چرا لامپ ال ای دی بخریم؛ بررسی مهم‌ترین دلایل خرید

211 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

لامپ ال ای دی چیست و خرید آن می‌تواند چه مزیت‌هایی برای ما داشته باشد؟ به نظر شما چرا لامپ ال ای دی بخریم؟ لامپ منبع روشنایی مصنوعی بوده که انواع مختلفی دارد؛ یکی از پرطرفدارترینِ نوعِ لامپ‌ها، ال ای دی است. فناوری ال ای موجب کاهش مصرف انرژی و به تبع آن، صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. در ادامه این راهنما قصد داریم دلایلی که موجب می‌شود این لامپ‌ها انتخاب خوبی باشند را مورد بررسی قرار دهیم.

چرا لامپ ال ای دی بخریم؟

چرا لامپ ال ای دی بخریم

خرید یک لامپ مناسب برای تأمین روشنایی خانه یا اداره کار چندان دشواری نیست، اما با این حال یکسری نکات وجود داشته که اگر به آن‌ها توجه کنید می‌توانید انتخاب بهتری در میان انواع مختلف لامپ‌ها داشته باشید. لامپی که انتخاب می‌کنید، بایستی متناسب با کاربرد اتاق باشد و در بلندمدت موجب خستگی چشم و کاهش کارایی افراد حاضر در اتاق نشود. علاوه بر این، رنگ نور لامپ مدنظر نیز بسیار حائز اهمیت است؛ به عنوان مثال لامپ با رنگ زرد برای فضای حمام و دستشویی گزینه مناسبی نبوده، یا رنگ سفید برای اتاق خواب بهترین انتخاب نیست.

اگر برایتان سوال است که چرا لامپ ال ای دی بخریم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که امتیازات این لامپ‌ها را مورد بررسی قرار داده و با سنجیدن ویژگی‌هایی که داشته، از انتخاب خود مطمئن شوید.

چرا لامپ ال ای دی بخریم؛ مزایای لامپ ال ای دی

مزایایی که لامپ‌های ال ای دی داشته بسیار زیاد است؛ به همین خاطر ما در ادامه تنها چند مورد از مهم‌ترین امتیازاتی که داشته را به شما معرفی خواهیم کرد:

تنوع رنگ‌بندی نوری

یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند خریدار را مجاب به خرید لامپ ال ای دی کند، تنوع رنگ نور این لامپ است. اگر برایتان سوال بوده که چرا لامپ ال ای دی بخریم، اولین دلیل ما تنوع رنگ این لامپ است! در لامپ‌های رشته‌ای تنها انتخاب ما رنگ زرد بوده و برای این که بتوانیم نورپردازی منزل را بهبود دهیم، مجبور بودیم که از مهتابی استفاده کنیم.

خوشبختانه ال ای دی‌ها می‌توانند بیش از یک میلیون رنگ را پشتیبانی کنند. عموماً در نورپردازی منزل از سه رنگ زرد یا آفتابی، مهتابی یا سفید و طبیعی یا صدفی استفاده می‌شود. جالب است بدانید امروزه مدل‌های جدیدی از لامپ‌های ال ای دی به بازار عرضه می‌شوند که مجهز به ریموت بوده و کاربر می‌تواند هر رنگ نوری که بخواهد را در لحظه تنظیم کند.

کاهش مصرف برق

دلیل بعدی برای پاسخ به سوال چرا لامپ ال ای دی بخریم، کاهش مصرف برق در اثر استفاده از لامپ‌های ال ای دی است. قابل ذکر بوده که هر اندازه لامپ ال ای دی باکیفیت‌تری را خریداری کند، کاهش در مصرف برق بیش‌تر خواهد بود.

طراحی چشم‌گیر و کاربردی

بدنه لامپ‌های ال ای دی با استفاده از پلاستیک تولید می‌شود؛ از این جهت در برابر ضربه و حرارت مقاومت خوبی داشته و احتمال آسیب دیدن آن بسیار پایین است. علاوه بر این، لامپ‌های ال ای دی  در مقایسه با سایر لامپ‌ها ابعاد جمع‌وجورتری داشته و به همین خاطر استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. ناگفته نماند که تنوع حباب در ال ای دی‌ها نیز بسیار بالا بوده و می‌توان بدون محدودیت اقدام به ساخت لامپ ال ای دی با هر حبابی نمود.

دوست‌دار طبیعت

چرا لامپ ال ای دی بخریم

دلیل بعدی برای پاسخ به سوال چرا لامپ ال ای دی بخریم، سازگاری این لامپ با محیط زیست است. ال ای دی‌ها هیچ‌گونه امواج مضر فرابنفش و مادون قرمز منتشر نخواهند کرد. همچنین، در فرایند تولید این لامپ‌ها از جیوه و عناصر سمی دیگر استفاده نشده و به همین علت، یک لامپ کاملاً سبز به حساب می‌آید. شایان ذکر است که ال ای دی نوعی دیود نوری بوده که به همراه ساختار ساده‌ای که داشته، موجب انتشار هیچ‌ نوع گاز گلخانه‌ای نیز نخواهد شد.

طول عمر بالا

اگر بخواهیم لامپ‌های ال ای دی را با لامپ‌های کم مصرف و رشته‌ای از لحاظ طول عمر مقایسه کنیم، باید بگوئیم که لامپ‌های کم مصرف در بهترین حالت خود 8000 ساعت و لامپ‌های رشته‌ای 1000 ساعت عمر خواهند کرد؛ در صورتی که ال ای دی‌ها می‌توانند در بدترین حالت خود 10000 ساعت عمر کنند. اگر در زمان خرید، یک لامپ ال ای دی باکیفیت‌ را خریداری کنید، می‌توانید از لامپ مورد نظر تا 50000 ساعت برای نوردهی بهره ببرید. البته این نکته را فراموش نکنید که لامپ‌های ال ای دی قیمت گران‌تری در مقایسه با سایر لامپ‌ها دارند، اما با در نظر گرفتن طول عمر بالا، طراحی سبز، مصرف بهینه برق و… انتخابی مناسب هستند.

عدم نیاز به تعمیرات

دلیل بعدی برای پاسخ به سوال چرا لامپ ال ای دی بخریم، طراحی مقاوم این لامپ و عدم نیاز به تعمیرات است. همان‌طور که گفته شد، لامپ‌های ال ای دی طول عمر بالا و ماندگاری بسیار خوبی داشته و در اثر ضربات تصادفی و یا بی‌دلیل دچار خرابی نخواهند شد. تنها عاملی که می‌تواند برای این لامپ‌ها خطرناک باشد، گرمای بیش از اندازه است. خوشبختانه لامپ‌های ال ای دی برخلاف سایر لامپ‌ها به خودی خود حرارت بسیار کم‌تری تولید می‌کنند و حتی اگر به هر دلیلی دچار خرابی شوند، امکان تعمیر آن‌ها وجود دارد.

بازدهی نوری بالاتر

از دیگر دلایل این که چرا لامپ ال ای دی بخریم، بازدهی نوری بالاتر لامپ‌های مذکور است. بازدهی نوری این لامپ‌ها 74 الی 120 لومن برولت بوده که این مقدار در مدل رشته‌ای، 45 تا 65 است. هر اندازه مقدار لومن یک لامپ بالاتر باشد، به همان نسبت می‌تواند نور بیش‌تری را تولید کرده و ساطع نماید.

سخن پایانی

لامپ‌های ال ای دی از جمله لامپ‌های پرفروش و پرطرفدار هستند که این روزها شاهد حضور آن‌ها در اماکن مختلف هستیم. لامپ‌های ال ای دی در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای و کم مصرف امتیازات بیش‌تری دارند؛ پس اگر برایتان سوال است که چرا لامپ ال ای دی بخریم، پیشنهاد ما این است که مزیت‌های لامپ مذکور را مطالعه کرده و بعد با لامپ‌های دیگر مقایسه کنید تا بتوانید در خرید خود مطمئن شوید. به نظر شما لامپ‌های ال ای دی ارزش خرید دارند؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون لامپ‌های ال ای دی در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

211 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط