خرید موتور برق بنزینی

راهنمای خرید موتور برق بنزینی با کیفیت و قیمت خوب

164 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

قطع شدن برق یک امر اجتناب ناپذیر در سراسر دنیا بوده که به علل مختلفی رخ می‌دهد؛ از این رو متخصصین در حوزه صنعت برق بر این آمدند که اقدام به تولید دستگاهی کنند تا در زمان خاموشی و قطعی برق بتواند کمبود انرژی الکتریکی را جبران کند. در این راهنما تمرکز اصلی ما بر معرفی خرید موتور برق بنزینی است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون خرید ژنراتورهای بنزینی با ما همراه باشید.

راهنمای خرید موتور برق بنزینی

خرید موتور برق بنزینی

موتور برق چیست؟

پیش از این که بخواهیم به سراغ معرفی مهم‌ترین نکات برای خرید موتور برق بنزینی برویم، در ابتدا لازم است که تعریفی ساده از موتور برق داشته باشیم. در حالت کلی، موتور برق یا همان ژنراتور در حقیقت وسیله‌ای بوده که با کمک آن نیروی مکانیکی به برق تبدیل می‌شود. در واقع، کارایی این دستگاه به این صورت بوده که با استفاده از منابع مختلفی نظیر بنزین و گازوئیل اقدام به تولید برق خواهد کرد.

کاربرد موتور برق چیست؟

همان‌طور که می‌دانید امروزه با توجه به دو چندان شدن نیاز انسان به برق، کمبود این انرژی در شرایط مختلف می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد؛ در نتیجه موتورهای برق کارایی بسیار پر اهمیتی در حوزه‌های خانگی و صنعتی دارند؛ در حقیقت می‌توان ژنراتورها را بر حسب کاربردی که دارند به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد:

  • ژنراتورهای خانگی: از این ژنراتورها برای تأمین برق منزل، برق مورد نیاز برای پمپ‌های آب، آبیاری در کشاورزی و سیستم‌های روشنایی استفاده می‌شود.
  • ژنراتور صنعتی: این ژنراتورها برای تأمین برق کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، بانک‌ها، مراکز امنیتی بزرگ و سرورهای رایانه‌ای کارایی دارند.
  • ژنراتور مسافرتی: این مدل از موتورهای برق برای تأمین برق در زمان مسافرت و اجرای کمپین‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
  • موتور برق کیفی: اگر قصد خرید موتور برق بنزینی را داشته باشید، باید بدانید که موتور برق‌های کیفی نمونه‌ای جدید از موتورهای بنزینی به حساب آمده که شکل ظاهری آن‌ها مشابه با کیف بوده و دارای یک دسته هستند. این مدل از موتورهای برق عمدتاً برای کوهنوردان، سرگرمی‌ها و… مورد استفاده قرار گرفته و وزن تقریبی آن‌ها حدوداً 20 کیلو گرم است.
  • موتور برق ثابت: موتورهای مذکور عمدتاً در مجموعه‌ها و سازمان‌ها کارایی دارند. از جمله بارزترین ویژگی‌های موتور برق‌های مذکور می‌توان به قدرت و قیمت بالای آن‌ها اشاره داشت.

انواع موتور برق از لحاظ مصرف سوخت

  • موتور برق بنزینی
  • موتور برق دیزلی
  • موتور برق گازسوز

از آن‌جایی که تمرکز ما در این راهنما بر روی خرید موتور برق بنزینی است، در ادامه با چیستی این موتور برق بیش‌تر خواهیم پرداخت. موتور برق بنزینی وسیله‌ای بوده که در آن انرژی مکانیکی از سوخت بنزین حاصل شده و در نهایت به انرژی الکتریسیته تبدیل خواهد شد. بیش‌ترین کارایی این مدل از ژنراتورهای برق تأمین برق خانگی و برخی از مشاغل کوچک نظیر کلینیک دندان‌پزشکی، ساختمان‌های اداری کوچک و… است.

مزایای استفاده از موتور برق بنزینی

خرید موتور برق بنزینی

چنان‌چه قصد خرید موتور برق بنزینی را داشته باشید، حائز اهمیت است که با فواید بهره‌گیری از این محصول آشنا شوید:

  • از آن‌جایی که سوخت این دستگاه بنزین بوده، به راحتی قابل دسترس است و در هر شرایطی می‌توانید آن را تأمین کنید.
  • این مدل از موتورهای برق در کنار استحکام بالایی که داشته، تعمیر آن‌ها نیز بسیار ساده است؛ چرا که لوازم آن به راحتی در بازار موجود بوده و می‌توان با پرداخت هزینه‌ای مقرون به صرفه اقدام به تهیه این لوازم کرد.
  • علاوه بر هزینه تعمیر و نگهداری پایین، قیمت خرید این دستگاه نیز در مقایسه با سایر موتورهای برق موجود در بازار به صرفه‌تر بوده و همین ویژگی سبب شده که موتور برق مذکور بسیار پرفروش باشد.
  • از دیگر ویژگی‌های این دستگاه ابعاد کوچک و قابل حمل آن است؛ چرا که دارای دور بالایی از موتورهای احتراقی هستند و می‌توانند با ابعادی کوچک اقدام به تولید توان بالایی کنند. از آن‌جایی که ابعاد موتورهای مذکور بسیار مناسب بوده، گزینه مطلوبی برای جوشکاران به حساب می‌آیند.
  • از این مدل موتورهای برق می‌توان هم در کارگاه‌های صنعتی کوچک و هم در مصارف خانگی نیز بهره برد.

صدای موتور برق بنزینی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است در زمان خرید موتور برق بنزینی در نظر داشته باشید، صدایی است که این ژنراتور تولید می‌کند. در حالت نرمال صدای تولید شده توسط این دستگاه بسیار کم بوده و بین 75 دسی بل الی 65 دسی بل است؛ با این حال به علت تغییرات الگوریتمی صدا گاهی اوقات با اضافه شدن یک واحد تولید صدا، به طور تقریبی صدای این دستگاه دو برابر خواهد شد؛ به عنوان مثال اگر توان تولیدی موتور برق مورد نظر شما 1.8 کیلووات باشد، صدای تولید شده توسط دستگاه مابین 61 الی 65 دسی بل خواهد بود. یا اگر دارای توان 7.5 باشد، میزان صدا چیزی بین 70 الی 75 دسی بل شنیده خواهد شد.

راهکارهای کاهش صدا در موتور برق بنزینی

همان‌طور که گفته شد این مدل از موتورهای برق می‌توانند با بالا رفتن توان صدای بیش‌تری تولید کنند؛ اما خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها میزان صدای تولیدی توسط این محصول را پس از خرید موتور برق بنزینی کاهش دهید:

  • می‌توانید دستگاه را در فاصله‌ای کمی دورتر از محل موردنظر قرار داده یا این که آن را در اتاقکی کوچک قرار دهید.
  • برای کاهش میزان صدا می‌توانید موتور برق را روی سطوح چمنی، خاک یا پوشش لاستیکی قرار دهید.
  • روش بعدی استفاده از کانوپی بوده که بسیار کارآمد است. کانوپی سایلنت در حقیقت یک اتاق سایلنت بوده که علاوه بر کاهش صدا موجب در امان نگه داشتن آن در برابر باران، گرد و غبار و… نیز خواهد شد.

سخن پایانی

موتور برق بنزینی از جمله ژنراتورهای تولیدکننده برق بوده که با مصرف سوخت بنزین می‌تواند در مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه در مقایسه با سایر موتور برق‌های موجود در بازار برتری‌هایی داشته و در مجموع باعث کاهش هزینه‌ها و تأمین برق در شرایط اضطراری می‌شود. اگر قصد خرید موتور برق بنزینی را دارید بهتر است که با ویژگی‌های این محصول آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید متناسب با نیاز و همچنین بودجه خود اقدام به خرید کنید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون خرید موتور برق بنزینی با ما در میان بگذارید.

164 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط