محصولات تک نور

محصولات تک نور؛ معرفی ویژگی‌ها و کاربردها

73 بازدید آموزش در صنعت برق

آیا تا به حال از محصولات تک نور استفاده کرده‌اید؟ با سبد محصولات عرضه شده توسط شرکت تک نور آشنایی دارید؟ شرکت تک نور یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه تولید تجهیزات روشنایی داخلی و خارجی بوده که در این حوزه توانسته با ارائه محصولاتی با درجه کیفی عالی و مطابق با استانداردهای مورد نیاز، رضایت آمار زیادی از مشتریان را جلب کند. در ادامه این راهنما با محصولات عرضه شده توسط این شرکت بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

معرفی محصولات تک نور

محصولات تک نور

چراغ‌های خیابانی پر فشار

چراغ خیابانی یکی از تجهیزات مصرفی در روشنایی خارجی بوده که در مدل‌های مختلفی طراحی و عرضه می‌شود. این محصولات به عنوان یک منبع نوری در خیابان‌ها، بلوارها، آزادراه‌ها، میدان‌های شهر و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. چراغ‌های خیابانی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات تک نور در طرح‌های گوناگونی عرضه شده و اکثر آن‌ها مصرف بسیار بهینه‌ای دارند. می‌توان این چراغ‌ها را از لحاظ جنس، کارایی، توان و نوع تکنولوژی مصرفی در آن‌ها به دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد.

از دیگر مواردی که بایستی در رابطه با چراغ‌های خیابانی به آن اشاره‌ای داشته باشیم مربوط به مصنوعی بودن این منبع نوری بوده که متشکل از قسمت‌های مختلفی نظیر لامپ، بدنه، پایه، شیشه رفلکتور، پایه، براکت، قطعات الکترونیکی و… است. البته قابل ذکر است که برخی از چراغ‌ها فاقد منابع نوری بوده و بایستی مطابق با سرپیچ از لامپ مناسب در آن‌ها استفاده نمود.

این محصولات به عنوان مهم‌ترین تجهیزات در تأمین روشنایی معابر و خیابان‌ها به حساب می‌آیند که غالباً بر روی پایه‌هایی بلند نصب شده تا نور انتشار یافته از آن‌ها باعث اذیت شدن چشم رانندگان نشود. اگر قصد خرید چراغ خیابانی را داشته باشید لازم است که در درجه اول مشخصات فنی این تجهیزات را مورد بررسی قرار داده و از داشتن تأییدیه فنی تجهیزات نوری مذکور اطمینان حاصل کنید.

بهره‌گیری از چراغ‌های خیابانی به عنوان نمونه‌ای از پرفروش‌ترین محصولات تک نور مزیت‌های فراوانی را در پی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • این چراغ‌ها می‌توانند به خوبی روشنایی معابر و خیابان‌ها را تأمین نمایند؛
  • روشنایی تأمین شده توسط این دسته از محصولات تک نور موجب افزایش امنیت در خیابان‌ها خواهد شد؛
  • این محصولات دارای طول عمر بالایی بوده و تعمیر آن‌ها نیز به سادگی قابل انجام است؛
  • نصب چراغ‌های خیابانی در اماکن مورد نیاز موجب افزایش تمرکز رانندگان و توجه عابران خواهد شد؛
  • چراغ‌های خیابانی ال ای دی در مصرف برق صرفه‌جویی خواهند کرد؛
  • منابع نوری مذکور زاویه پخش نور متنوعی داشته و می‌توان بر حسب نیاز از آن‌ها استفاده نمود.

چراغ‌های پارکی و چمنی کم مصرف

محصولات تک نور

از دیگر محصولات تک نور می‌توان به چراغ‌های پارکی و چمنی اشاره داشت که هر کدام از آن‌ها در مدل‌های متنوع قابل تهیه هستند. منظور از چراغ‌های پارکی در حقیقت نوعی از چراغ‌ها بوده که در پارک‌ها، ویلا، محیط خانه، فضای سبز، محیط‌های خیابانی و… می‌توان از آن‌ها بهره برد. قابل ذکر است که چراغ حیاطی، چراغ خیابانی، چراغ دیواری و چراغ باغی در دسته چراغ‌های پارکی قرار می‌گیرند. چراغ‌های مذکور به عنوان یکی از بهترین منابع تأمین‌کننده نور بر روی پایه نصب شده و بهترین روش برای روشنایی بخشیدن به فضاهای باز محسوب می‌شوند.

این محصولات دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که با شناخت آن‌ها می‌توان با آگاهی بیش‌تری اقدام به خرید کرد. به طور معمول این دسته از محصولات تک نور از جنس عالی و بدنه‌ای آلومینیومی ساخته شده و در برابر گرما و سرما از لامپ درون خود به بهترین شکل ممکن محافظت خواهند کرد؛ به طوری که می‌توانند در برابر شرایط آب و هوایی مختلف تا چند سال مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و بدون این که اختلالی در عملکرد آن ایجاد شود به کار خود ادامه خواهد داد.

نورافکن‌های پر فشار

یکی دیگر از محصولات عرضه شده توسط تک نور، نورافکن‌های پر فشار بوده که کیفیت بسیار بالایی داشته و پخش نور عالی دارند. این دسته از محصولات برای تأمین روشنایی اماکن بزرگ و وسیع هم‌چون استادیوم‌های ورزشی، ساختمان‌هایی با متراژ بزرگ، فضاهای داخلی یا خارجی، استخرهای شنا، بیلبوردهای تبلیغاتی، کارخانه‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر مصارف این دسته از منابع نوری می‌توان به زیباسازی نما و فضا اشاره داشت. امروزه از پروژکتورها و نورافکن‌ها برای نورپردازی نمای خارجی ساختمان‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها، فضاهای باز هم‌چون پارک‌ها و معابر نیز استفاده می‌شود.

پنل‌های سقفی ال ای دی

از دیگر محصولات تک نور می‌توان به پنل سقفی ال ای دی اشاره داشت که نوعی دستگاه روشنایی پرکاربرد و جایگزینی عالی برای چراغ‎‌های سقفی معمولی فلورسنت به حساب می‌آیند. این محصولات نمونه‌ای از بهترین منابع نوری در فضای داخلی محسوب شده و همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص بوده بر روی سقف نصب می‌شوند. این دسته از پنل‌ها از فناوری ال ای دی بهره‌گیری کرده و به همین دلیل مصرف انرژی آن‌ها بسیار مقرون به صرفه است؛ به همین خاطر با نصب پنل‌های سقفی ال ای دی و استفاده از آن‌ها می‌توانید در هزینه‌ها به طرز چشم‌گیری صرفه جویی کنید.

استفاده از پنل‌های سقفی ال ای دی مزیت‌های زیادی را در پی دارد. یکی از مزایای استفاده از این دسته محصولات می‌توان به طول عمر بالای آن‌ها اشاره داشت که این ویژگی به علت بهره‌مندی آن‌ها از فناوری ال ای دی است. علاوه بر این، امکان کنترل از راه دور به کمک ریموت و کنترل‌کننده‌های مخصوص در این پنل‌ها نیز فراهم بوده و نصب آن‌ها نیز بسیار ساده است. ناگفته نماند که نصب این مدل از منابع نوری هم به صورت توکار و هم به صورت روکار انجام شده و ضمن ساده بودن و عدم نیاز به دانش خاصی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

سخن پایانی

در این راهنما با محصولات تک نور و ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارند به صورت مجزا آشنا شدیم. این محصولات دارای درجه کیفی بسیار بالایی بوده و می‌توان با کمک آن‌ها روشنایی محیط‌های خارجی و داخلی را با کیفیت عالی تأمین نمود. آیا تجربه استفاده از محصولات تک نور را دارید؟ به نظر شما قیمت این محصولات با توجه به کیفیتی که دارند مقرون به صرفه است؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون محصولات محصولات تک نور با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در قسمت ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

73 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط