بخاری برقی شومینه ای

بخاری برقی شومینه ای؛ جایگزینی برای شومینه‌های قدیمی

135 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / آموزش در صنعت برق

یکی از محبوب‌ترین وسایل برای گرمایش ساختمان و محیط، بخاری است. بخاری انواع و اشکال مختلف و متفاوتی دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها، بخاری برقی است. جالب است بدانید خود بخاری برقی نیز به دلیل کاربرد فراوانی که دارد، در چدین دسته و نوع مختلف تولید و به بازار عرضه شده است که یکی از جذاب‌ترین انواع بخاری‌های برقی، بخاری برقی شومینه ای است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی بخاری برقی شومینه ای پرداخته و مزایا استفاده از آن را بیان کنیم.

کاربرد و مزایا بخاری برقی شومینه ای

کاربرد بخاری‌های برقی شومینه ای در منزل
کاربرد بخاری‌های برقی شومینه ای در منزل

همان‌طور که گفته شد، یکی از جذاب‌ترین انواع بخاری‌های برقی، بخاری های برقی شومینه ای است. بخاری برقی شومینه ای، یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای گرمایش منازل در فصول سرد سال است. این نوع بخاری‌ها، یکی از محصولات برقی است که با استفاده از بخار آب، محیط را گرم کرده و در عین حال زیبایی شومینه را به منزل شما می‌بخشند. این نوع بخاری‌ها بیش‌تر در فضاهای مسکونی و تجاری به کار رفته و به دلیل قیمت مناسب و کارایی بالایی که دارند، بسیار مورد توجه بود و زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع بخاری‌ها از منابع انرژی برقی استفاده کرده و با تولید بخار آب گرم، فضای مورد نظر را گرم می‌کنند. بخاری‌های برقی شومینه ای دارای ویژگی‌ها و مزایا منحصربه‌فردی هستند که باعث تمایز آن‌ها از سایر بخاری‌ها و افزایش استفاده از این نوع بخاری‌ها گشته است. بخاری‌های برقی شومینه‌ای دارای مزایای متعددی هستند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد ذکر شده در قسمت زیر اشاره کرد. این موارد عبارتند از:

  • طراحی زیبا: طراحی و شکل ساختاری بخاری های برقی شومینه ای بسیار زیبا و جذاب بوده و نما یک شومینه را به ساختمان می‌دهد. بخاری‌های شومینه ای دارای طراحی زیبا و جذابی هستند که باعث می‌شود این بخاری‌ها در هر نوع دکوراسیونی، جایگاه خود را پیدا کرده و مورد استفاده قرار بگیرند. این بخاری‌ها دارای یک محفظه شیشه‌ای هستند که آتش درون بخاری را به نمایش گذاشته و این موضوع باعث می‌شود که در هنگام مشاهده آن، حس خوبی داشته باشید.
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی: استفاده از بخاری های برقی شومینه ای باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایشی شده و هزینه‌های جاری خانوار را کاهش می‌دهد. این نوع بخاری‌ها از مصرف انرژی کم‌تری در مقایسه با بخاری‌های گازی و یا سایر انواع بخاری‌ها برخوردار بوده و این مزیت مهمی است که به کاربران کمک می‌کند تا هزینه های جاری خود را کاهش داده و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنند. علاوه‌بر این، این نوع بخاری‌ها به دلیل عدم نیاز به سوخت، به محیط زیست صدمه‌ای وارد نکرده و خطرناک نیستند. با این حال، برخی از مدل‌های بخاری‌های برقی شومینه‌ای به دلیل عدم کیفیت مناسب و کارایی پایین، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. بنابراین، برای خرید بخاری برقی شومینه ای بهتر است از برندهای معتبر و با کیفیت تر استفاده کرد (برای خرید بخاری برقی شومینه ای می‌توانید به سایت تکه‌ کابل مراجعه کرده و نسبت ثبت درخواست خود اقدام نمایید).
  • وجود سیستم محافظتی: این نوع بخاری دارای یک سیستم حفاظتی است که به خوبی در برابر برق‌گرفتگی و گرمای بیش از حد، از بخاری و محیط و وسایل اطراف آن محافظت می‌نماید. این بخاری با استفاده از بخار آب، دما محیط را با گرمای ملایمی افزایش داده و در عین حال محیط را با ترکیب رطوبت و گرما خشک نمی‌کند.
  • عدم ایجاد فضا داغ و خشک: در حالت کلی، شومینه‌های معمولی اقدام به ایجاد هوایی گرم و خشک یا همان داغ و خشک کرده و رطوبت هوا را از بین می‌برند که این امر برای دیوار و کف مضر بوده و می‌تواند آسیب‌زا باشد اما بخاری برقی شومینه‌ای با ایجاد محیطی گرم و ملایم و کمی مرطوب، از از مشکلاتی همچون کهنه‌شدن و خراب‌شدن کف و دیوارها جلوگیری کرده و محیط مناسبی را برای شما ایجاد می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت، موارد گفته شده در قسمت بالا باعث شده‌اند تا استفاده از بخاری برقی شومینه‌ای یکی از راه‌حل‌های کارآمد و جالب برای گرم‌کردن فضاهای مسکونی و تجاری به شمار آمده و کاربرد زیادی داشته باشد. با توجه به مزایا بخاری برقی شومینه ای، این بخاری‌ها برای استفاده در منازل، دفاتر تجاری، دفاتر املاک زنجیره‌ای و … بسیار مناسب بوده و جلوه‌ای زیبا و جذاب به محیط اطراف می‌بخشد.

بخش‌های مختلف بخاری برقی شومینه ای

بخاری برقی شومینه‌ای
بخاری برقی شومینه‌ای

در حالت کلی، هر وسیله‌ای از قسمت‌ها و بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. بخاری شومینه ای نیز از این امر مستثنی نبوده و از بخش‌ها و قسمت‌های متفاوتی تشکیل شده است. بخش اول این بخاری از یک صفحه‌ی حرارتی تشکیل شده است که برای تولید بخار آب گرم استفاده شده و اهمیت زیادی دارد. این صفحه دارای یک سری لوله‌های کوچک است که آب را به داخل آن منتقل کرده و سپس برق از طریق یک ترانسفورماتور به بخش دوم بخاری منتقل می‌شود که به عنوان یک منبع انرژی استفاده شده و باعث انتقال گرما می‌شود.

در بخش دوم، برق توسط یک الکترود به آب داده شده و بخار آب تولید می‌شود. بخش سوم بخاری نیز شامل یک فن است که برای توزیع بخار آب تولید شده در فضاهای مورد نظر استفاده می‌شود. فن بخاری برقی شومینه‌ای از طریق لوله‌هایی که به صفحه حرارتی متصل هستند، بخار آب را به داخل فضاهای مسکونی و تجاری منتقل کرده و باعث گرم‌شدن محیط می‌شود. این فن در برخی از مدل‌های بخاری شومینه ای دارای قابلیت تنظیم سرعت بوده که برای تنظیم دمای فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

امروزه یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای گرمایش ساختمان و محیط، استفاده از بخاری برقی است. بخاری برقی انواع و اشکال مختلفی دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها، بخاری برقی شومینه ای است. این نوع بخاری دارای مزایایی همچون سیستم محافظتی، قابلیت ایجاد فضا گرم و ملایم، طراحی زیبا و جذاب، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و … بوده و کاربرد زیادی در منازل، دفاتر املاک و دفاتر تجاری دارد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی بخاری برقی شومینه ای پرداخته و مزایا استفاده از آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را پیرامون بخاری برقی شومینه ای با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

135 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط