رله روبردی میشو؛ رله‌ای باکیفیت برای انواع مدارات الکترونیکی

325 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین مباحث در رابطه با مدارهای الکترونیکی، محافظت از مدارها و تجهیزات آن‌ها و قطع و وصل صحیح جریان است. قطعه‌ای که این وظیفه مهم را برعهده داشته و علاوه بر محافظت از مدارات الکترونیکی، به عملکرد درست آن‌ها نیز کمک فراوانی می‌کند، رله است. رله انواع و اقسام مختلفی دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها، رله روبردی میشو است. این نوع رله کاربرد زیادی در بردها و مدارات الکترونیکی داشته و یکی از باکیفیت‌ترین انواع رله‌های موجود در بازار است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی رله روبردی میشو پرداخته و کاربرد رله و انواع آن را بیان کنیم.

رله چیست؟

نمونه‌ای از رله روبردی یا PCB

همان‌طور که گفته شد، رله‌ها قطعاتی هستند که از آن‌ها در جهت محافظت از مدارات الکترونیکی و قطع و وصل صحیح جریان استفاده شده و کاربرد دارند. در گذشته، رله‌ها قطعاتی برای تکرار سیگنال در مدار تلگرافی بودند اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، این قطعات نیز به روز شده و اکنون به یکی از ارکان اصلی در مدارات الکترونیکی تبدیل شده‌اند. کاربرد اصلی رله‌ها در برقراری ارتباط بین مدارها بوده و به این صورت انجام می‌شود که رله ابتدا سیگنال مورد نظر را از مدار فرستنده دریافت کرده و سپس آن سیگنال را به مدار مقصد یا گیرنده منتقل می‌کند.

این انتقال به وسیله روشن و خاموش‌کردن مداوم سوئیچ صورت پذیرفته و انجام می‌شود. در حالت کلی، اگر بخواهیم با مثالی ساده‌تر و بیانی واضح‌تر عملکرد رله‌ها را توضیح دهیم، می‌توانیم عملکرد رله در کنترل تلویزیون را مورد بررسی قرار داده و با عملکرد رله مقایسه کنیم. هنگامی که شما دکمه مورد نظر را بر روی کنترل تلویزیون فشار می‌دهید، در واقع یک سیگنال به رله تعبیه شده در تلویزیون ارسال کرده‌اید.

این رله باعث وصل و جاری شدن جریان ورودی از باطری در کنترل شده و عملکرد مورد نظر شما، انجام می‌شود. از انواع مختلف رله می‌توان به رله‌های ایزومی، رله‌های ماشینی، رله‌های سیگنال، رله‌های میلون، رله‌های پکیجی، رله‌های مخابراتی، SMD، SSR و رله‌های روبردی یا PCB اشاره کرد.

یکی از باکیفیت‌ترین و پرکاربردترین رله‌های موجود در بازار، رله‌های روبردی یا PCB هستند که کاربرد‌های فراوانی در زمینه صنعتی و مدارات الکترونیکی داشته و عموما بر روی بردهای الکتریکی و الکترونیکی نصب می‌شوند. از جمله کاربرد‌ها این نوع رله می‌توان به استفاده از رله‌های روبردی در دستگاه‌های مخابراتی، دستگاه‌های نظارت پزشکی، سنسورهای کنترل، سیستم‌های آلارم و هشداردهنده، دستگاه‌های اندازه‌گیری، تجهیزات دفتری و اداری و … اشاره کرد.

از آنجایی که رله‌های روبردی در بسیاری از زمینه‌ها کاربرد داشته و استفاده فراوانی دارند، برندهای گوناگونی نسبت به تولید آن‌ها اقدام نموده و شما می‌توانید رله‌های روبردی را با برندهای مختلف و متفاوت در بازار پیدا کرده و اقدام به خریداری کنید اما باید بدانید که تمامی این رله‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و تنها باید از برندهای معتبر و استاندارد اقدام به خرید رله روبردی کرد. یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای تولیدکننده رله روبردی یا PCB، برند میشو است که محصولات آن محبوبیت نسبتا زیادی در این زمینه داشته و با کیفیت هستند. در ادامه قصد داریم این برند را مورد بررسی قرار داده و شما را با ویژگی‌های رله روبردی میشو آشنا کنیم.

رله روبردی میشو

 رله روبردی میشو

همان‌طور که در قسمت قبل مشاهده کردید، رله‌ها قطعاتی هستند که وظیفه محافظت از مدارات الکترونیکی و قطع و وصل به موقع جریان مدار را بر عهده داشته و در دستگاه‌های مختلف و متفاوت کاربرد دارند. از آنجایی که عملکرد مناسب این قطعات نقش موثر و مستقیمی بر سلامت دستگاه‌ها ایفا می‌کنند، انتخاب برند مناسب و با کیفیت از اهمیت بالایی در این زمینه برخوردار است.

برند میشو که یک برند جدید و نوپا در عرصه رله‌ها و قطعات مکانیکی محسوب می‌شود را می‌توان یکی از باکیفیت‌ترین برندهای موجود در بازار رله‌ها دانست که با وجود سابقه کم، محصولاتش از کیفیت چشمگیری در مقایسه با سایر برندها برخوردار بوده و محبوبیت نسبتا زیادی در بین مشتریان خود دارد. همچنین قیمت مناسب و تنوع محصولات این برند نیز از دیگر نقاط قوت آن به حساب می‌آیند.

رله روبردی میشو یکی از تولیدات این برند معتبر است که استفاده گسترده‌ای در زمینه‌های صنعتی و نیمه صنعتی داشته و کیفیت بالا آن سبب شده است تا بیشتر مصرف‌کنندگان آن را بر دیگر رله‌های PCB یا همان رله‌های روبردی، ترجیح دهند. این محصول در انواع مختلفی نظیر 12 ولت، 24 ولت، 5 ولت و … در بازار موجود بوده و علاوه بر ولتاژ، می‌توان آن را از لحاظ آمپر و پایه نیز به دسته‌های گوناگونی نظیر 4 پایه، 6 پایه، 8 پایه یا 16 آمپر، 20 آمپر، 35 آمپر و … تقسیم‌بندی کرد.

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین قطعات در بردها و مدارات الکترونیکی، رله است. رله‌ها قطعاتی هستند که وظیفه محافظت از مدارات الکترونیکی و و قطع و وصل به موقع جریان مدار را بر عهده داشته و در دستگاه‌های مختلف به کار رفته‌اند. رله انواع و اقسام مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین انواع رله‌ها می‌توان به رله‌های ایزومی، رله‌های ماشینی، رله‌های سیگنال، رله‌های میلون، رله‌های پکیجی، رله‌های مخابراتی، SMD، SSR و رله‌های روبردی یا PCB اشاره کرد. رله روبردی میشو یکی از انواع رله‌های روبردی است که استفاده گسترده‌ای در زمینه‌های صنعتی و نیمه صنعتی داشته و کیفیت بالای آن سبب شده است تا بیشتر مصرف‌کنندگان آن را بر دیگر رله‌های PCB یا همان روبردی ترجیح دهند.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی رله روبردی میشو پرداخته و کاربرد رله و انواع آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

325 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط