تعمیر آیفون تصویری

تعمیر آیفون تصویری و مشکلات رایج آن‌ها

376 بازدید راهنمای تکه کابل / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید چگونه می‌توان اقدام به تعمیر آیفون تصویری کرد؟ به نظر شما آیفون‌های تصویری بهتر هستند یا آیفون‌های صوتی؟ امروزه عمدتاً از آیفون‌های تصویری به جای آیفون‌های صوتی استفاده می‌شود. این محصولات نظیر آیفون‌های قدیمی یک سری مشکلات رایج دارند که با شناخت آن‌ها می‌توان اقدام به تعمیر آیفون کرد. در ادامه این راهنما به بررسی این مشکلات و نحوه تعمیر آن‌ها خواهیم پرداخت.

هر آنچه که باید درباره نحوه تعمیر آیفون تصویری بدانید!

پنل خارجی آیفون تصویری

زمانی که آیفون تصویری دچار مشکل می‌شود، شما می‌توانید با شناخت مشکلات رایج آن پیش از این که به سراغ تعمیرکار بروید، خودتان دست به کار شده و تا حدی از مشکل به وجود آمده مطلع شوید و یا آن را حل کنید. در ادامه با رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای آیفون‌های تصویری پیش بیاید آشنا خواهیم شد:

رایج‌ترین مشکلات آیفون تصویری

۱. عدم وجود تصویر

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که باعث می‌شود به فکر تعمیر آیفون تصویری بیفتیم، عدم نمایش تصویر است. این مشکل حداقل یک بار برای کاربران آیفون‌های تصویری رخ می‌دهد. برای برطرف کردن چنین مشکلی بایستی سیم‌کشی یا اتصالات سیم‌های آبی و سفید را مورد بررسی قرار داده و از عدم جابه‌جایی سیم‌ها اطمینان حاصل کنید.

۲. آبی شدن ال سی دی

گاهی اوقات ممکن است که صفحه ال سی دی آیفون شما کاملاً به رنگ آبی شود. به طور معمول این مشکل به دلایل زیر رخ می‌دهد:

  • ممکن است که دوربین روی پنل آیفون دچار آسیب شده باشد. در چنین شرایطی بایستی مطمئن شوید که دوربین پنل آسیب دیده است یا خیر؛ برای انجام این کار می‌توانید مانیتور واحدهای دیگر را مورد بررسی قرار دهید. چنان‌چه در مانیتور آیفون مشکلی وجود داشته باشد در زمان زنگ خوردن امکان مشاهده تصویر در پنل به درستی فراهم نخواهد بود. توجه داشته باشید که این دلایل تنها احتمالات هستند و بایستی که به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.
  • ممکن است که سیم‌کشی ساختمان دچار مشکل شده باشد و به تعمیر آیفون تصویری نیاز پیدا کنید. به طور کل، سیم کشی آیفون تصویری 4 وظیفه داشته که مهم‌ترینِ آن نمایش تصویر است. چنان‌چه در مسیر سیم کشی مشکلی به وجود آمده باشد، انتقال تصویر از دوربین به مانیتور به درستی صورت نگرفته و ممکن است که صفحه نمایش آیفون آبی شود.

۳. خرابی برد ال سی دی

برد ال سی دی در نمایش تصویر نقش مهمی را ایفا می‌کند. هرگونه اشکال در برد ال سی دی می‌تواند موجب بروز اختلال در تصویر گردد و در نهایت تصویر آیفون شما آبی شود. چنان‌چه این مشکل پیش آمد، توصیه ما این است که برای تعمیر آیفون تصویری به سراغ یک فرد متخصص بروید. توجه داشته باشید که اگر دانش فنی زیادی در زمینه بردهای الکترونیکی نداشته باشید، هرگونه دستکاری در برد می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی‌تری شود.

۴. سوت کشیدن در آیفون تصویری

تعمیر آیفون تصویری به علت فرسودگی

گاهی اوقات به دلیل خرابی میکروفون ممکن است که در گوشی آیفون تصویری صدای سوت بشنوید. در چنین شرایطی بهتر است که در ابتدا اقدام به چک کردن سلامت میکروفن کنید. گاهی اوقات ممکن است که قرار گرفتن جسم فلزی در نزدیکی میکروفن نیز موجب سوت کشیدن آیفون شود؛ چرا که فضای مغناطیسی ایجاد شده در جوار جسم فلزی موجب می‌شود جسم هم‌چون یک سیملوله عمل کرده و این موضوع می‌تواند بر روی انتقال صوت تأثیر بگذارد. در چنین شرایطی بهتر است که در زمان پاسخگویی سعی کنید اجسام فلزی نظیر کلید یا ساعت را در نزدیکی آیفون تصویری قرار ندهید.

برای تعمیر آیفون تصویری و برطرف کردن مشکل سوت کشیدن، تعمیرکار در ابتدا پنل را باز کرده و بعد جسمی که در نزدیکی آیفون قرار گرفته را از آن دور خواهد کرد. یکی دیگر از عیب‌هایی که در آیفون تصویری به وجود می‌آید، خش خش کردن صدا در آن است. به طور معمول این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که صدا از داخل خانه به پنل بیرونی و برعکس منتقل نشود. از جمله دلایلی که می‌توانند موجب ایجاد خش خش در آیفون شوند می‌توان به استفاده از سیم بدون فویل، استفاده از شیلد کابل و بستن نامناسب دو سیمی که مربوط به صدا بوده اشاره داشت.

تعمیر آیفون تصویری و برطرف کردن ایرادات اولیه آن

اگر می‌خواهید بدون کمک نصاب اقدام به تعمیر آیفون تصویری کنید، پنج مرحله وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید:

  • در وهله اول ویژگی‌های ظاهری پنل خارجی آیفون را مورد بررسی قرار دهید. چنان‌چه در ارزیابی و بررسی نشانی از آسیب‌های فیزیکی، فرورفتگی دکمه‌ها، فرسودگی عمومی و مواردی از این قبیل دیده نشد، می‌توانید سراغ مرحله دوم بروید.
  • برای بررسی وضعیت سیم‌کشی داخلی، با کمک پیچ گوشتی محفظه آیفون تصویری را باز کنید. سیم‌کشی‌ها را با دقت مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که تماس استانداردی با دکمه‌ها دارند. چنان‌چه گر و غبار یا کثیفی بر روی آن‌ها انباشته شده بود، از پارچه و الکل به منظور پاک کردن محل اتصالات و تعمیر آیفون استفاده کنید.
  • می‌توانید از ولتاژ متر به منظور تست ولتاژ سیستم مخابره پنل داخلی بهره ببرید؛ چرا که وجود اشکال در پنل داخلی می‌تواند موجب اختلال در کارکرد آیفون شود. حالا سیم‌ها را با هم لمس کرده و بررسی کنید که آیا در هنگام تماس صدایی شنیده می‌شود یا خیر. چنان‌چه هیچ‌گونه نویزی ایجاد نشد؛ به این معنا بوده که بخش ترانسفورماتور آیفون دچار ایراد شده است.
  • در قدم چهارم، سیم‌کشی ولتاژ پایین متصل به ترانسفورماتور را مورد بررسی قرار دهید. چنان‌چه شل شده باشد، می‌توانید آن را با استفاده از پیچ گوشتی محکم کنید.
  • در سیم‌کشی زنگ داخلی را مورد بررسی قرار دهید. چنان‌چه سیم‌کشی شل یا قطع شده باشد، می‌توانید با استفاده از پیچ گوشتی و نوار الکتریکی اقدام به سفت کردن یا تعمیر آن کنید.

سخن پایانی

در این راهنما با مشکلات رایج و تعمیر آیفون تصویری آشنا شدیم. آیفون‌های تصویری در مقایسه با آیفون‌های قدیمی امروزه به وفور در منازل و محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند و مانند هر محصول الکترونیکی دیگری ممکن است که دچار مشکلاتی شوند. آیا تجربه تعمیر این آیفون‌ها را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون آیفون‌های تصویری و نحوه تعمیر آن‌ها در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در مان بگذارید.

376 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط