کابل اتصال گوشی به تلویزیون

کابل اتصال گوشی به تلویزیون؛ روش‌های اتصال

101 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید به چه صورت می‌توان بین تلویزیون و گوشی اتصال برقرار کرد؟ با کابل اتصال گوشی به تلویزیون چقدر آشنایی دارید؟ یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های تلفن‌های همراه، امکان انتقال محتوای گوشی به تلویزیون بوده که با روش‌های با سیم و بدون سیم صورت می‌گیرد. در ادامه این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی روش انتقال با سیم است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر تا پایان مطلب همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره کابل اتصال گوشی به تلویزیون بدانید!

کابل اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل یو اس بی

روش‌های مختلفی برای اتصال گوشی به تلویزیون وجود دارد که یکی از بی‌دردسرترین و راحت‌ترینِ آن‌ها اتصال با کابل است. در این روش تنها کافی است که یک کابل اتصال گوشی به تلویزیون از نوع یو اس بی تهیه کرده و تلفن همراه خود را به تلویزیون متصل کنید. تلویزیون شما گوشی را به عنوان یک حافظه خارجی یا فلش مموری شناسایی کرده و اجازه می‌دهد که به محتوای درون گوشی خود اعم از عکس، فیلم، فایل‌های صوتی و… دسترسی داشته باشید. تنها کافی است که فایل مورد نظر را انتخاب کرده تا در صفحه نمایش تلویزیون شما نشان داده شود.

مراحل اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یو اس بی

  • در اولین قدم از طریق منوی تنظیمات در موبایل وارد Developer Options شده و بعد گزینه Usb Debugging را روی حالت فعال تنظیم کنید.
  • کابل یو اس بی را هم به گوشی و هم به تلویزیون خود متصل کنید؛ به این صورت که سوکت یو اس بی به تلویزیون و سمت دیگر کابل به درگاه شارژ تلفن همراه متصل شود.
  • پس از برقراری اتصال با استفاده از کابل اتصال گوشی به تلویزیون منوی Use USB For روی صفحه تلفن همراه شما نمایش داده شده که از بین گزینه‌های موجود بایستی File Transfer را انتخاب کنید.
  • در این مرحله تلویزیون گوشی شما را شناسایی کرده و بایستی حالت ورودی تلویزیون را روی USB تنظیم کنید.
  • اکنون می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی تلویزیون پخش کنید.

توجه داشته باشید که در این روش تنها می‌توانید محتواهای گوشی خود را تماشا کنید و امکان بازی با گوشی و انتقال آن روی صفحه گوشی فراهم نیست. علاوه بر این، با استفاده از این مدل کابل اتصال گوشی به تلویزیون نمی‌توانید محتوای گوشی خود را به صورت Mirror یا آینه‌ای به تلویزیون منتقل کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI

اچ دی ام آی یکی دیگر از انواع کابل اتصال گوشی به تلویزیون بوده که در نمونه‌های مینی و میکرو نیز در بازار موجود است. قابل ذکر بوده که برخی از گوشی‌ها با سوکت مینی یا میکرو سازگار هستند. در این مدل از گوشی‌ها می‌توان برای ایجاد اتصال بین تلویزیون و گوشی از کابل HDMI استفاده کرد؛ تنها کافی بوده که یک طرف کابل را به درگاه تلویزیون و طرف دیگر را به تلفن همراه خود متصل کنید.

Mhl؛ یکی دیگر از انواع کابل اتصال گوشی به تلویزیون

کابل اتصال گوشی به تلویزیون

آداپتورها و کابل‌های mhl یا Slimport روش‌های دیگری هستند که می‌توان با کمک آن‌ها بین تلویزیون و گوشی اتصال برقرار کرد. آداپتورهای مذکور از یک طرف به کابل اچ دی ام آی و از طرف دیگر به گوشی و بعد به تلویزیون شما برای نمایش محتوای گوشی با بهترین کیفیت متصل خواهند شد. توجه داشته باشید که تلویزیون شما بایستی از کابل اچ دی ام آی پشتیبانی کند تا بتوان از این روش برای برقراری اتصال بین تلفن همراه و تلویزیون استفاده نمود.

اتصال تلفن همراه به تلویزیون با USB Type C به HDMI

اکنون که با انواع کابل اتصال گوشی به تلویزیون آشنا شدیم، در این بخش می‌خواهیم به شما بگوئیم که چگونه می‌توانید با USB Type C به HDMI نیز این اتصال را برقرار کنید. در سال‌های اخیر اکثر گوشی‌هایی که به بازار عرضه شده‌اند مجهز به پورت تایپ C هستند. چنان‌چه تلفن همراه شما هم دارای چنین پورتی بوده می‌توانید با استفاده از مبدل USB Type C به HDMI گوشی خود را به راحتی به تلویزیون متصل کرده و محتویات تلفن همراه خود را با جزئیات بزرگ‌تر و بهتر روی تلویزیون تماشا کنید.

مبدل‌های USB Type C به HDMI در بازار تنوع بسیار زیادی دارند؛ تنها کافی بوده که یکی از آن‌ها را خریداری کرده و بعد یک سر آن را به پورت شارژ گوشی خود و سر دیگر را به کابل اچ دی ام آی متصل کنید. در نهایت انتهای کابل را به ورودی تلویزیون متصل کنید و حالت نمایش تلویزیون خود را روی ورودی hdmi تنظیم نمایید تا امکان دسترسی به محتوای تلفن همراه بر روی تلویزیون فراهم شود.

اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از آداپتور Micro USB به hdmi

اگر تلفن همراه شما مجهز به درگاه میکرو usb باشد می‌توانید با خرید یک کابل مبدل  میکرو usb به hdmi گوشی را به تلویزیون متصل نمایید. شایان ذکر است که استفاده از این مبدل‌ها دقیقاً مثل مبدل تایپ سی بسیار ساده است. در این روش ابتدا یک سمت کابل آداپتور را به درگاه شارژ تلفن همراه متصل کرده و بعد کابل اچ دی ام آی را از طرف دیگر به آداپتور و از سمت دیگر به پورت تلویزیون متصل نمایید. در نهایت حالت نمایش تلویزیون خود را بر وی ورودی hdmi تنظیم کرده و به همین سادگی از تماشای محتوای گوشی خود بر روی تلویزیون لذت ببرید.

مزایای استفاده از کابل اتصال گوشی به تلویزیون

گرچه روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون به صورت بدون سیم زیاد است و می‌توان از انواع مختلف آن برای اتصال انواع گوشی‌های اندروید و آیفون به تلویزیون استفاده کرد، اما با این حال اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل قابل اطمینان‌تر است؛ چرا که اتصالی پایداری و بدون تأخیر را فراهم می‌سازد. این ویژگی به خصوص در زمانی که قصد بازی با گوشی و انتقال صفحه به بازی به تلویزیون را داشته باشید بسیار کارآمد است.

سخن پایانی

در این راهنما با انواع کابل اتصال گوشی به تلویزیون آشنا شدیم. اگر تجربه استفاده از کابل برای برقراری اتصال مابین گوشی و تلویزیون را دارید لطفاً در قسمت ارسال دیدگاه نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

101 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط