سرکابل و مفصل برند آرین مفصل

برند آرین مفصل؛ همه چیز درباره سرکابل و مفصل های این برند

103 بازدید تولیدکنندگان کات اوت و برقگیر و مقره در ایران / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

برند آرین مفصل را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید سرکابل و مفصل در صنعت برق چه مصارفی دارند؟ در صنعت برق برای اتصال کابل‌ها در مسیرهای طولانی و در انشعابات و در انتهای خطوط از تجهیزاتی تحت عنوان سرکابل و مفصل بهره‌گیری می‌شود که می‌توانند از محل اتصال در برابر فشار مکانیکی، عوامل الکتریکی و رطوبت محافظت کنند. در ادامه با این تجهیزات بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

سرکابل و مفصل برند آرین مفصل؛ معرفی انواع محصولات

سرکابل و مفصل برند آرین مفصل

نگاهی بر شرکت آرین مفصل

پیش از این که بخواهیم به سراغ معرفی انواع سرکابل و مفصل ارائه شده توسط برند آرین مفصل برویم، در ابتدا بهتر است که یک آشنایی اولیه با این شرکت داشته باشیم. شرکت آرین مفصل با تکیه بر کادر فنی مجرب و متخصص از سال 1385 تا به امروز به صورت تخصصی در زمینه تولید محصولاتی با درجه کیفی عالی در حال فعالیت بوده و از سوی شرکت‌های توزیع نیروی برق و بسیاری از مجموعه‌های برق منطقه‌ای استان‌ها و شهرستان‌های کشور مورد تأیید قرار گرفته است.

این شرکت به صورت تخصصی در زمینه طراحی و تولید محصولات پرکاربردی نظیر اتصالات حرارتی کابل برق، اتصالات غیر حرارتی کابل برق، سرکابل چپقی برای بست‌های کمپکت، سرکابل Connex Plug-in برای پست‌های GIS، تجهیزات افزاینده سطح عایقی پست‌ها و خطوط انتقال و … در حال فعالیت است. از آن‌جایی که در این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی سرکابل و مفصل برند آرین مفصل بوده، در ادامه توضیحات بیش‌تری پیرامون تجهیزات مذکور به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

اتصالات حرارتی کابل برق برند آرین مفصل

کلیه سرکابل‌ها و مفصل‌های حرارتی عرضه شده توسط آرین مفصل، تولیدِ شرکت UE/Hongshong هستند. اصلی‌ترین قطعات تشکیل‌دهنده اتصالات حرارتی با استفاده از مواد پلیمری حافظه‌دار یا پلی الفین تولید شده‌اند و قادر هستند که طیف گسترده‌ای از کابل‌های برق با عایق خشک و نیمه روغنی را در سایزهای گوناگون و سطوح ولتاژی 1000 ولت الی 36 کیلو ولت با ایمنی کامل پوشش دهند.

از جمله ویژگی‌های بارز اتصالات حرارتی کابل برقِ عرضه شده توسط آرین مفصل می‌توان به مقاومت بالای آن‌ها در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت عالی در برابر نفوذ رطوبت و آب، ساختار ساده و وزن سبک و همچنین فرآیند نصب و راه‌اندازی آسان آن‌ها اشاره داشت. ناگفته نماند تمامی سرکابل و مفصل‌های فشار ضعیف آرین مفصل تحت آزمون‌های نوعی (Type Test) قرار گرفته و مورد تأیید هستند.

شما عزیزان می‌توانید انواع اتصالات حرارتی کابل برق عرضه شده توسط برند آرین مفصل نظیر مفصل کابل فشار ضعیف، سرکابل و مفصل کابل‌های با عایق خشک فشار متوسط تا سطح ولتاژ 36 کیلو ولت، سرکابل و مفصل کابل‌های با عایق نیمه روغنی فشار متوسط تا ولتاژ 36 کیلو ولت، مفصل‌های تبدیلی کابل عایق نیمه روغنی به کابل با عایق خشک و همچنین درپوش و روکش تعمیری کابل را تهیه فرمایید.

اتصالات غیر حرارتی کابل برق عرضه شده توسط آرین مفصل

سرکابل و مفصل برند آرین مفصل

اتصالات غیر حرارتی از نوع پوشان

سرکابل و مفصل برند آرین مفصل در مدل غیر حرارتی از نوع پوشان (Premolded) ساخت شرکت UE/GCA بوده و جنس آن از سیلیکون و رابر و فناوری ساخت آن تقریباً 20 سال گذشته از شرکت Siemens/RXS خریداری شده است. غیر حرارتی بودن این نوع از اتصالات به این معناست که برای نصب آن‌ها بر روی کابل نیازی به حرارت یا جمع شدن آن‌ها بر روی کابل نبوده و فقط بایستی پس از لایه‌برداری کابل، سرکابل و مفصل با فشار در محل مورد نظر قرار داده شده و ثابت گردد. اتصالات مذکور طیف گسترده‌ای از کابل‌های برق با عایق خشک فشار متوسط 15 الی 36 کیلو ولت را پوشش می‌دهند.

از جمله مزیت‌های بهره‌گیری از این نوع اتصالات می‌توان به مقاومت عالی آن‌ها در برابر اشعه مضر UV، خاصیت آبگریزی، خاصیت NON-TRACKING، ساختار ساده، وزن سبک و همچنین سهولت در نصب اشاره داشت.

اتصالات غیر حرارتی از نوع سرد

نوع دیگری از اتصالات غیر حرارتی، اتصالات کابل کولد شرینک یا سرد هستند که توسط شرکت UE/GCA تولید شده‌اند. این مدل سرکابل و مفصل برند آرین مفصل نیز جنس سیلیکون رابر داشته و فناوری تولید و کارایی آن‌ها مشابه با سرکابل‌  مفصل‌های 3M است؛ به این صورت که مکانیزم عملکرد آن‌ها برای جمع کردن روکش سرکابل یا مفصل بدون استفاده از حرارت و فقط با کمک قالب تخریبی انجام می‌شود.

بعد از لایه‌برداری کابل بایستی سرکابل و مفصل برند آرین مفصل در محل مورد نظر قرار داده شده و سپس با کشیدن بند آزاد قالب و تخریب آن، در جای خود ثابت شوند. اتصالات مذکور نیز می‌توانند طیف گسترده‌ای از کابل‌های برق به همراه عایق خشک فشار متوسط تا سطح ولتاژ 36 کیلو ولت را پوشش دهند.

از جمله مزایای استفاده از این مدل اتصالات می‌توان به پایداری عایق آن‌ها در برابر اشعه ماورا بنفش، خاصیت NON-TRACKING، ویژگی آبگریزی، وزن سبک، ساختار ساده و فرآیند نصب و اجرای آسان آن اشاره داشت. قابل ذکر است که سرکابل و مفصل‌های 20 کیلو ولت مذکور دارای گزارش آزمون‌های نوعی Type Test از آزمایشگاه Kema  هستند.

سرکابل چپقی برای پست‌های کمپکت

نوع دیگری از سرکابل و مفصل برند آرین مفصل، سرکابل چپقی برای تابلوهای کمپکت بوده که ساخت شرکت UE/GCA است. این نوع از اتصالات از جنس سیلیکون رابر هستند و برای اتصال کابل‌های برق فشار متوسط به تابلوهای کمپکت تا سطح ولتاژ 36 کیلو ولت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات از لحاظ آمپراژ مجاز عبوری در دو نوع 250 آمپر فشاری و 630 آمپر با اتصال پیچی تولید می‌شوند و در دو نوع اسکرین‌دار (قابل لمس شدن) و بدون اسکرین (غیر قابل لمس شدن) قابل عرضه هستند. این محصولات نیز دارای گزارش آزمون نوعی Type Test  از آزمایشگاه ILAC است.

سرکابل و مفصل برند آرین مفصل برای پست‌های GIS

این تجهیزات نیز ساخت شرکت UE/GCA بوده و به طور خاص برای پست‌های GIS در سطوح ولتاژی 15 الی 230 کیلو ولت طراحی و عرضه می‌شوند. سرکابل‌های مذکور ساخته شده از دو بخش نری و مادگی هستند؛ به این صورت که بخش مادگی بر روی پست GIS و بخش نری بر روی کابل نصب می‌شود.

از دیگر خصوصیات این مدل از اتصالات می‌توان به جنس عایق استفاده شده در آن‌ها اشاره داشت که از سیلیکون رابر بوده و بر حسب استاندارد DIN47637 و DIN47437 طراحی می‌شوند. شایان ذکر است که این مدل سرکابل و مفصل برند آرین مفصل از اغلب سازندگان تابلوهای GIS دارای تأییدیه فنی بوده و همچنین دارای گزارش آزمون نوعی معتبر از آزمایشگاه ILAC نیز هستند.

سرکابل و مفصل برند آرین مفصل برای کابل‌های فشار قوی

سرکابل و مفصل برند آرین مفصل

در بخش‌های قبلی با اتصالات کابل‌های فشار ضعیف و فشار متوسط آشنا شدیم، اما قابل ذکر بوده که آرین مفصل عرضه‌کننده اتصالات برای کابل‌های فشار قوی نیز است. سرکابل و مفصل‌های فشار قوی ارائه شده ساخت شرکت UE/GCA بوده و مناسب برای سطح ولتاژ 63 الی 230 کیلوولت هستند. در ادامه با اتصالات کابل فشار قوی قابل عرضه آشنا خواهیم شد:

  • سرکابل و مفصل‌های خشک پوشان تا سطح ولتاژ 132 کیلو ولت
  • سرکابل خشک Connex Plug-in برای پست‌های GIS تا سطح ولتاژ 230 کیلو ولت
  • سرکابل‌های خشک با مقره سیلیکونی رابر برای اتصال سرکابل‌های GIS در پست‌های بیرونی تا سطح ولتاژ 132 کیلو ولت
  • سرکابل خشک با مقره سیلیکونی رابر و از نوع خودنگهدارنده تا سطح ولتاژ 230 کیلو ولت
  • سرکابل خشک با مقره پرسلین از نوع خودنگهدارنده تا سطح ولتاژ 230 کیلو ولت
  • جعبه انشعاب برای برقراری اتصال زمین یا جابه‌جایی شیلد کابل‌های فشار قوی

ناگفته نماند که در تمامی سرکابل‌های خودنگهدارنده از ژل عایقی برای پُر کردن فضای داخلی مقره سرکابل بهره‌گیری شده و این فناوری مشکل نشتی روغن از سرکابل‌های مذکور را برطرف کرده است.

سخن پایانی

در این راهنما نگاهی بر انواع سرکابل و مفصل برند آرین مفصل و ویژگی‌های ساختاری آن‌ها داشتیم. شایان ذکر است کلیه اتصالات ارائه شده توسط این برند مطابق با استانداردهای لازم طراحی و عرضه شده‌اند؛ از این رو کیفیت بالایی داشته و در کنار ایمنی لازم را نیز فراهم می‌آورند. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با تجهیزات آرین مفصل دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون سرکابل و مفصل با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در قسمت ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

103 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط