بخاری برقی دیواری

بخاری برقی دیواری؛ بخاری برای تمامی ساختمان‌ها

201 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

یکی از محبوب‌ترین وسایل برای گرمایش ساختمان و محیط، بخاری است. بخاری انواع و اشکال مختلف و متفاوتی دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها، بخاری برقی است. جالب است بدانید خود بخاری برقی نیز به دلیل کاربرد فراوانی که دارد، در چندین دسته و نوع مختلف تولید و به بازار عرضه شده است که یکی از کاربردی‌ترین انواع بخاری‌های برقی، بخاری برقی دیواری است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی بخاری برقی دیواری پرداخته و مزایا و معایب آن‌ها را بیان کنیم.

بخاری برقی دیواری

نصب بخاری برقی بر روی دیوار
نصب بخاری برقی بر روی دیوار

همان‌طور که گفته شد، یکی از کاربردی‌ترین انواع بخاری‌های برقی، بخاری های برقی دیواری است. این نوع بخاری برقی، یکی از بهترین راه‌حل‌های گرمایش ساختمان‌ها و محیط‌های بزرگ و کوچک است. این بخاری‌ها از انرژی الکتریکی برای تولید گرما استفاده کرده و طراحی خاص خود را دارند که به آن‌ها امکان نصب بر روی دیوار را می‌دهد. در حالت کلی می‌توان گفت، بخاری‌های برقی دیواری یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های گرمایی در خانه‌ها و محیط‌های کاری به شمار می‌روند. این دستگاه‌ها با استفاده از برق به راحتی گرمای مورد نیاز را در فضای مورد نظر ایجاد کرده و محیط را گرم می‌کنند.

بخاری‌های برقی دیواری قابلیت نصب در بیش‌تر نقاط ساختمان را داشته و برای انواع محیط‌های کوچک و بزرگ مناسب هستند. این نوع بخاری‌ها، با توجه به سایز و مدلشان، می‌توانند برای محیط‌های زیر 100 متر مربع و یا بالای 200 متر مربع مناسب بوده و مورد استفاده قرار بگیرند. نصب این بخاری‌ها بسیار ساده بوده و فقط نیاز به یک دیوار مناسب و محکم و یک پریز برق است. بخاری‌های برقی دیواری دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و زیادی هستند که باعث تمایز آن‌ها از سایر بخاری‌ها و افزایش استفاده از این نوع بخاری‌ها گشته است.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بخاری های برقی دیواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت نصب و استفاده آسان در فضاهای مختلف؛
  • قابلیت تنظیم دمای مورد نظر؛
  • دارای سیستم حفاظت از گرمای بیش از حد و ایمنی برقی؛
  • امکان تعیین زمان روشن‌شدن و خاموش‌شدن به صورت اتوماتیک؛
  • قابلیت عملکرد در دماهای پایین‌تر از دمای اتاق؛
  • عدم نیاز به قطعات یدکی و تعمیرات متعدد.

علاوه‌بر تمامی موارد گفته شده در قسمت بالا، بخاری‌های برقی دیواری، در مقایسه با سایر روش‌های گرمایش، از لحاظ هزینه و تعمیر و نگهداری، بسیار اقتصادی بوده و مقرون به‌صرفه هستند. همچنین این بخاری‌ها، در مقایسه با بخاری‌های گازی، مصرف انرژی بسیار کم‌تر و پایین‌تری داشته و تحت عنوان یکی از راه‌حل‌های سبز، شناخته می‌شوند.

مزایا و معایب بخاری برقی دیواری

بخاری‌های برقی دیواری
بخاری‌های برقی دیواری

همان‌طور که گفته شد، بخاری‌های برقی دیواری دارای ویژگی‌ها و مزایا منحصربه‌فردی هستند که باعث تمایز آن‌ها از سایر بخاری‌ها و افزایش استفاده از این نوع بخاری‌ها گشته است. برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع بخاری‌ها در قسمت بالا ذکر شده است. استفاده از بخاری‌های برقی دیواری نیز دارای مزایای متعددی است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد ذکر شده در قسمت زیر اشاره کرد.

مزایا بخاری برقی دیواری عبارتند از:

  • نصب آسان و سریع بدون نیاز به تخریب دیوار؛
  • کم هزینه در مقایسه با سایر سیستم‌های گرمایی؛
  • قابلیت استفاده در فضاهای محدود؛
  • عدم نیاز به ایجاد سیستم دودکش جداگانه؛
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین.

درست است که بخاری‌های برقی دیواری دارای مزایا زیادی بوده و منحصربه‌فرد هستند اما دارای معایبی نیز هستند که اطلاع از آن‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی در انجام یک خرید صحیح و به‌صرفه کند. معایب بخاری های برقی زنبوری عبارتند از:

  • قابلیت خشک‌کننده هوا در فضاهای کوچک؛
  • مصرف برق بالا در مقایسه با سیستم‌های گرمایی دیگر؛
  • نیاز به نگهداری و تمیز شدن دوره‌ای برای حفظ عملکرد بهینه؛
  • دمای تابستانی بالا می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی زیادی برای ساکنین و استفاده‌کنندگان از این دستگاه شود.

به طور کلی می‌توان گفت، بخاری‌های برقی دیواری یکی از گزینه‌های محبوب برای گرم‌کردن فضاهای کوچک و نسبتا بزرگ بوده و کاربرد زیادی دارد. با این حال، قبل از خرید بخاری برقی دیواری، باید نیازهای خود را مورد بررسی قرار داده و از مزایا و معایب استفاده از این دستگاه آگاه شد. همچنین، باید به صورت دوره‌ه‌ای اقدام به نگهداری و تمیزکردن دستگاه نموده تا عمر مفید آن افزایش یابد.

نتیجه‌گیری

امروزه یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای گرمایش ساختمان و محیط، استفاده از بخاری برقی است. بخاری برقی انواع و اشکال مختلفی دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها، بخاری برقی دیواری است. این نوع بخاری برقی دارای مزایایی همچون حمل و نقل و نصب آسان، عدم نیاز به ایجاد سیستم دودکش جداگانه، هزینه اولیه و تعمیر و نگهداری پایین، قابلیت استفاده در محیط‌های کوچک و … بوده و کاربرد زیادی در منازل، دفاتر، ادارات، اتاق‌های اداری و سایر مکان‌ها دارد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی بخاری برقی دیواری پرداخته و مزایا و معایب آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را پیرامون بخاری برقی دیواری با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

201 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط