شرکت البرز الکتریک نور

شرکت البرز الکتریک نور؛ معرفی شرکت و محصولات

286 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

آیا می‌دانید شرکت البرز الکتریک نور در چه حیطه‌ای مشغول به فعالیت است؟ تاکنون از محصولات عرضه شده توسط مجموعه البرز تکنیک نور استفاده کرده‌اید؟ سیم و کابل لینکو (البرز الکتریک نور) یکی از شرکت‌های فعال در حیطه تولید انواع سیم و کابل در بازار بوده که فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرد و ما در این راهنما قصد داریم به معرفی محصولات آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی و بررسی محصولات شرکت البرز الکتریک نور

شرکت البرز الکتریک نور

همان‌طور که گفتیم، شرکت البرز الکتریک نور در زمینه تولید انواع سیم و کابل فعالیت می‌کند. سبد محصولات ارائه شده توسط سیم و کابل لینکو گسترده است و ما در ادامه قصد داریم پرفروش‌ترین و مهم‌ترین آیتم‌ها در این سبد را به شما معرفی کنیم:

سیم و کابل افشان

یکی از پرطرفدارترین سیم و کابل‌هایی که در بازار وجود داشته و کاربردهای فراوانی نیز دارد، سیم و کابل افشان است. این دسته از سیم و کابل‌ها به دلیل خصوصیات منحصربه‌فردی که دارند، در پروژه‌ها و سیم‌کشی‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصلی‌ترین ویژگی این مدل از سیم و کابل‌ها، انعطاف‌پذیری بالای آن‌هاست؛ به همین دلیل آن‌ها را تحت عنوان سیم و کابل نرم نیز می‌شناسند. این دسته از محصولات عرضه شده توسط شرکت البرز الکتریک نور معمولاً از دو یا چند رشته سیم افشان با هادی مسی تولید شده و رسانای عالی برای برق هستند.

سیم و کابل مفتولی

در مقابلِ سیم و کابل‌های افشان که در بخش قبلی معرفی کردیم، سیم و کابل‌های مفتولی قرار دارند که برخلاف سیم و کابل‌های افشان، ساختار آن‌ها خشک بوده و منعطف نیستند. در ساختار سیم و کابل‌های مفتولی از یک هادی تک رشته‌ای یا تک مفتولی استفاده می‌شود. باید در نظر داشته باشید که میزان انعطاف‌پذیری سیم و کابل‌های مفتولی صفر نیست، بلکه این محصولات نیز قابلیت خمش مخصوصی داشته که حداقل است.

سیم نایلونی

سیم‌های نایلونی از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت البرز الکتریک نور بوده که به شکل دوتایی تولید شده که یکی از آن‌ها به نول و دیگری به فاز متصل می‌شود. درواقع، سیم‌های نایلونی تحت عنوان سیم دولا نیز شهرت داشته و از جمله سیم‌های افشان به حساب می‌آید. قابل ذکر است که این دسته از سیم‌ها در سایزها و اندازه‌های مختلفی قابل تولید بوده و مصارف مشخصی دارند. این سیم‌ها به دو شکل سفید یا شیشه‌ای تولید شده و معمولاً در حلقه‌های 100 متری بسته‌بندی می‌شوند.

کابل کواکسیال

از دیگر محصولات شرکت البرز الکتریک نور کابل کواکسیال بوده که نوعی کابل مسی به حساب می‌آید و تولیدکننده در ساختار این محصول یک رسانای داخلی، یک عایق و یک رسانای نازک قرار می‌دهد. مجموع اجزایی که در ساختار این کابل مورد استفاده قرار گرفته باعث می‌شود تا از تداخل سیگنال جلوگیری به عمل آید. همچنین، مغزی مسی که در ساختار این کابل استفاده شده موجب انتقال داده‌ها با سرعت بالاتر خواهد شد.

کابل مخابراتی

شرکت البرز الکتریک نور

کابل‌های مخابراتی از جمله مهم‌ترین کابل‌ها به حساب می‌آیند که از تک زوج الی 200 زوج قابل طراحی و تولید هستند. روکش استفاده شده در این کابل‌ها عمدتاً از جنس پی وی سی بوده و مجهز به شیلد و فویل نیز هستند که جنس شیلد یا فویل آن‌ها معمولاً از آلومینیوم است. کابل‌های مذکور از طرف مخابرات به شکل دفنی و زمینی در زیرزمین کار گذاشته شده و یا این که به صورت هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل شیلددار

کابل  شیلددار یکی دیگر از محصولات عرضه شده توسط شرکت البرز الکتریک نور بوده که از جمله کابل‌های الکتریکی معروف است. فرق این دسته از کابل‌ها با کابل‌های بدون شیلد در این بوده که کابل‌های مذکور در ساختار خود از یک رسانا و یک لایه عایق در اطراف خود به همراه یک یا چند سپر یا شیلد بهره برده که این سپرها معمولاً از جنس فویل فلزی یا سیم بافته شده است. شیلد که تشکیل‌دهنده لایه بیرونی کابل‌های مذکور بوده موجب می‌شود تا مقاومت این کابل‌ها بیش‌تر گردد.

کابل هالوژن فری

کابل‌های هالوژن فری یا فاقد هالوژن در ساختار و ترکیبات خود فاقد هرنوع مواد پلاستیکی و عناصر شیمیایی هستند؛ به همین علت در زمان آتش‌سوزی هیچ‌گونه گاز شیمیایی خطرناکی تولید نکرده و منتشر نمی‌کنند. جنس این دسته از کابل‌ها معمولاً از پلاستیک‌های نسوز نظیر لاستیک سیلیکونی، پلی اورتان، پلی اتیلن، الاستومر ترموپلاستیک و… است و هیچ‌گونه تثبیت‌کننده یا نرم‌کننده فلزات سنگین در آن‌ها به کار نمی‌رود. ناگفته نماند که این مواد افزودنی ضرری برای محیط زیست نیز ندارند.

کابل جوش

کابل جوش محصول بعدی عرضه شده توسط شرکت البرز الکتریک نور بوده که در صنعت جوشکاری مدارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل‌های جوش متشکل از دو بخش داخلی و خارجی هستند که هر کدام یک‌سری ویژگی مخصوص دارند؛ به عنوان مثال بخش داخلی این کابل‌ها مجهز به یک رسانای داخلی بوده که معمولاً از جنس مس یا آلومینیوم است.

قسمت خارجی کابل‌های جوش برخلاف قسمت داخلی نارسانا بوده و به نوعی عایق حرارتی به حساب می‌آید. کابل‌های جوش اصلی‌ترین بخش در فرایند جوشکاری به حساب می‌آیند. این محصولات به منظور ایجاد اتصال دائمی کارایی داشته و در صنایع گوناگونی هم‌چون خودروسازی، حمل و نقل، کشتی‌سازی، نوار نقاله و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل سازمانی

آخرین نمونه از پرفروش‌ترین محصولات شرکت البرز الکتریک نور کابل سازمانی است. کابل‌های سازمانی یکی دیگر از انواع کابل‌های برق به حساب می‌آیند که می‌توان از آن‌ها در برق‌رسانی تأسیسات مختلف بهره برد. کابل‌های سازمانی را می‌توان بر حسب ولتاژ به سه مدل فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف دسته‌بندی کرد. قابل ذکر بوده که کابل‌های مذکور بر اساس اندازه و قدرتی که داشته، قابلیت منحصربه‌فردی از خود نشان خواهند داد و در شرایط ویژه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سخن پایانی

در این راهنما علاوه بر نگاه مختصری که بر شرکت البرز الکتریک نور داشتیم، سعی کردیم مهم‌ترین محصولات ارائه شده توسط این مجموعه را نیز به شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با نیازِ پروژه خود بهترین و مقرون به صرفه‌ترین سیم و کابل‌ها را با کیفیت عالی خریداری کنید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با البرز الکتریک نور در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

286 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط