بخاری برقی زوبر

بخاری برقی زوبر؛ معرفی ویژگی‌ها و مزایای استفاده

182 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / آموزش در صنعت برق

آیا تا به حال از بخاری برقی زوبر برای گرم کردن محیط استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما این مدل از سیستم گرمایشی می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای روزهای سرد زمستانی باشد؟ برند زوبر (kzubr) یکی از برندهای پرطرفدار چینی بوده که محصولاتی فوق‌العاده به بازار عرضه می‌کند. در ادامه این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی بخاری برقی فن دارِ این برند است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره بخاری برقی زوبر بدانید!

بخاری برقی زوبر

معرفی بخاری برقی

پیش از این که به سراغ معرفی بخاری برقی زوبر برویم، در ابتدا بهتر است که نگاهی بر ساز و کار و چیستی این سیستم گرمایشی داشته باشیم. بخاری برقی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سیستم‌های گرمایشی بوده که در ساختار خود از چند المنت حرارتی برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی بهره می‌برد. از آن‌جایی که این مدل از سیستم‌های گرمایشی به جای استفاده از سوخت‌های فسیلی معروفی هم‌چون گاز و نفت، از برق استفاده می‌کند، خطر آتش سوزی را به مراتب کاهش می‌دهد. افزون بر این، مقدار آلودگی ایجاد شده توسط این مدل بخاری‌ها نیز بسیار کم بوده و به همین خاطر خطر گازگرفتگی را کاهش می‌دهد.

شایان ذکر است که بخاری برقی زوبر برای کارکرد به لوله برای خارج کردن گاز دی اکسید کربن نیازی نداشته و قادر است مساحت زیادی را گرم کند. در حالت کلی، هر اندازه بخاری‌های برقی در ابعاد بزرگ‌تری طراحی شوند، می‌توانند مساحت بیش‌تری را گرم کنند. می‌توان تجهیزات گرمایشی مذکور را از لحاظ فاکتورهای مختلفی هم‌چون ابعاد، عملکرد، طراحی ظاهری، توان مصرفی، تکنولوژی ساخت، درجه حرارت، نحوه نصب و راه‌اندازی، محل استفاده و… به انواع مختلفی دسته‌بندی کرد.

به عنوان مثال این بخاری‌ها را می‌توان به چهار دسته بخاری قارچی، بخاری مناسب برای فضای باز، بخاری صنعتی و همچنین گرماتاب تقسیم کرد که هر یک از آن‌ها از نظر ظاهر، محل نصب و توان مصرفی به طور کامل با هم دیگر متفاوت هستند. البته ناگفته نماند که نوع دیگری از بخاری برقی در بازار قابل خرید بوده که تحت عنوان بخاری برقی ضد آب شناخته می‌شود و دارای ساختاری متفاوت با سایر بخاری‌های برقی بوده و مناسب برای استفاده در محل‌های دارای رطوبت هم‌چون حمام است.

معرفی بخاری برقی فن دار

اکنون که با ساز و کار بخاری برقی کمی بیش‌تر آشنا شدیم، در ادامه به معرفی نوعی از این محصولات؛ یعنی بخاری برقی فن دار، می‌پردازیم. اگر بخواهیم این تجهیزات گرمایشی را از نظر ساخت و تکنولوژی به کار رفته در ساختارشان تقسیم‌بندی کنیم، در کل سه نوع بخاری برقی بدون فن یا تابشی، بخاری برقی فن دار و بخاری برقی کانوکتور داریم. از آن‌جایی که تمرکز اصلی ما در این راهنما بر روی بخاری برقی زوبر مدل فن دار بوده، به شرح این مدل می‌پردازیم.

همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص بوده، در ساختار آن یک فن طراحی شده که به کمک آن هوای گرم شده در سرتاسر محیط ساختمان پخش می‌شود. در حقیقت هوای سرد و خنک از قطعه گرمایشی تعبیه شده در ساختار این بخاری عبور کرده و بعد به واسطه فن به محیط منتقل می‌شود.

ناگفته نماند که خودِ بخاری‌های فن دار در دو دسته برقی و با منبع تغذیه خارجی قابل خرید هستند که در نوع برقی جریان الکتریسیته پس از عبور از قطعه گرمایشی به انرژی گرمایشی تبدیل شده و بعد فن موجود در بخاری برقی زوبر، هوای خنک را به طرف خود کشیده و آن را به طرف قطعه گرمایشی هدایت کرده و در نهایت دمای هوا به واسطه این قطعه افزایش پیدا می‌کند؛ به این ترتیب هوا به سرعت گرم می‌شود و سپس به محیط دمیده شده و موجب افزایش دمای اتاق شما می‌شود.

ویژگی‌های بخاری برقی زوبر مدل فن دار

بخاری برقی زوبر

بخاری برقی زوبر مدل فن دار ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. در حالت کلی، اکثر بخاری‌های فن دار مجهز به سیستم مدرن و پیشرفته‌ای هستند که قابلیت تنظیم را دارند. قابلیت تنظیم در این تجهیزات موجب می‌شود که مصرف‌کنندگان بتوانند میزان بازده و قدرت گرمایشی بخاری را تا حد مورد نیاز تغییر دهند.

ناگفته نماند که برخی از بخاری‌های برقی فن دار مجهز به ترموستات هستند. به لطف وجود ترموستات زمانی که دمای هوا به میزان دمای پیش فرض مطلوب رسید، بخاری شما به صورت خودکار خاموش خواهد شد. البته به این نکته توجه داشته باشید که ترموستات‌ها همیشه نمی‌توانند دمای محیط بیرون را به درستی کنترل نمایند؛ چرا که اغلب ترموستات‌ها به بدنه خارجی بخاری متصل بوده و همین موضوع باعث می‌شود که درجه دمای تشخیص داده شده توسط آن‌ها به علت همجوار بودن با بخاری بیش از دمای واقعی فضا باشد.

مزایای استفاده از بخاری برقی زوبر مدل فن دار

در حالت کلی استفاده از بخاری‌های برقی فن دار به نسبت بخاری‌های بدون فن مزیت‌های بیش‌تری را به همراه دارد و می‌توان بهره بیش‌تری از گرمای تولید شده توسط آن برد؛ چرا که فن موجود در ساختار این تجهیزات سبب می‌شود که بخاری بتواند گرمای تولید شده را ضمن کیفیت بهتر، به شکلی یکنواخت‌تر در محیط توزیع کند. از این رو، با کمک بخاری برقی فن دار می‌توان فضای بیش‌تری از منزل یا محل کار را پوشش داد و از گرمای این تجهیز گرمایشی در فصول سرد سال لذت برد.

در ادامه با سایر مزایایی که در پی خرید این دستگاه عایدتان می‌شود آشنا خواهیم شد:

  • توان مصرفی بخاری برقی فن دار زوبر 3000 وات است؛ به همین خاطر قدرت بالایی در گرمادهی دارد.
  • مصرف برق این محصول در سه حالت 2300 وات، 1500 وات و 3000 وات است.
  • دور فن این محصول 365 روز در دقیقه است.
  • این دستگاه دارای قابلیت تغییر دما در 3 حالت است.
  • فن تعبیه شده در ساختار این محصول قابلیت تنظیم دارد.
  • دارای دسته نگهدارنده برای حمل آسان است.
  • این دستگاه مجهز به محافظ المنت است.

سخن پایانی

در این راهنما به معرفی بخاری برقی زوبر و ویژگی‌ها و مزایای استفاده از آن پرداختیم. آیا تجربه استفاده از این مدل بخاری برقی را دارید؟ به نظر شما بخاری برقی‌هایی که مجهز به فن هستند گزینه بهتری‌اند یا بخاری‌های بدون فن؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این دستگاه با ما در میان بگذارید.

182 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط