کرسی برقی ماهان سازه

کرسی برقی ماهان سازه؛ چیستی، ویژگی و کاربرد

131 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / علم و تکنولوژی در صنایع برق و مخابرات

آیا تاکنون برای گرمایش منزل خود از کرسی برقی استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما کرسی برقی می‌تواند وسیله گرمایشی خوبی برای فصول سرد سال باشد؟ کرسی از جمله لوازم گرمایشی در منازل بوده که از گذشته تا به امروز به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کرسی برقی ماهان سازه یکی از نمونه‌های جدید این وسیله گرمایشی محسوب شده که در ادامه این راهنما قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره کرسی برقی ماهان سازه بدانید!

کرسی برقی ماهان سازه

نگاهی بر کرسی

کرسی سیستم عجیب و غریب و پیچیده‌ای ندارد، بلکه یک میزی بوده به ابعاد یک متر در یک متر و ارتفاع سه وجب. البته ابعاد و شکل کرسی می‌تواند قابل تغییر باشد؛ به عنوان مثال برخی از کرسی‌ها میزی مستطیلی شکل داشته و برخی دیگر دایره‌ای هستند. در گذشته برای این که گرمای کرسی به بیرون منتقل نشود، لحافی بزرگ و گرم بر روی چهارپایه می‌انداختند تا دور تا دور کرسی به طور کامل پوشانده شود. بعد هم تشکچه‌هایی را دور کرسی پهن کرده و افراد به آن‌ها تکیه می‌دادند. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی شاهد کرسی‌هایی با ظاهری جدید هستیم که کرسی برقی ماهان سازه یکی از انواع کرسی‌های جدید محسوب می‌شود.

انواع مختلف کرسی

در حالت کلی کرسی‌ها به سه دسته زیر قابل تقسیم‌بندی هستند:

۱. کرسی ذغالی

از جمله قدیمی‌ترین مدل‌های کرسی، کرسی ذغالی بوده که از لحاظ ساختاری مشابه با مدل‌های جدید است، با این فرق که فضای داخلی کرسی به واسطه حرارت ذغال گرم می‌شود.

۲. کرسی تاشو

کرسی‌های تاشو نمونه دیگری از کرسی‌ها بوده که همان‌طور از نام آن‌ها مشخص است، قابلیت تاشدن دارند؛ به این معنا که می‌توان در فصول سرد سال آن‌ها را مورد استفاده قرار داد و در روزهای گرم کرسی را تا کرده و به اندازه یک چمدان در فضایی از خانه نگهداری کرد.

۳. کرسی برقی

و اما می‌رسیم به کرسی‌های برقی که از لحاظ ساختاری مشابه با مدل‌های سنتی هستند. از آن‌جایی که در مدل‌های سنتی از ذغال استفاده می‌شد، به تبع دردسرهایی را در پی داشت. امروزه در مدل‌های جدید از هیتر برقی مخصوص بهره‌گیری می‌شود.

معرفی کرسی برقی ماهان سازه

کرسی برقی ماهان سازه نمونه‌ای از محصولات فانتزی و جذاب مجموعه تولیدی ماهان سازه بوده که ضمن داشتن کیفیتی عالی، یادآور کرسی‌های قدیمی و محافل گرم و صمیمی است. این محصول می‌تواند تداعی‌کننده همان فضای گرم و صمیمی گذشته برای شما باشد. از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به اتوماتیک بون آن اشاره داشت.

همان‌طور که می‌دانید در گذشته انواع مختلف کرسی‌ها و بخاری‌ها با استفاده از سوخت‌های فسیلی هم‌چون نفت و گاز و یا چوب گرمای مورد نیاز را تأمین می‌کردند، اما امروزه با گذشت زمان متوجه این موضوع شده‌ایم که سوخت‌های فسیلی می‌توانند مشکلاتی هم‌چون ایجاد حریق، هزینه بالا، تولید و انتشار گازهای سمی و خطرناک را در پی داشته باشند. کرسی‌های برقی موجود در بازار مشکلات نمونه‌های قدیمی را نداشته و با مصرف انرژی کم، تولید گرمای بیش‌تر و همچنین نداشتن خطرات گذشته توانسته‌اند جایگزین بسیار خوبی برای نمونه‌های قدیمی باشند.

کرسی برقی ماهان سازه نوعی بخاری برقی کوچک نیز تلقی شده که در ابعاد کوچک‌تر برای زیر کرسی طراحی گردیده است. امروزه اکثر افراد به جای کرسی‌های سنتی و ذغالی از این مدل استفاده می‌کنند؛ چرا که کرسی‌های برقی کاربری بسیار ساده‌تری داشته و امکان تنظیم دمای ثابت به واسطه آن‌ها فراهم است.

مزایای استفاده از کرسی برقی ماهان سازه

اگر قصد استفاده از کرسی را دارید اما بین دو راهی کرسی برقی و کرسی ذغالی مانده‌اید، پیشنهاد ما به شما کرسی برقی است. کرسی‌های ذغالی به هیچ وجه قابل مقایسه با کرسی‌های برقی نیستند. برای رفع ابهام و گرفتن تصمیم قطعی پیشنهاد می‌کنیم که مزایای استفاده از کرسی برقی ماهان سازه را مطالعه فرمایید:

  • در این مدل از کرسی‌ها خطر خفگی با گاز مونوکسید کربن نسبت به کرسی‌های قدیمی وجود ندارد.
  • در کرسی‌های ذغالی همواره خطر سوختن پا با ذغال وجود داشت، در حالی که چنین مشکلی در کرسی‌های برقی ماهان سازه وجود ندارد.
  • اگر قصد خرید کرسی دارید و به فکر خرید کرسی ذغالی هستید، باید بگوئیم که در شهرها سوختِ چوب برای تأمین گرمای منزل به واسطه این مدل از کرسی‌ها کم‌تر در دسترس است.
  • امکان تنظیم دمای کرسی برقی همواره فراهم است.
  • این مدل از کرسی‌ها مجهز به قطع‌کن اتوماتیک هستند.

فواید استفاده از کرسی برقی

کرسی برقی ماهان سازه

جالب است بدانید که بهره‌گیری از کرسی به عنوان یک وسیله گرمایشی فواید زیادی برای سلامت بدن شما دارد. در ادامه با این فواید آشنا خواهیم شد:

  • استفاده از این محصول به عنوان یک وسیله گرمایشی سودا و بلغم را در بدن از بین خواهد برد.
  • زمانی که پاها گرم شده به تدریج مواد زائد سلولی از بافت‌ها خارج گردیده و به واسطه خون از بدن دفع خواهد شد.
  • از آن‌جایی که با استفاده از کرسی گردش خون به مغز افزایش پیدا کرده، عملکرد مغزی بهتر شده و منجر به تقویت حافظه نیز خواهد شد.
  • از دیگر فواید استفاده از کرسی‌های برقی ماهان سازه می‌توان به کاهش درد کمر و درد زانوها و همچنین درمان آرتروز و رماتیسم اشاره داشت. گرم نگه داشتن پاها تأثیر به سزایی در تسکین دردهای کمر و زانوهای شما خواهد داشت.
  • علاوه بر موارد فوق، استفاده از کرسی می‌تواند منجر به درمان دیابت و کاهش قند خون نیز شود؛ چرا که گرمای حاصل از این تجهیز گرمایشی بر روی سیستم لوزالمعده موثر بوده و با کاهش قند خود می‌تواند موجب درمان دیابت شود.
  • این وسیله برای تنظیم هورمون‌های بدن نیز موثر است؛ در حقیقت گرمای حاصل از کرسی سبب تنظیم ترشح غدد در بدن شده و به همین دلیل موجب آرامش و خواب راحت خواهد شد.
  • گرمای حاصل از کرسی می‌تواند درد ناشی از عادت ماهانه در بانوان را نیز کاهش دهد.

سخن پایانی

کرسی برقی ماهان سازه یکی از برترین محصولات برای گرمایش در خانه‌ها به حساب آمده که حس گرم و صمیمی نوستالژی را تداعی می‌کند. آیا تجربه استفاده از این وسیله گرمایشی را دارید؟ به نظر شما کرسی برقی بهتر است یا کرسی ذغالی؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کرسی برقی ماهان سازه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

131 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط