خرید و قیمت لامپ ال ای دی

هر آن چه که باید درباره خرید و قیمت لامپ ال ای دی بدانید!

137 بازدید راهنمای خرید / تولید و تامین کنندگان لامپ در ایران

لامپ ال ای دی یکی از پرطرفدارترین و بهترین لامپ‌های نسل جدید بوده که در انواع مختلف با اشکال گوناگون به بازار عرضه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید روشنایی یکی از مهم‌ترین موضوعات برای تمامی افراد است؛ از این رو روش‌های گوناگونی برای تأمین نور وجود دارد. در ادامه این راهنما قصد داریم مهم‌ترین نکات خرید و قیمت لامپ ال ای دی را به شما عزیزان بگوئیم تا بتوانید اقدام به خرید بهترین نمونه از این تجهیزات روشنایی کنید. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید و قیمت لامپ ال ای دی

خرید و قیمت لامپ ال ای دی

معرفی لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی یکی از منابع نوری الکتریکی بوده که با کمک دیودهای ساطع‌کننده نور می‌تواند نور لازم را تولید کرده و انتشار دهد. این نوع از تجهیزات نوری از جهات مختلفی با لامپ‌های رشته‌ای در تضاد هستند و در مقایسه با آن‌ها کارایی بیش‌تری دارند. از جمله برتری‌های این مدل از لامپ‌ها می‌توان به بازدهی بسیار بالاتر در حدود 200 لومن در وات اشاره داشت. علاوه بر این، طول عمر این لامپ‌ها نیز در مقایسه با سایر لامپ‌های موجود در بازار بسیار بیش‌تر است. در ادامه راهنمای خرید و قیمت لامپ ال ای دی مهم‌ترین نکاتی که بایستی در زمان خرید این تجهیزات نوری در نظر داشته باشید را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

مهم‌ترین نکات خرید لامپ ال ای دی

چنان‌چه قصد خرید لامپ ال ای دی را داشته باشید، لازم است که 4 نکته مهم را در نظر بگیرید. در راهنمای خرید و قیمت لامپ ال ای دی قابل ذکر بوده که این محصولات دارای انواع متفاوتی هستند و توسط برندهای مختلفی ارائه می‌شوند؛ به همین خاطر گاهی اوقات خرید محصول مناسب به کاری دشوار و چالش‌برانگیز تبدیل خواهد شد.

لامپ‌های ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند و به همین علت از لحاظ شکل و ساختار فیزیکی، رنگ نور، میزان نوردهی، توان مصرفی، اماکن قابل استفاده و کاربری و مواردی از این قبیل با هم دیگر در تضاد هستند. برای این که بتوانید خریدی آگاهانه داشته باشید لازم است که مطابق با راهنمای خرید و قیمت لامپ ال ای دی موارد زیر را رعایت کنید:

گواهی استاندارد لامپ

لامپ‌های ال ای دی استاندارد تا 90 درصد برق کم‌تری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای مصرف کرده و حداقل می‌توانند 15 برابر عمر بیش‌تری کنند؛ به این معنا که برای تأمین نور منزل لازم است تعداد لامپ کم‌تری خریداری کنید و به تبع هزینه برق کم‌تری بپردازید. این تنها در صورتی بوده که اقدام به خرید لامپ‌هایی کنید که دارای گواهی استاندارد ایران و اروپا باشند.

انتخاب میزان روشنایی مناسب

در لامپ‌های رشته‌ای برای محاسبه میزان روشنایی از واحد اندازه‌گیری وات استفاده می‌شد، اما در رابطه با لامپ‌های ال ای دی قضیه کمی فرق دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که توان بیان‌کننده میزان روشنایی لامپ است، در حالی که این عدد می‌تواند میزان انرژی مصرفی لامپ را بیان کند. برای لامپ‌های رشته‌ای یک رابطه پذیرفته شده مابین وات و میزان روشنایی وجود داشته، در حالی که برای ال ای دی‌ها واحد وات پیش‌بینی‌کننده بسیار دقیقی برای میزان روشنایی لامپ محسوب نمی‌شود.

خرید و قیمت لامپ ال ای دی

لومن (lm)  واحد سنجش واقعی روشنایی لامپ‌های ال ای دی است؛ در حقیقت لومن مقداری بوده که شما باید با توجه به راهنمای خرید و قیمت لامپ ال ای دی در زمان ثبت سفارش این محصول به آن توجه داشته باشید.

انتخاب نوع لامپ ال ای دی

همان طور که گفته شد لامپ‌های ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را داشته و در اماکن مختلف خانگی، اداری یا تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با انواع این لامپ‌ها آشنا خواهیم شد:

  • لامپ فیلامنتی: این لامپ برای روشنایی لوستر، کافی شاپ‌ها، دکوراسیون داخلی، نورهای تزئینی، رستوران‌ها و… کارایی دارد.
  • لامپ ال ای دی اشکی: لامپ مذکور برای لوسترها و آباژورها کارایی دارد.
  • لامپ حبابی: این لامپ برای روشنایی عمومی، منازل مسکونی، چراغ مطالعه، چراغ خواب و سرویس‌های بهداشتی مناسب است.
  • لامپ قارچی: این لامپ عمدتاً برای محیط‌هایی که به نمایش محصول نیاز داشته باشند کارایی دارد؛ محیط‌هایی هم‌چون میوه‌فروشی‌ها، فروشگاه‌ها و سوله‌های تولیدی
  • لامپ هالوژنی: از این مدل لامپ ال ای دی می‌توان برای روشنایی عمومی، نورپردازی متمرکز، موضعی و همچنین دکوراسیون بهره برد.
  • پنل ال ای دی: این پنل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مراکز تجاری و بانک‌ها، فرودگاه، بیمارستان‌ها، اتاق کنفرانس، سالن نمایشگاه‌ها، هتل‌ها، لابی ساختمان و… می‌توان از آن‌ها بهره برد.

انتخاب رنگ نور

مورد بعدی که لازم است در راهنمای خرید و قیمت لامپ ال ای دی به آن توجه داشته باشید، انتخاب بهترین رنگ نور متناسب با فضای شماست. لامپ‌های ال ای دی برخلاف لامپ‌های رشته‌ای طیف رنگ گسترده‌ای را پوشش داده و از رنگ بنفش تا قرمز و طیفی از رنگ‌های زرد و سفید را شامل می‌شوند.

در حالت کلی بهترین رنگ نور برای استفاده در خانه، نور آفتابی بوده که احساس گرما و آرامش را در خانه ایجاد نماید. لامپ‌های مذکور برای محیط‌هایی که افراد در آن نیاز به آرامش داشته باشند نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. نور سفید برای محیط‌های کاری گزینه بهتری بوده و در مقابل رنگ‌های دیگر بیش‌تر جنبه تزئینی دارند.

عوامل موثر بر قیمت لامپ ال ای دی

در این بخش از راهنمای خرید و قیمت لامپ ال ای دی به فاکتورهای موثر بر قیمت نهایی این محصولات خواهیم پرداخت:

  • مابه التفاوت قیمت خریدار و پخش‌کننده؛
  • ولتاژ یا همان مقدار وات لامپ‌های ال ای دی؛
  • نوع و مدل لامپ؛
  • برند و کارخانه سازنده لامپ‌های ال ای دی؛
  • ابعاد و اندازه لامپ‌های ال ای دی؛
  • فلیکر یا نوسان لامپ مورد نظر؛
  • توان مجازی لامپ؛
  • هیت سینک.

سخن پایانی

در راهنمای خرید و قیمت لامپ ال ای دی دانستیم که این محصول از جمله بهترین و کارآمدترین منابع تأمین نور و روشنایی به حساب آمده که با استفاده از آن نه تنها می‌توان به راحتی نور فضاهای مختلف را تأمین کرد، بلکه در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی نمود. شما چه اطلاعات دیگری درباره خرید و قیمت لامپ ال ای دی دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون لامپ‌های ال ای دی با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

137 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط