خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان

خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان بعلاوه لیست قیمت

59 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید در زمان خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان بایستی به چه مواردی توجه داشت؟ به نظر شما بهترین سیم و کابل‌های برق چه ویژگی‌هایی دارند؟ سیم از جمله ملزومات اصلی انتقال برق بین دو نقطه به حساب می‌آید که حاوی الکترون‌های آزاد بوده و می‌تواند بار الکتریکی را در بازه زمانی بسیار کوتاه انتقال دهد. در ادامه این راهنما نکاتی که بایستی در زمان خرید این تجهیزات در نظر داشته باشید را شرح خواهیم داد.

هر آنچه که باید درباره خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان بدانید!

خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان

پیش از هرچیزی لازم است بدانیم که سیم و کابل چه نوع تجهیزاتی هستند. این دو محصول در ماهیت خود تفاوت چندانی ندارند؛ در واقع هر دو محصول هادی جریان برق بوده و می‌توانند این انرژی را از یک نقطه به نقطه دیگری انتقال دهند. تفاوت اصلی تجهیزات مذکور در این است که کابل‌ها شکل جمع شده سیم به حساب می‌آیند، در حالی که سیم نوعی هادی تک رشته‌ای بوده و به مجموعه‌ای از این سیم‌های تک رشته در کنار هم دیگر کابل گفته می‌شود.

مهم‌ترین نکات خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان

در زمان خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان بایستی یکسری نکات را مد نظر داشت که در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد:

فشار قابل تحمل توسط سیم و کابل

در زمان خرید بایستی در درجه اول در نظر داشته باشید که نیازتان چیست و این که آیا سیم و کابل مورد نظر می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شما باشد یا خیر. کابل‌ها در انواع مختلف فشار ضعیف، متوسط و فشار قوی در بازار قابل خرید هستند که نوع فشار قوی بیش‌ترین میزان انرژی را منتقل کرده و از لحاظ چگالی و استحکام نیز عملکرد بسیار قوی‌تری دارد. کابل‌هایی که تحت عنوان کابل روغنی در بازار قابل خرید بوده نوعی کابل فشار قوی به حساب می‌آیند.

چنان‌چه طول کابل مورد نیاز برای پروژه مد نظرتان زیاد بوده و بایستی که کابل در یک شرایط سخت فیزیکی قرار داده شود، چنین کابلی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

در مقابل سیم و کابل‌های فشار ضعیف را داریم که توانایی تحمل 600 تا 1000 ولت را داشته و ضخامت آن‌ها در مقایسه با کابل‌های فشار قوی کم‌تر است. چنین کابل‌هایی برای سیم‌کشی ساختمانی گزینه مناسب‌تری تلقی می‌شوند. کابل‌های فشار متوسط را نیز داریم که بایستی در زمان خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان ویژگی‌های آن را نیز مد نظر داشته باشید. ولتاژ قابل تحمل کابل‌های مذکور مابین کابل فشار قوی و ضعیف است. کابل مذکور برای استفاده در خطوط هوایی گزینه خوبی بوده و قادر به تحمل 6 هزار الی 30 هزار ولت است.

توجه به جنس سیم و کابل

خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان

مورد بعدی که بایستی در زمان خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان در نظر داشته باشید، جنس سیم و کابل مورد نظر است. سیم‌ها عمدتاً یا از مس و یا از آلومینیوم تولید می‌شوند که بسته به نیاز پروژه خود می‌توانید اقدام به خرید هر یک از دو مدل مذکور کنید. توجه داشته باشید که سیم و کابل‌های آلومینیومی برای پروژه‌هایی که نیازمند سیم و کابل‌های سبک باشند گزینه خوبی خواهند بود.

در مقابل، سیم و کابل‌های مسی به همراه مقاومت الکتریکی حداقلی، بیش‌ترین میزان انتقال برق را در اختیار کاربر قرار خواهند داد. افزون بر این، اگر محل پروژه مورد نظر در معرض عوامل اکسیدکننده و رطوبت قرار دارد توصیه می‌شود که به سراغ سیم و کابل‌های مسی بروید.

تک رشته و چند رشته بودن

مورد بعدی که بهتر است در زمان خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان در نظر داشته باشید، چند رشته یا تک رشته بودن محصول است. اگر بخواهیم سیم و کابل‌ها را از این نظر به انواع مختلفی دسته‌بندی کنیم، دو مدل کابل افشان و کابل برق مفتولی را خواهیم داشت. کابل‌های افشان متشکل از چند رشته سیم برقی مسی جدا از هم دیگر بوده که با استفاده از عایق در کنار هم قرار می‌گیرند. اگر قصد تعمیر لوازم برقی را داشته باشید، چنین سیم و کابلی بیشتر به کارتان می‌آید. البته ناگفته نماند که سیم و کابل‌های افشان مصارف صنعتی گسترده‌ای نیز دارند.

کابل‌های مفتولی را در مقابل داریم که تحت عنوان کابل خشک نیز شناخته شده و در ساختار آن‌ها یک رشته سیم وجود دارد. این مدل از سیم و کابل‌ها قادر به تحمل ولتاژ 300 الی 500 ولت هستند. چنان‌چه مسیر سیم‌کشی پروژه مورد نظرتان پیچ و خم داشته و قصد خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان را دارید، سیم و کابل‌های افشان گزینه خوبی برایتان هستند؛ چرا که کابل‌های مفتولی یا خشک انعطاف‌پذیری کم‌تری داشته و به تبع در صورت استفاده در پروژه‌هایی که پیچ و خم دارند دچار شکستگی می‌شوند.

زوجی یا عدم زوجی بودن سیم و کابل

مورد بعدی که بایستی در زمان خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان مد نظر قرار دهید، زوجی یا عدم زوجی بودن سیم و کابل مورد نظر است. منظور از کابل زوجی در واقع نوعی کابل بوده که در پروژه‌های مخابراتی هوایی و زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول کابل زوجی هوایی رنگ طوسی داشته و نوع زمینی آن به رنگ مشکی است.

این مدل از کابل‌ها تحت عنوان کابل دو زوج نیز شناخته شده و متشکل از دو رشته سیم هستند. قابل ذکر بوده که در سیم‌کشی تلفن ساختمان‌های بزرگ، کابل‌های چهار زوج که متشکل از چهار رشته سیم هستند پیشنهاد می‌شوند؛ چرا که این مدل از سیم و کابل‌ها توان انتقال ولتاژ بالاتری را دارند. مورد بعدی که خوب است در راهنمای خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان در نظر داشته باشید این است که برای سیم‌کشی آیفون تصویری، کابل‌های هشت زوج به کار گرفته می‌شوند.

سخن پایانی

در این راهنما به بررسی  نکات خرید انواع سیم برق با قیمت ارزان پرداختیم. شما می‌توانید با تکیه بر اطلاعات گفته شده در این راهنما و با استفاده از آگهی‌های موجود در وب سایت تکه کابل با فروشندگان سیم و کابل ارتباط برقرار کرده و به لیست قیمت سیم و کابل دسترسی پیدا کنید. به نظر شما در زمان خرید انواع سیم و کابل برق به چه موارد دیگری بایستی توجه داشت؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید.

59 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط