سپاهان باطری

سپاهان باطری؛ معرفی، ویژگی و مزایا

54 بازدید راهنمای خرید / معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک / راهنمای تکه کابل / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا تاکنون از محصولات سپاهان باطری استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما باتری‌های ارائه شده توسط این مجموعه کیفیت بالایی دارند؟ باتری ماشین یکی از اصلی‌ترین اجزا در این خودروها بوده که می‌تواند نیرو و انرژی لازم برای روشن کردن خودرو رو فراهم کند. علاوه بر استارت، سیستم روشنایی خودرو نیز از باتری استفاده می‌کند. در ادامه این راهنما قصد داریم به بررسی یکی از برترین برندهای تولیدکننده این تجهیز بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره سپاهان بدانید!

سپاهان باطری

سپاهان باطری یکی از شرکت‌های بسیار معروف و معتبر در حیطه تولید و عرضه انواع باتری در بازار بوده که اکثر دارندگان خودرو با آن آشنایی داشته و از محصولات آن استفاده کرده‌اند. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید از باتری‌های این شرکت استفاده کنیم؟ زمانی که ظرفیت ساخت انواع باتری‌های اسیدی و اتمی ارائه شده توسط این مجموعه را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که ظرفیت آن‌ها در مقایسه با سال 1383 بیست برابر شده و به مقدار چهار میلیون باتری در سال رسیده است. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که باتری‌های عرضه شده توسط این مجموعه طرفداران بسیار زیادی داشته و ارزش خرید بالایی دارند.

افزون بر این، مجموعه مذکور در سال 1383 حجم تولید 200.000 عدد داشته و توانسته تنها در عرض سه سال حجم تولید خود را به 2000.000 برساند. آمار مذکور نشان‌دهنده آن بوده که تقاضای مشتریان برای خرید این باتری بسیار بالا است. با در نظر گرفتن افزایش تقاضا، مجموعه سپاهان باطری سبد محصولات خود را گسترده‌تر کرده و امکان تهیه محصولات مختلفی از این مجموعه فراهم است.

مزایای خرید از سپاهان باتری

  • در فرایند تولید انواع باتری ماشین توسط این مجموعه از پیشرفته‌ترین فناوری و ماشین آلات استفاده می‌شود؛
  • برای تولید صفحات کلسیم از تکنولوژی Expanded Metal استفاده می‌شود؛
  • توان استارت در دماهای بسیار پایین با استفاده از محصولات این مجموعه بالا است؛
  • شارژ باتری سپاهان خالی نمی‌شود؛
  • باتری‌های این مجموعه به دلیل داشتن درپوش‌های مخصوص از خروج الکترولیت جلوگیری خواهند کرد؛
  • باتری‌های ارائه شده توسط این مجموعه مجهز به فیلتر ضد انفجار هستند؛
  • باتری‌های این شرکت دارای حسگر برای معین کردن میزان شارژ هستند؛
  • در باتری‌های سیلد سپاهان باطری از تکنولوژی MF استفاده شده و به همین علت از اتلاف وقت مشتریان برای نگهداری باتری و انجام اموری نظیر چک کردن آب باتری و تنظیم الکترولیت جلوگیری به عمل خواهد آمد؛
  • حمل و نصب این باتری‌ها بسیار راحت است؛
  • باطری‌ سپاهان طول عمر مناسبی داشته و در قطب‌ها و اتصالات آن سایش کم‌تری رخ می‌دهد؛
  • این محموعه گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه داده و تمامی محصولات خود را با استفاده از بهترین متریال تولید خواهد کرد.

محصولات سپاهان باطری

سپاهان باطری

هدف اصلی مشتریانی که این مجموعه را برای خرید باتری انتخاب می‌کنند، کاهش هزینه‌ها و در اختیار داشتن باطری با راندمان بالا است. از جمله مهم‌ترین مواردی که بایستی به عنوان خریدار در زمان خرید باتری در نظر داشته باشید می‌توان به میزان برق مصرفی، دینام برای شارژ، نوع ماشین و همچنین کیفیت باتری اشاره داشت.

مجموعه سپاهان توانسته با تولید انواع باتری‌های مرغوب، به سرآمد شرکت‌های تولیدکننده باتری خودرو تبدیل شود. شرکت نامبرده از بهترین مواد اولیه برای تولید اجزای مختلف باتری‌ها بهره برده و ساخت هر یک از اجزا نظیر قطب‌ها، درپوش، جعبه، پلاک مشخصات، الکترولیت و صفحات مثبت و منفی با دقت بسیار بالایی صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که اگر هر یک از این اجزا از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، خودروی شما دچار آسیب خواهد شد. در ادامه با رایج‌ترین باتری‌هایی که توسط مجموعه سپاهان تولید شده آشنا خواهیم شد:

باتری اتمی یا غیر سیلد

از جمله انواع باتری‌های عرضه شده توسط متجمع سپاهان باطری می‌توان به باتری اتمی اشاره داشت. صفحات باتری مذکور از سرب آنتیموان و کلسیم تولید شده که در انواع هیبریدی و دو آلیاژی ارائه می‌شوند. اصلی‌ترین ویژگی این مدل باتری، عدم نیاز به مراقبت آن است. همچنین، امکان استفاده از این باتری در آب و هوای گرم نیز فراهم بوده و می‌توان برای افزایش طول عمر آن در چنین آب و هوایی اقدام به افزودن آب به آن کرد. در کنار تمامی مزیت‌هایی که این باتری داشته، یک عیب بزرگ دارد و آن هم عدم امکان اندازه‌گیری غلظت آن با هیدرومتر است.

مزایا و معایب باتری اتمی

اصلی‌ترین مزیت این باتری بی‌نیاز بودن از سرویس، عمر مفید طولانی و نگهداری شارژ برای مدت طولانی و همچنین روند تعمیر بسیار آسان است. با این حال، باتری‌های مذکور ایرادی دارند و آن هم مقاومت کم‌تر در هوای سرد و قیمت بالاست.

باتری اسیدی یا سیلد

صفحات این مدل باتری ارائه شده توسط سپاهان باطری از سرب و کلسیم تولید می‌شود. این مدل از باتری‌ها خیلی دیر شارژ خالی کرده و اگر به شارژ نیاز داشته باشند، به سرعت شارژ خواهند شد. عمر مفید این باتری‌ها طولانی بوده و مقاومت آن‌ها نیز بالا است. نکته مهمی که بایستی در رابطه با باتری‌های اسیدی در نظر داشته باشید این است که اجازه ندهید  به طور کامل خالی شوند؛ چرا که مواد تشکیل‌دهنده آن خاصیت خود را از دست داده و موجب کاهش عمر مفید باتری خواهد شد.

مزایا و معایب باتری‌های اسیدی سپاهان باطری

  • هزینه این دسته از باتری‌ها و همچنین مبالغ مورد نیاز برای سرویس و تعمیر آن‌ها برای مشتریان مقرون به صرفه خواهد بود؛
  • اگر جزو آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید زود به مقصد برسید، باتری‌های اسیدی گزینه خوبی برای شما خواهند بود؛ زیرا زود شارژ می‌شوند؛
  • مقاومت این دسته از باتری‌ها نیز بسیار بالا است؛ به طوری که کم‌تر مشتری پیدا می‌شود که برای تعمیر این باتری به تعمیرگاه مراجعه نماید؛
  • در کنار تمامی مزیت‌هایی که برای این باتری برشمردیم، باتری‌های اسیدی سپاهان ایراداتی هم دارند که از جمله عیوب آن می‌توان به نیاز به نگهداری بیش‌تر، تخلیه آب و نگه داشتن شارژ کم‌تر اشاره داشت.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با سپاهان باطری، به بررسی محصولات این شرکت نیز پرداختیم و دانستیم که باتری‌های عرضه شده توسط این شرکت کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند. اگر تجربه استفاده از باتری‌های سپاهان باتری را دارید، لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

54 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط