کانکتور ارتباط کابل به کابل (64 دندانه دار)

کانکتور ارتباط کابل به کابل (64 دندانه دار) چیست؟

393 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

بهره‌گیری از کانکتورهای ارتباط کابل‌های خودنگهدار به طرز چشم‌گیری از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کرده و ایمنی شبکه انتقال برق را افزایش می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این کابل‌ها می‌توان به هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با کابل‌های مسی و همچنین کارایی بیشتر آن‌ها اشاره داشت. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی کانکتور ارتباط کابل به کابل (۶۴ دندانه دار) پرداخته و یراق آلات کابل خودنگهدار را بیان کنیم.

یراق آلات کابل خودنگهدار چیست؟

یکی از ملزومات در سیستم‌های شبکه انتقال برق و کابل‌های خودنگهدار، یراق آلات کابل خودنگهدار است. یراق آلات کابل های خودنگهدار شامل موارد مختلفی بوده که هنگام نصب و اجرای این نوع از کابل‌ها در خطوط هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع، یراق آلات کابل‌های خودنگهدار برای کانکتورهای قابل اتصال به کابل‌ها کاربرد داشته و در ابعاد و اندازه‌های مختلف با استفاده از مواد اولیه فلزی و غیرفلزی، تولید می‌شوند.

البته ناگفته نماند که ابزارهای مذکور در دو نوع روکش‌دار و بدون روکش تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. مدل‌های روکش‌دار یراق‌آلات دارای اصطکاک بیش‌تری نسبت به بدون روکش آن بوده و از قابلیت حفاظت بهتر از لوله و سایر لوازم برخوردار هستند. علاوه‌بر این، یراق آلات روکش‌دار از شل‌شدن و لرزش اشیاء و لوازم کابل‌های خودنگهدار نیز جلوگیری کرده و باعث افزایش پایداری آن‌ها خواهند شد.

کانکتور ارتباط کابل به کابل (64 دندانه دار) که یکی از انواع این کانکتورها بوده و جزو این نوع یراق آلات به شمار می‌رود. جالب است بدانید که در صنعت از یراق آلات به عنوان عنصری جدانشدنی از صنعت یاد شده و وجود آن‌ها الزامی است. به طور کلی، می‌توان یراق آلات کابل‌های خودنگهدار را به چهار دسته فشار ضعیف، فشار متوسط، جعبه‌ها و یراق آلات آهنی تقسیم‌بندی کرد که یراق آلات فشار ضعیف در دو دسته کلمپ انتهایی و آویزها و کانکتورهای انشعاب‌گیری جای دارند.

شایان ذکر است که تمامی یراق آلات کابل‌های خودنگهدار به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که توانایی تحمل شرایط آب و هوایی سخت را داشته و می‌توانند به خوبی کار کنند. این یراق‌آلات عموما دارای طول عمر زیادی بوده و به زودی خراب و یا زنگ‌زده نمی‌شوند.

انواع مختلف کانکتورها : کانکتور ارتباط کابل به کابل (64 دندانه دار)

کانکتور ارتباط کابل به کابل

همان‌طور که گفته شد، کانکتورها دارای انواع و اقسام متفاوتی بوده و به چندین دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین انواع این کانکتورها، کانکتور ارتباط کابل به کابل (64 دندانه دار) است. این نوع کانکتور بسیار کاربردی و اهمیت بالایی دارد. در حالت کلی، انواع مختلف کانکتورها : کانکتور ارتباط کابل به کابل (64 دندانه دار) به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند. این دو دسته عبارتند از:

کانکتورهای دندانه‌دار

کانکتورهای دندانه‌دار مخصوص انشعاب‌گیری از کابل خودنگهدار بوده و عموما از جنس آلومینیوم و یا مس با روکش بی‌متال هستند. علاوه‌بر این، این ابزار دارای روکش ضدآب نیز بوده و در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. کانکتور های ارتباط کابل به کابل (64 دندانه دار) نیز نوعی کانکتور دندانه‌دار محسوب می‌شوند که از آن‌ها می‌توان برای برقراری انشعاب روشنایی استفاده کرده و بهره برد. ناگفته نماند که کانکتور مذکور از قابلیت نصب بر روی خطوط حامل جریان یاLINE HOT، بدون نیاز به برداشتن عایق هادی‌ها، برخوردار است.

کانکتورهای ارتباط کابل به کابل (64 دندانه دار) از قابلیت استفاده در شبکه‌های فشار ضعیف کابل خودنگهدار بهره‌مند بوده و بسیار پرکاربرد هستند. کانکتورهای دندانه‌دار از چهار بخش اصلی کاور عایق، فک‌های دندانه‌دار، قطعه فولادی با خاصیت ارتجاعی و پیچ و مهره مرکزی تشکیل شده و از دوام بالایی برخوردار هستند.

کانکتورهای مخصوص اتصال خطوط اصلی به یکدیگر

کانکتورهای ارتباط دندانه‌دار مخصوص اتصال خطوط اصلی به یکدیگر بوده و مجهز به دو فک بدون دندانه و با قابلیت عبور جریان و همچنین پوشش عایقی مجزا هستند. با استفاده از این کانکتورها می‌توان اقدام به اتصال فیدر کابل خودنگهدار به کابل خروجی پست کرده و کابل خودنگهدار را به شبکه سیمی و یا اتصال دو فیدر کابل خودنگهدار در محل سکشن‌ها نمود.

نتیجه‌گیری

کابل‌های خودنگهدار از جمله تجهیزات پرکاربرد و مقرون به صرفه در شبکه‌های فشار ضعیف بوده که امروزه به دلیل ویژگی‌ها و شاخص‌هایی که دارند، جایگزین بسیار مناسبی برای کابل‌های مسی در نظر گرفته می‌شوند. به منظور نصب و پیاده‌سازی کابل‌های خودنگهدار، باید از یراق آلات کابل خودنگهدار بهره‌گیری برد. کانکتور ارتباط کابل به کابل (64 دندانه دار) یکی از انواع پرکاربرد یراق آلات مذکور است که کاربرد بسیار زیادی داشته و از طول عمر مناسبی بهره‌مند است.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کانکتور ارتباط کابل به کابل (64 دندانه دار) پرداخته و یراق آلات کابل خودنگهدار را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

393 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط