بازار دیزل ژنراتور در تهران

بازار دیزل ژنراتور در تهران؛ آشنایی با مهم‌ترین نکات خرید

186 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

به نظر شما در بازار دیزل ژنراتور در تهران چه نکاتی را باید مد نظر داشت؟ آیا با ویژگی‌های بهترین دیزل ژنراتور موجود در بازار آشنایی دارید؟ دیزل ژنراتور (Diesel Generator) که گاهی اوقات تحت عنوان موتور برق نیز نامیده می‌شود، قادر است انرژی مکانیکی یا حرکتی را به انرژي الکتریکی تبدیل کرده و در شرایط خاص بسیار کارآمد است. در ادامه این راهنما با نکاتی که بایستی پیش از خرید این محصول در بازار در نظر داشته باشید آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره بازار دیزل ژنراتور در تهران بدانید!

بازار دیزل ژنراتور در تهران

ژنراتورها در حقیقت همان موتورهای مبدلی هستند که در انواع مختلف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات در مدل‌های گوناگون دائمی، اضطراری و پرایم قابل طراحی بوده و از مهم‌ترین نکاتی که بایستی در زمان خرید آن‌ها در بازار دیزل ژنراتور در تهران در نظر داشت، توجه به بار الکتریکی آن‌ها است که در دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم‌بندی می‌شود. به طور معمول از نوع سه فاز برای کاربردهای صنعتی و از نوع تک فاز برای مصارف خانگی هم‌چون یخچال، لامپ‌ها، جاروبرقی و… می‌توان بهره برد.

در ادامه با انواع صنعتی و خانگی دیزل ژنراتور بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

دیزال ژنراتور صنعتی

همان‌طور که از نام این محصول مشخص بوده می‌توان از آن برای مصارف صنعتی بهره برد. این مدل از دیزل ژنراتورها ابعاد بسیار بزرگی داشته و به همین خاطر امکان استفاده از آن‌ها در خانه و مصارف صنعتی فراهم نیست. دستگاه مذکور قادر به تولید انرژي بسیار زیادی بوده و می‌توانند در مقایسه با دیزل ژنراتور خانگی در دوره‌های طولانی‌تری کار کند. موتورهای مذکور در نیروگاه‌ها به عنوان ژنراتور اصلی یا کمکی به کار گرفته خواهند شد. اصلی‌ترین علتی که از این مدل دستگاه‌ها استفاده می‌شود، جبران کمبود برق در زمان قطعی برق است.

ژنراتور مسکونی

ژنراتورهای مسکونی از دیگر محصولات قابل خرید در بازار دیزل ژنراتور در تهران هستند که با ژنراتورهای صنعتی از جهات مختلفی متفاوت‌اند. به عنوان مثال، این مدل از دستگاه‌ها ابعاد کوچک‌تری داشته و از آن‌ها نه تنها در منازل بلکه در فروشگاه‌ها، دفاتر اداری، مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌ها نیز می‌توان بهره برد.

مهم‌ترین نکات خرید در بازار دیزل ژنراتور در تهران

بازار دیزل ژنراتور در تهران

قابل ذکر است که دیزل ژنراتورها به عنوان قلب تپنده اکثر صنایع زیرساختی محسوب می‌شوند. علاوه بر این، وجود آن‌ها در مجتمع‌ها و پروژه‌های بزرگ امری ضروری است. در ادامه با نکاتی که بایستی به منظور خرید این محصول در بازار دیزل ژنراتور در تهران در نظر داشته باشید آشنا خواهیم شد:

توجه به برند دیزل ژنراتور

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور را دارید، بهتر است که به سراغ برندهای نام آشنا و معتبر هم‌چون ولوو بروید. برند ولوو در مقایسه با سایر برندها شهرت بهتری داشته و در طول سال‌ها فعالیت خود توانسته است که محصولاتی با کیفیت عالی و مرغوب به بازار عرضه کند. موتورهای دیزلی ارائه شده توسط این برند در بازار دیزل ژنراتور در تهران قابل خرید بوده از جمله بارزترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به دوام بالا و عمر طولانی اشاره داشت.

توجه به بار الکتریکی

هر یک از دیزل ژنراتورهای موجود در بازار دارای بار الکتریکی مشخصی هستند که آن‌ها را برای مصارف خانگی یا صنعتی مناسب می‌سازد. محاسبه توان مورد نیاز کار پیچیده‌ای نبوده و تنها کافی است که روش محاسبه را در اینترنت جست‌وجو کنید. به طور معمول دستگاه‌های دائمی، اضطراری و پرایم دارای توان‌های مختلفی هستند؛ به عنوان مثال دیزل ژنراتورهای دائمی توان بیش‌تری در مقایسه با ژنراتورهای اضطراری دارند و دلیل آن هم کارکردِ بیش‌تر این دستگاه در بازه زمانی طولانی‌تر است.

مصرف سوخت دیزل ژنراتور

مورد بعدی که لازم است پیش از خرید در نظر داشته باشید، مصرف سوخت دستگاه مورد نظر است. چنان‌چه میزان سوخت دستگاه از توان آن کم‌تر باشد، بهتر بوده و به این معناست که دستگاه منتخب اقتصادی‌تر است. چنان‌چه میزان سوخت آن نسبت به توان بیش‌تر باشد، بایستی هزینه بیش‌تری برای سوخت در نظر داشته باشید.

خدمات پس از فروش

فرقی ندارد که دیزل ژنراتور مورد نظر خود را از کجا تهیه می‌کنید، آن چه که اهمیت دارد این است که دستگاه مورد نظر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. زمانی که دستگاه مورد نظر شما دارای ضمانت نامه باشد، خیالتان راحت خواهد بود و می‌توانید به اعتبار برند تکیه کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل از خدمات پس از فروش استفاده نمایید.

توجه به سیستم مدیریت انرژي

احتمالاً می‌دانید که دیزل ژنراتورها برای تبدیل انرژي مکانیکی به انرژي الکتریکی، سوخت زیادی مصرف می‌کنند. همین موضوع سبب شده که در مدل‌های جدید این دستگاه شاهد سیستم مدیریت انرژي باشیم. سیستم مدیریت انرژی کمک می‌کند که دستگاه توانایی آغاز به کار و عملکرد مطابق برنامه را داشته باشد.

افزون بر این، وجود این سیستم در دیزل ژنراتورها موجب می‌شود که هشدارهای لازم در زمان عدم کارکرد نمایش داده شود؛ به عنوان مثال چنان‌چه میزان سوخت پایین باشد، هشدار مربوط به آن نمایش داده خواهد شد. از دیگر مزیت‌های سیستم مدیریت انرژي حفظ راندمان دستگاه و ممانعت از آسیب‌دیدگی موتور است.

اندازه فیزیکی

مورد بعدی که توصیه می‌شود در بازار دیزل ژنراتور در تهران مد نظر قرار دهید، اندازه فیزیکی دستگاه مورد نظر است. توجه داشته باشید که برای حمل و نقل دیزل ژنراتور با ابعاد بزرگ به کامیون نیاز خواهید داشت. به طور معمول دیزل ژنراتورهایی با ابعاد بزرگ کارایی صنعتی دارند و حمل و انتقال آن‌ها به روش دیگری ممکن نخواهد بود.

سخن پایانی

در این راهنما سعی کردیم مهم‌ترین نکاتی که بایستی در بازار دیزل ژنراتور در تهران در نظر داشته باشید تا بتوانید موتور دیزلی متناسب با نیاز و بودجه خود را تهیه کنید، ارائه دادیم. اساس کار هر یک از دیزل ژنراتورها تولید انرژی الکتریکی و تأمین برق در زمان قطعی است؛ با این حال لازم است که انواع مختلف این دستگاه را شناخته و بر اساس نیاز اقدام به خرید کنید. آیا تجربه خرید دیزل ژنراتور را دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را پیرامون بازار دیزل ژنراتور در تهران را با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در قسمت ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

186 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط