بخاری برقی اخوان

بخاری برقی اخوان؛ آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردها

187 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / راهنمای خرید / آموزش در صنعت برق

آیا تا به حال از بخاری برقی اخوان استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما این مدل بخاری می‌تواند گزینه خوبی برای گرم کردن محیط زندگی یا محل کار محسوب شود؟ بخاری‌های برقی طرفداران بسیار زیادی دارند و هیمن تقاضای بالا باعث شده که برندهای زیادی در زمینه تولید آن فعالیت کنند. در ادامه این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی معرفی بخاری برقی مدل اخوان است. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره بخاری برقی اخوان بدانید!

بخاری برقی اخوان

بخاری برقی چیست؟

بخاری برقی نمونه‌ای از سیستم‌های گرمایشی محبوب به حساب آمده که می‌توان با کمک آن فضاهای مختلف داخلی و خارجی را گرم کرد. این بخاری‌ها به جای استفاده از سوخت‌های فسیلی معروفی نظیر گاز و نفت از انرژی الکتریکی استفاده کرده و این انرژی را با کمک المنت‌هایی که در ساختارشان تعبیه شده به گرمایی مطلوب تبدیل می‌کنند.

برندهای متعددی در زمینه تولید بخاری برقی همواره در حال تولید انواع بخاری‌های برقی فن دار و بدون فن هستند که یکی از آن‌ها اخوان است. این بخاری‌ها در مدل‌های متنوعی عرضه شده که در ادامه برای درک بهتر ویژگی‌های ساختاری قصد داریم به معرفی یکی از پرطرفدارترینِ آن‌ها بپردازیم:

معرفی بخاری برقی اخوان فرید مدل 3-1200A

اولین چیزی که از این بخاری نظر خریداران را جلب می‌کند، طراحی ساده و در عین شیک آن است. این بخاری در کنار داشتن ظاهری مناسب، کیفیت بسیار خوبی نیز داشته و به همین دلیل جایگزینی عالی برای بخاری‌های نفتی و قدیمی محسوب می‌شود. بخاری برقی اخوان فرید مدل 3-1200A دارای وزن نسبتاً پایینی بوده و در ابعاد 12×23×38 عرضه شده و به همین دلیل به راحتی قابل حمل است؛ به طوری که حتی می‌توانید آن را در سفر نیز همراه خود داشته باشید و از گرمای بی‌نظیری که تولید می‌کند نهایت لذت را ببرید.

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان برای این محصول برشمرد، وجود سه المنت سرامیکی در ساختار آن بوده که توان مصرفی هر یک از آن‌ها 400 وات است. بسیاری از افراد معتقد هستند که بخاری‌های برقی مصرف بسیار بالایی دارند؛ اما این مژده را به شما می‌دهیم که بخاری برقی اخوان کم مصرف بوده و با روشن شدن هر سه المنت در نهایت دارای توان مصرفی 1200 وات خواهد بود. بخاری برقی مذکور مجهز به دو کلید بوده که با روشن کردن یکی آن‌ها، المنت دیگر روشن شده و با روشن کردن کلید دیگر، دو المنت بعدی روشن خواهند شد و از این طریق امکان مدیریت گرما فراهم خواهد شد.

این بخاری مجهز به 24 میله فلزی بوده که با کمک آن‌ها از سه المنت سرامیکی به خوبی محافظت خواهد کرد. توجه داشته باشید که برای حفظ ایمنی خود بهتر است که در زمان استفاده از این محصول از پریز برق مجزا بهره ببرید و همچنین روی آن را نپوشانید. افزون بر این به منظور جلوگیری از برق گرفتگی بهتر است که از وارد نمودن اشیای خارجی به این محصول پرهیز کنید. در حالت کلی، این بخاری با توجه به کیفیت بالا و قیمت اقتصادی که داشته، محصولی بسیار ایده‌آل برای گرمایش در فصول سرد سال، ویلا، مناطق ییلاقی و سردسیر محسوب می‌شود.

مشخصات بخاری برقی اخوان فرید مدل 3-1200A

بخاری برقی اخوان

از آن‌جایی که این بخاری برقی دارای ابعادی کوچک و قیمت پایینی بوده نمی‌توان توقع داشت که گرمایش زیادی برای محیط‌های بزرگ داشته باشد، اما قابل ذکر است که این بخاری با حداکثر توان گرمایشی 1200 واتی می‌تواند که محیط‌های کوچک الی متوسطی (5 الی 25 متر مربع) را به بهترین شکل ممکن گرم کند. امتیاز دیگری که بخاری مذکور داشته امکان کنترل میزان گرمایش آن است. در ساختار این بخاری دو دکمه در بخش جلویی آن تعبیه شده که با یک دکمه می‌توان از ظرفیت 400 واتی دستگاه بهره برد و با فشار دادن دکمه بعدی امکان استفاده از ظرفیت 1200 واتی آن برای مصرف‌کننده فراهم خواهد شد.

از دیگر نقاط مثبت آن می‌توان به مصرف برق بخاری برقی اخوان اشاره داشت. معمولاً از بخاری‌های برقی انتظار مصرف بالای برق می‌رود، اما خوشبختانه بخاری مذکور در حالت حداکثری گرمایش به توان مصرفی 1200 وات رسیده که این مقدار برای یک بخاری بسیار مناسب و مطلوب است.

باید توجه داشته باشید که جنس بدنه این مدل بخاری برقی اخوان چندان قوی نیست و به همین خاطر در زمان استفاده از آن بایستی که مراقبت کنید. اگر از دستگاه خود به درستی استفاده کرده و موارد ایمنی را رعایت کنید، مشکلی از لحاظ جنس بدنه آن پیش نخواهد آمد. ایراد دیگری که بر این دستگاه وارد بوده این است که بخاری مذکور دارای ترموستات ایمنی نیست.

به این معنا که اگر دستگاه به طور اتفاقی روی زمین بیفتد امکان این که به صورت خودکار خاموش شود وجود نخواهد داشت. با این حال پیشنهاد ما این است که در زمان استفاده از دستگاه فاصله لازم برای آن را رعایت کرده و به گونه‌ای آن را قرار دهید که در دسترس کودکان قرار نگیرد؛ در چنین شرایطی افتادن ناگهانی بخاری برقی اخوان بعید است.

اگر می‌توانید از بخاری برقی مطابق اصول آن به درستی استفاده کرده و در عین حال تمایل به خرید دستگاهی دارید که قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته باشد، بخاری برقی اخوان فرید مدل 3-1200A ارزش خرید خواهد داشت. این بخاری برای تأمین گرمای اتاق‌هایی که دارای لوله بخاری نبوده، کانکس‌ها و بسیاری از اماکن مشابه گزینه مناسبی به حساب می‌آید. همچنین فراموش نکنید که حجم و وزن این مدل بخاری برقی بسیار پایین بوده و همین موضوع باعث می‌شود که شما بتواند آن را به راحتی حمل کنید.

سخن پایانی

بخاری‌های برقی از جمله سیستم‌های گرمایشی بسیار پرطرفدار هستند که این روزها توسط برندهای متعددی به بازار عرضه می‌شوند. از این بخاری‌ها می‌توان بر حسب ظرفیت و ابعادی که دارند در اتاق‌هایی با متراژهای بزرگ و کوچک استفاده کرد. بخاری برقی اخوان نمونه‌ای از بخاری‌های برقی کم مصرف و مقرون به صرفه موجود در بازار بوده که می‌توان به کمک آن روزهای سرد زمستانی را به روزهایی گرم و تبدیل کرد.

آیا تجربه استفاده از این مدل بخاری برقی را دارید؟ به نظر شما بخاری‌ برقی اخوان کیفیت خوبی دارند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون این مدل از سیستم‌های گرمایشی در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

187 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط