برنا باتری

برنا باتری؛ معرفی شرکت و محصولات

47 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

آیا تا به حال از محصولات شرکت برنا باتری استفاده کرده‌اید؟ شرکت‌های زیادی در ایران و سرتاسر دنیا در حال تولید و عرضه باتری خودرو هستند، اما در این بین کم‌تر شرکتی پیدا می‌شود که بتواند اعتبار و اصالت بالایی داشته باشد. در ادامه این راهنما قصد داریم یکی از برترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدکنندة باتری خودرو را به شما عزیزان معرفی کنیم؛ لذا از شما دعوت می‌شود در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره برنا باتری بدانید!

برنا باتری

برنا باتری از جمله معروف‌ترین و بهترین شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده باطری خودرو بوده که سال‌های زیادی است که در حیطه تولید باتری به صورت مستمر فعالیت می‌کند. طی چند دهه گذشته شرکت‌های زیادی در حیطه تولید باتری مشغول به فعالیت شدند، با این حال شرکت باتری برنا توانسته با تولید باتری‌هایی با درجه کیفی عالی در بازار سهم ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد. قابل ذکر بوده که این شرکت فعالیت خود را از سال 1369 آغاز کرد؛ زمانی که کشور به شدت با کمبود باطری مواجه بود و شرکت برنا در این شرایط توانست مشکل کمبود باتری را تا حد بسیار زیادی رفع کند.

برنا باتری با استفاده از دانش روز صنعت باتری‌سازی و همچنین تلاش شبانه‌روزی، علاوه بر مشارکت در تدوین استاندارد ملی باتری استارتر، تحت عنوان نخستین دارندة گواهینامه استاندارد ملی باتری نیز شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر بیش از پیش گسترش یافته و توانسته در مساحتی به میزان 30 هزار متر مربع در شهرک صنعتی مبارکه اصفهان، باتری‌هایی در ظرفیت 50 الی 200 آمپر را تولید کند.

قابل ذکر بوده که باتری‌های این شرکت در برندهای باتری ایاس، زیتکس و گلوبال به بازار عرضه می‌شوند. جالب است بدانید که این مجموعه تنها شرکتی بوده که یک باتری تحت عنوان «برنا» در کنار مابقی محصولات خود دارد. از نظر قیمت نیز، باتری‌های برنا هم‌تراز با برندهای داخلی هم‌چون صبا باتری و سپاهان باتری بوده و دارای قیمت مشابه با این برندها است.

عمر مفید محصولات برنا باتری

شرکت نامبرده برای تولید و عرضه محصولات خود توانسته کلیة گواهینامه‌های داخلی را اخذ کرده و استانداردهای مورد نیاز در روند تولید باتری را به صورت کامل رعایت نماید. شایان ذکر است که کلیه باتری‌های عرضه شده توسط این مجموعه دارای ضمانت‌نامه حداقل یک ساله بوده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. طبق تجربه و بررسی‎ها و آزمایش‌هایی که روی محصولات برنا باتری انجام شده، محصولات این شرکت حداقل 2 سال تا 3 سال در خودرو بدون این که مشکل خاصی برای خودروی شما به وجود آورند، قادر به تأمین برق خواهند بود.

گارانتی محصولات شرکت باتری برنا

همان‌طور که گفته شد، تمامی محصولات عرضه شده توسط این مجموعه تضمین شده هستند و این ضمانت با ارائه گارانتی به خریدار ارائه می‌شود. تمامی باتری‌های عرضه شده توسط این مجموعه بر حسب میزان آمپر بین 8 الی 12 ماه گارانتی هستند. قابل ذکر بوده که در تمامی محصولات عرضه شده توسط این شرکت، مدت زمان و شرایط ضمانت به صورت کامل ذکر شده و می‌توانید با مراجعه به وب سایت رسمی این مجموعه، از منوی بررسی، شرایط گارانیت محصولات را مطالعه فرمایید. علاوه بر این، اگر به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارید، می‌توانید بارکد محصول خریداری شدة خود را به سامانه 10003837 ارسال کرده تا تاریخ پایان گارانتی برایتان مشخص شود.

البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که تحت یکسری شرایط خاص، امکان استفاده از گارانتی شرکت برنا وجود نخواهد داشت؛ این موارد عبارتند از:

  • شکسته یا دفرمه شدن جلد یا درب باتری
  • سوختن باتری به علت وقوع ایراد در سیستم برق یا ساختار خودرو و سایر حوادث
  • خراش، آسیب‌دیدگی یا ذوب شدن قطب‌های باتری به هر علتی
  • شارژ شدن بیش‌تر یا کم‌تر باتری از یک بازه مشخص به دلیل فعالیت نامعقول آلترناتور یا دینام
  • کاهش ولتاژ به دلیل نگهداری و حفظ بیش از اندازه و یا عدم استفاده از باتری در بازه زمانی زیاد و سولفاته شدن کلیه صفحات درون باتری
  • کاهش سطح الکترولیت موجود در لبه پلیت و نوسانی بودن سطح آن از بازه حداقل و حداکثری الکترولیت
  • افزودن اسید یا الکترولیت بی کیفیت و یا استفاده از آن بیش از اندازه مورد نیاز
  • تغییر رنگ الکترولیت موجود در تمامی خانه‌ها
  • عدم تطابق ظرفیت موجود باتری با میزان برق مصرف شده حقیقی مورد نیاز ماشین
  • نصب تجهیزات و امکانات برقی غیر ضروری در خودرو

نکات خرید برنا باتری

برنا باتری

همان‌طور که می‌دانید، باتری یکی از مهم‌ترین قطعات در ماشین به حساب آمده که اگر در زمان خرید آن دقت کافی نداشته باشید، با مشکل مواجه خواهید شد. زمانی که باتری خریداری شده کیفیت بالایی داشته و سالم باشد، به طور قطع می‌تواند وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن به انجام رساند؛ لذا توصیه می‌شود در زمان خرید برنا باتری به نکات زیر  توجه داشته باشید:

  • ابعاد استاندارد: باتری که خریداری می‌شود بایستی دارای ابعادی باشد که بتواند به راحتی در ماشین قرار بگیرد؛ چرا که اگر باتری به سختی روی ماشین نصب شود، امکان شکستگی یا خرابی آن وجود داشته و در این صورت دیگر شامل گارانتی نخواهد شد؛
  • تاریخ تولید جدید: هر باتری دارای یک تاریخ تولید خاص است؛ چنانچه تاریخ تولید باتری جدید باشد، به خریدار این اطمینان خاطر را می‌دهد که باتری تهیه شده از سلامت کامل برخوردار است؛
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: گارانتی، تضمین‌کننده اصالت باتری است. شایان ذکر بوده که باتری‌های ارائه شده توسط این مجموعه خدمات پس از فروش نظیر ارسال و نصب رایگان در سطح شهر تهران را برای خریداران در نظر گرفته است.

نگاهی بر محصولات برنا باتری

همان‌طور که گفته شد، این شرکت محصولات متعددی را به بازار عرضه می‌کند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • انواع قطعات پلاستیکی و سربی
  • باتری‌های خودرو
  • اکسید سرب
  • الکترولیت‌ها

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با شرکت برنا باتری، به بررسی عمر مفید، گارانتی، خدمات پس از فروش و همچنین محصولات و نکاتی که بایستی در زمان خرید این باتری‌ها در نظر داشته باشید پرداختیم. شما چه اطلاعات دیگری در مورد محصولات عرضه شده توسط شرکت برنا دارید؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

47 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط