محافظ برق

نگاهی بر محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر فراز صنعت

311 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / راهنمای خرید امن
آیا تاکنون از محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر فراز صنعت استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما کیفیت محافظ‌های برق هوشمند یخچال و فریزر عرضه شده توسط فراز صنعت کیفیت بالایی دارند؟ محافظ برق یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات ایمنی به حساب می‌آید که می‌توانیم از آن برای محافظت از دستگاه‌های برقی موجود در منزل و یا محیط‌های صنعتی در برابر نوسان ولتاژ استفاده کنیم.

هر آنچه که باید درباره محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر فراز صنعت بدانید!

ٰ

شرکت فراز صنعت پیش از ارائه محافظ‌های برق به بازار در وهله اول کلیه نواقص موجود در بسیاری از محافظ‌های قبلی را در نظر داشته و با حل این نواقص نمونه جدید از محافظ‌های برق را به بازار عرضه کرده است. پیش از این که به سراغ ضرورت و ویژگی‌های بهترین محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر فراز صنعت بپردازیم، در ابتدا خوب است که نگاهی بر چیستی این دستگاه داشته باشیم:

محافظ برق یخچال و فریزر چیست؟

محافظ برق دستگاهی استاندارد بوده که در مسیر ورودی برق قرار گرفته و در زمانی که مقدار ولتاژ، آمپر و یا توان مصرف شده بیش از حد استاندارد خود باشد، قادر است جریان برق را قطع کرده و زمانی که شرایط به حالت پایدار خود برگشت، مجدداً مسیر ورود جریان به تجهیزات الکتریکی را متصل کند.

از آن جایی که مقررات ساختمان بر اساس طراحی صحیح تأسیسات برقی به طور کامل رعایت نمی‌شوند، استفاده از محافظ برق برای تجهیزات الکتریکی یا بر سر کنتور برق ساختمان یک امر ضروری به حساب می‌آید. با کمک محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر می‌توان از خراب شدن یخچال جلوگیری کرد. اما چطور؟

محافظ برق دستگاهی بوده که وظیفه دارد میزان جریان برق در تجهیزات برقی را کنترل نماید. در واقع، این دستگاه جریانی که در مدارات و کابل‌ها و در آخر سیم‌های تجهیزات برقی منتشر می‌شود را کنترل خواهد کرد. بنابراین اصلی‌ترین وظیفه این دستگاه قطع کردن جریان در مواقعی بوده که برق منتشر شده در طول مسیر به دلیل حوادث طبیعی و غیرطبیعی با مشکلاتی مواجه شده باشد.

زمانی که ولتاژ به مدت حداقل 3 نانو ثانیه از حد معمول خود بیش‌تر شد و یا کم‌تر شود، در حقیقت شوک الکتریکی ایجاد شده و هر زمان شوک الکتریکی رخ دهد، محافظ برق با قطع نمودن جریان برق از تأثیرگذاری این شوک بر روی دستگاه پیش‌گیری خواهد کرد.

ویژگی‌های محافظ برق یخچال و فریزر از نوع ساید

یکی از مهم‌ترین مواردی که بایستی در زمان خرید محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر در نظر داشته باشید، توجه به ویژگی‌های آن است. یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در رابطه با یخچال‌های ساید باید مد نظر قرار دهید، قوی بودن موتور این دستگاه‌ها است که ریسک آسیب‌های احتمالی را افزایش داده و به همین خاطر استفاده از یک محافظ مخصوص به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب و به تبع افزایش طول عمر دستگاه امری ضروری است.

علاوه بر این، یخچال‌ها از جمله معدود وسایل الکترونیکی به حساب می‌آیند که به صورت دائم در هر خانه‌ای روشن هستند؛ در نتیجه بیش‌تر از هر نوع تجهیز الکتریکی دیگری در معرض شوک الکتریکی و خرابی قرار دارند. تفاوت اصلی محافظ برق یخچال‌های ساید با یخچال‌های معمولی عمدتاً در میزان هزینه است، اما همان‌طور که می‌دانید یخچال‌ها وسیله‌ای ضروری هستند و اگر دارای محافظ برق نباشند همواره در معرض آسیب دیدن قرار داشته و احتمالِ نیاز به تعمیر آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

در ادامه با مشخصات یک محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر با کیفیت آشنا خواهیم شد:

  • معمولاً دارای سه چراغ نشان‌گر هشدار به منظور مشخص کردن وضعیت دستگاه و دکمه روشن و خاموش هستند؛
  • یک محافظ برق خوب برای یخچال‌های ساید توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب و آتش را دارد؛
  • مجهز به مدار خودکار به منظور افزایش یا کاهش جریان برق است؛
  • مجهز به دو خروجی به همراه سیستم محافظ ولتاژ در محدوده استاندارد است؛
  • مدار تأخیر وصل داشته و همچنین مجهز به فیلتر حذف نویز برق شهری است؛
  • بهتر است به منظور مشخص کردن ولتاژ و عملکرد دستگاه، مجهز به نمایشگر ال سی دی باشد؛
  • دارای فیوز مینیاتوری است.

معرفی محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر

محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر

هنگامی که نوسانات برق رخ می‌دهد، به تبع جریان برق نیز قطع و وصل خواهد شد. در برخی اوقات نوسانات برق می‌تواند مابین 5 الی 10 ولت متغیر باشد و گاهاً این مقدار شدیدتر نیز شده و می‌تواند حتی در یک لحظه تا 200 ولت نیز کاهش یا افزایش پیدا کند و آسیب بسیار جدی به یخچال شما بزند.

شرکت فراز صنعت به عنوان یکی از مجموعه‌های متخصص و معتبر در زمینه تولید و عرضه محافظ برق تجهیزات الکتریکی، نمونه‌ای از برترین محافظ‌های برق را به بازار عرضه کرده که با کمک آن می‌توانید ایمنی تجهیزات برقی خود نظیر یخچال و فریزر را تأمین کنید. در ادامه، با خصوصیات فنی محافظ برق مدل  FRZ V01 آشنا خواهیم شد:

  • محافظ برق مدل FRZ V01 دارای نمایشگر بوده و قابلیت قطع سریع ولت بالا و پایین در کم‌تر از 200 میلی ثانیه را دارد؛
  • زمان تأخیر آن 4 الی 6 دقیقه بوده و نوع پردازشگر استفاده شده در آن از میکروکنترلرهای قابلی برنامه‌نویسی به جای آی سی‌های معمولی است؛
  • نوع کابل آن 1*3 (ارت دار) با طول 180 سانتی‌متر و پریز با مغزی سرامیک و پلی آمید ارت‌دار است؛
  • رله استفاده شده در ساختار این محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر 10 آمپر واقعی است؛
  • توان خروجی آن 2500 ولت آمپر و فرکانس کاری آن 50 هرتز است؛
  • این محصول به همراه 2 سال گارانتی تعویض بی قید و شرط عرضه می‌شود.

سخن پایانی

در این راهنما به بررسی محافظ برق هوشمند یخچال و فریزر فراز صنعت و ضرورت استفاده از محافظ برق پرداختیم. محافظ برق یک تجهیز ایمنی فوق‌العاده کارآمد و باکیفیت بوده که می‌توان با کمک آن از ورود ولتاژهای اضافی و یا نوسانات شدید و در نهایت آسیب دستگاه‌های برقی مهم نظیر یخچال و فریزر جلوگیری کرد.

آیا از محافظ برق هوشمند برای یخچال خود استفاده می‌کنید؟ به نظر شما محافظ برق فراز صنعت می‌تواند گزینه خوبی برای حفاظت از یخچال شما باشد؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون محافظ برق هوشمند در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل بنویسید.

311 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط