرده و بر حسب آن اقدام به خرید نمائید.

در نظر گرفتن میزان بودجه در بازار ماشین آلات صنعتی

مورد بعدی تناسب بودجه شما با ماشین آلات صنعتی است. امکان دارد که برای تهیه این تجهیزات بودجه کمی در دسترس داشته باشید که در چنین شرایطی بالاجبار باید به سراغ ماشین آلات و تجهیزات صنعتی دست دوم بروید. خرید ماشین آلات و تجهیزات صنعتی دست دوم در بازار مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که از جمله این مزیت‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌ها اشاره داشت. با این حال پیشنهاد می‌شود که در زمان خرید تجهیزات صنعتی دست دوم نهایت دقت را به خرج دهید؛ چرا که امکان دارد برخی از تجهیزات مذکور دچار مشکلات فنی باشند و برای تعمیر هزینه‌های زیادی به بار آورند. در بازار تجهیزات صنعتی دست دوم شرکت‌های قابل اعتمادی در حال فعالیت هستند که شما می‌توانید با کمک آن‌ها ماشین آلات صنعتی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و درجه کیفی خوب خریداری کنید.

توجه به خروجی تولید

منظور از خروجی تولید محصولاتی بوده که در یک بازه زمانی مشخص توسط یک شرکت طراحی و تولید می‌شوند. در بازار ماشین آلات صنعتی به منظور خرید تجهیزات مورد نیاز خود می‌بایست تجهیزات مورد نیاز را متناسب با تعداد خروجی تولید خود انتخاب کنید. گاهی اوقات خرید یک قطعه به منظور افزایش حداکثر میزان بازدهی تولید می‌تواند در کاهش هزینه‌ها تأثیر به سزایی داشته باشد و در عین حال سبب افزایش میزان تولید شود؛ از این رو پیش از خرید تجهیزات صنعتی لازم است که میزان خروجی تولید را با امکانات و قیمت تجهیزات مورد نیاز مقایسه کنید و آن چه را بخرید که واقعاً به آن نیاز دارید.

استخدام نیروی انسانی

بازار ماشین آلات صنعتی

از جمله فاکتورهای ضروری که در هنگام خرید از بازار ماشین آلات صنعتی باید به آن توجه داشته باشید، استخدام نیروی انسانی است. چنان‌چه در صنعت تولید مشغول به فعالیت هستید، لازم است که به تعداد نیروی انسانی مورد نیاز خود دقت داشته باشید. به منظور استخدام پرسنل مورد نیاز در واحد تولیدی می‌بایست انواع ماشین آلات و تجهیزات صنعتی را از مدل‌های تمام اتوماتیک گرفته تا نیمه اتوماتیک به خوبی بشناسید؛ چرا که ماشین آلات تمام اتوماتیک موجود در بازار ماشین آلات صنعتی برای کارکرد به نیروی کار نیازی نداشته و در مقابل ماشین آلات نیمه اتوماتیک برای ارائه عملکرد به حضور چند نفر نیاز خواهند داشت.

بررسی قیمت‌های متفاوت در بازار ماشین آلات صنعتی

مورد بعدی که لازم است حین خرید در این بازار مد نظر قرار دهید، بررسی قیمت‌های مختلف است. در اغلب مواقع قیمت‌های مختلفی برای تجهیزات صنعتی در بازار تعریف شده که توصیه می‌شود پیش از خرید علت این تفاوت قیمت را جویا شوید تا بتوانید بهترین تجهیز صنعتی را متناسب با نیاز خود خریداری نمائید. توجه داشته باشید که قیمت یکی از اساسی‌ترین فاکتورها در تصمیم‌گیری برای خرید به حساب می‌آید، اما با این حال توصیه می‌شود که هرگز کیفیت را فدای قیمت ارزان نکنید.

توجه به توان مصرفی تجهیزات صنعتی

مورد بعدی که انتظار می‌رود خریداران در این بازار پیش از خرید در نظر قرار دهند، توان مصرفی تجهیزات است. به منظور خرید این ماشین آلات تنها توجه به قیمت کافی نبوده و بایستی پیش از ثبت سفارش و پرداخت وجه به توان مصرفی، نیاز به برق و همچنین میزان مصرف دستگاه توجه کافی داشته باشید. بعضی از ماشین آلات و تجهیزات صنعتی موجود در بازار با استفاده از برق خانگی کار کرده و برخی دیگر به منظور کارکرد به برق صنعتی نیاز خواهند داشت که این موضوع بر افزایش هزینه‌ها تأثیرگذار خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع توصیه می‌شود که قبل از خرید حتماً توان مصرفی و میزان مصرف تجهیزات و ماشین‌ آلات انتخابی را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به صورت تقریبی هزینه انرژی مصرفی واحد تولید خود را تخمین بزنید.

مشخص کردن فضای مورد نیاز نصب و راه‌اندازی

مورد بعدی که لازم است در بین نکات مهم خرید ماشین‌ آلات صنعتی به آن اشاره‌ای داشته باشیم، فضای مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات مورد نظر است. توجه داشته باشید که بدون در اختیار داشتن فضای مناسب برای فعالیتِ تجهیز صنعتی مورد نظر، خرید آن عملاً ضرر خواهد بود. با توجه به این موضوع توصیه می‌شود از در اختیار داشتن فضای کافی پیش از سفارش نهایی ماشین آلات صنعتی اطمینان حاصل کنید.

در نظر قرار دادن دوره گارانتی تجهیزات صنعتی مورد نظر

مورد آخر توجه به دوره ضمانت تجهیزات صنعتی مورد نظر است. توجه داشته باشید که خرید تجهیزات صنعتی برای واحد تولیدی یک نوع سرمایه‌گذاری بزرگ به حساب می‌آید و می‌بایست بیش‌ترین میزان بهره را برای واحد مذکور به ارمغان آورد. با در نظر گرفتن این موضوع، بررسی دوره گارانتی تجهیزات صنعتی یک امر ضروری محسوب شده و می‌بایست جزئیات آن به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. زمانی که در حال بررسی گارانتی تجهیزات صنعتی هستید باید مشخص کنید که کدام یک از قطعات دارای گارانتی بوده و کدام یک فاقد گارانتی هستند. افزون بر این، توصیه می‌شود که ارزیابی ضمانت‌نامه‌ها را فراموش نکرده و بدانید که دقیقاً از چه خدماتی پس از فروش می‌توانید استفاده نمائيد.

سخن پایانی

تجهیزات صنعتی موجود در بازار ماشین آلات صنعتی دارای انواع مختلف با کاربری‌های متعدد و قیمت‌های گوناگون هستند که لازم است خریداران پیش از ورود به بازار و اقدام به سفارش نهایی مهم‌ترین نکات خرید این دستگاه‌ها را در ذهن داشته و مد نظر قرار دهند تا بتوانند خریدی هوشمندانه و متناسب با واحد تولید خود را تجربه کنند. آیا تجربه خرید ماشین آلات صنعتی را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون تجهیزات صنعتی با ما و کابران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

187 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط