ماینر هلیوم پانتر x2؛ چیستی، ویژگی و مزایا

346 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

آیا می‌دانید ماینر هلیوم پانتر x2 چیست و در چه شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد؟ با ویژگی‌های این ماینر آشنا هستید؟ امروزه به دلیل افزایش سختی شبکه‌ها، ماینینگ و رمزارزها تنها به کمک سیستم‌های سخت‌افزاری قدرتمندی مثل ماینر انجام می‌شود. در ادامه این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی ماینر هلیوم هات اسپات پانتر x2  است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره ماینر هلیوم پانتر x2 بدانید!

ماینر هلیوم پانتر x2

این محصول یکی از دستگاه‌های پُر قدرت در زمینه ماینینگ بوده که دارای یک طراحی کاملاً منحصربه‌فرد در مقایسه با سایر ماینرهای مرسوم است. در واقع می‌توان گفت که این محصول در حال حاضر یکی از بهترین مدل‌های ماینر به حساب می‌آید. Panther X2 امروزه از جمله برترین سازندگان هلیوم در اکوسیستم به حساب آمده و دارای بیش از 48 هزار هات اسپات در بستر بلاک چین است. قابل ذکر بوده که Panther X2 در سه مدل گوناگون EU868 برای اروپا، امارات و ایران، مدل US915 برای آمریکا و مدل AU915 برای استرالیا، نیوزلند، پرو برزیل عرضه می‌شود.

طراحی ساختاری  ماینر هلیوم پانتر x2

این دستگاه دارای طراحی منحصربه‌فردی است. طراحی دستگاه‌های ماینر از ابتدای خلق آن‌ها تا به امروز دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده و عمدتاً کاربرد خانگی دارند. اصلی‌ترین دلیلی که موجب شده وزن ماینرها زیاد باشد، استفاده از قطعات سخت افزاری سنگین در ساختار آن‌ها است. ماینر هلیوم پانتر x2 یک ماینر کاملاً متفاوت با طراحی عالی به حساب می‌آید؛ چرا که برند تولیدکننده آن در فرایند تولید این محصول طی اقدامی هوشمندانه این دستگاه را به طور کامل مشابه با یک مودم طراحی کرده و به همین علت، این دستگاه گزینه‌ای ایده‌آل برای استخراج ارز دیجیتال به حساب می‌آید.

از دیگر مواردی که سبب شده این دستگاه در مقایسه با سایر ماینرهای موجود در بازار برتری داشته باشد، می‌توان به نحوه استخراج ارز دیجیتال توسط آن اشاره داشت؛ به این شکل که رمز ارز هلیوم به واسطه هات‌اسپات‌ها و امواج رادیویی به شکل بی‌سیم قابل ماین است. این دستگاه ضمن برخورداری از ظاهر منحصربه‌فرد، کارکرد متفاوتی نیز دارد.

از جمله مزیت‌های استفاده از این دستگاه می‌توان به ابعاد جمع و جور آن اشاره داشت؛ به همین خاطر می‌توان آن‌ها را بدون این که فضای زیادی را اشغال کنند در هر محیطی قرار داد. شایان ذکر است که امکان نصب این دستگاه و قرار دادن آن بر روی میز، دیوار و… فراهم بوده و به دلیل وزن سبکی که داشته، می‌توان آن‌ را به راحتی جابه‌جا کرد. ناگفته نماند که روی بدنه این هات اسپات یک آنتن قدرتمند نیز تعبیه شده است.

بررسی شبکه هلیوم در دستگاه ماینر هلیوم پانتر x2

ماینر هلیوم پانتر x2

شبکه هلیوم موجب افزایش کاربری اینترنت از حالت معمولی با گسترش فناوری اینترنت اشیاء می‌شود. اما به نظر شما شبکه هلیوم چیست؟ در ابتدا باید بدانید که فرآیند ماینینگ ارزهای دیجیتال در بستر بلاک چین انجام شده که بلاک چین هم یک سیستم ثبت اطلاعات بوده که متشکل از بلوک‌های رمزنگاری است و امنیت بسیار بالایی نیز دارد. شبکه هلیوم نوعی شبکه اینترنت وایرلس و همتا به همتا با برد بالا بوده که به شکل جهانی و توزیع شده کار خواهد کرد.

جالب است بدانید که شبکه اصلی بلاک چین هلیوم برای اولین بار کار خود را از سال 2019 آغاز کرد. شبکه مذکور از پروتکل اجماع HoneyBadgerBFT استفاده کرده که نودهای این شبکه برای انتقال و دریافت اطلاعات از اجزای شبکه بایستی با الگوریتم اثبات پوشش (Proof of Coverage)، پشتیبانی خود را از ایجاد شبکه وایرلس اثبات کنند. شبکه هلیوم از هات اسپات‌هایی تشکیل شده که تأمین‌کننده  اینترنت برای دستگاه‌هایی با پشتیبانی از LoRaWAN هستند. LoRaWAN نوعی پروتکل شبکه‌ای تک نقطه به چند نقطه بوده که قادر است امواج رادیویی را در سطوح پایین پخش نماید.

نحوه کار با ماینر هلیوم پانتر x2

ماینر هلیوم پانتر x2  در ازای خدماتی که ارائه می‌کنند، پاداش دریافت خواهند کرد. پس از گذشت حدود 2 سال از شروع فعالیت پروژه مذکور، بیش از 25 هزار هات اسپات جهانی سبب ایجاد بزرگ‌ترین شبکه LoRWAN شدند. هات اسپات‌های مذکور در پی اتصال به اینترنت موجب ایجاد یک اتصال قوی با سایر هات اسپات‌های هلیوم در منطقه خواهند شد.

همان‌طور که گفته شد، شبکه هلیوم از الگوریتم Proof of Coverage یا اثبات پوشش بهره‌گیری می‌کند. الگوریتم مذکور نوعی الگوریتم اثبات کار بوده که برای تأیید نودها کارایی دارد. اعتبار نودهای مذکور نیز بر اساس کیفیت پوشش‌دهی شبکه وایرلس مورد سنجش قرار خواهد گرفت. به بیان دیگر می‌توان گفت که کیفیت پوشش‌دهی هات اسپات به کمک الگوریتم PoC مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نودهایی هم‌چون پانتر X2 در شبکه مذکور مشارکت داشته و می‌توانند کوین HNT را دریافت کنند.

پروتکل اجماع هلیوم به این شکل عمل کرده که یک گروه اجماع 16 عضوی را در هر دوره انتخاب خواهد کرد. نودهایی که در این گروه انتخاب می‌شوند، بایستی عملکرد استاندارد و درستی در آزمایش شبکه داشته باشند. فرآیند انتخاب به این شکل بوده که 4 عضو جدید و 12 عضو از گروه قبلی به گروه جدید افزوده خواهد شد.

قابل ذکر است که HNT به منظور ارائه خدمات به دو بخش در شبکه هلیوم طراحی گردیده است. هاست‌های هات اسپات و اپراتورهای شبکه اولین بخش بوده که در زمان حفظ ثبات و پوشش شبکه، موجب استخراج کوین HNT خواهند شد. بخش دوم شرکت‌ها و توسعه‌دهندگانی بوده که از این شبکه برای ساخت برنامه‌های اینترنت اشیاء و اتصال دستگاه‌های گوناگون بهره می‌برند.

سخن پایانی

در یک نگاه کلی می‌توان گفت هات اسپات‌ها ترکیب مودم و ماینر با کارایی بسیار بالایی هستند. هات اسپات ماینر هلیوم پانتر x2 به منظور استخراج رمز ارز هلیوم و توکن مخصوص شبکه هلیوم به اختصار HNT توسعه پیدا کرده است. ارز دیجیتال هلیوم یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین بوده که به کلیه دستگاه‌های بی‌سیم اجازه برقراری ارتباط و ارسال داده به واسطه نودهای خود را می‌دهد. ناگفته نماند که ماینر هلیوم پانتر x2 با پروتکل شبکه Helium LongFi سازگاری کامل دارد.

شما چه اطلاعات دیگری در مورد این ماینر دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون ماینر هلیوم پانتر ایکس 2 در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

346 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط