شركت صنايع سيم و كابل همدان

شركت صنايع سيم و كابل همدان؛ معرفی شرکت و محصولات

171 بازدید راهنمای خرید سیم و کابل / راهنمای خرید / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / معرفی محصولات صنعت برق

آیا تا به حال از محصولات عرضه شده توسط شركت صنايع سيم و كابل همدان خریداری و استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما سیم و کابل‌های عرضه شده توسط سیم و کابل همدان از درجه کیفی قابل قبولی برخوردار هستند؟ صنایع سیم و کابل همدان یکی از مجموعه‌های فعال در حیطه تولید و عرضه سیم و کابل بوده که فعالیت خود را در سال 1361 آغاز کرد و ما در این راهنما قصد داریم به بررسی محصولات آن بپردازیم.

نگاهی بر شركت صنايع سيم و كابل همدان و محصولات آن

شركت صنايع سيم و كابل همدان

پیش از این که بخواهیم به بررسی محصولات عرضه شده توسط شركت صنايع سيم و كابل همدان بپردازیم، در گام اول بهتر است که کمی بیش‌تر با این شرکت آشنا شویم. همان‌طور که گفته شد، این مجموعه فعالیت خود را از سال 1361 آغاز کرده و امروزه با مساحت 8 هکتار و زیر بنای 25 هزار متر مربع در حال تولید و عرضه انواع سیم و کابل‌های فشار ضعیف، کابل‌های مخابراتی و.. بر اساس استاندارد ملی ایران و سایر استانداردهای مورد نیاز در ظرفیت 35600 تن سالانه است. در ادامه، به معرفی پرفروش‌ترین محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل همدان خواهیم پرداخت:

سیم و کابل مخابراتی

سیم و کابل‌های مخابراتی یا سیم‌های تلفنی از جمله محصولات پرفروش شركت صنايع سيم و كابل همدان هستند که برای سیم کشی تأسیسات تلفنی درون ساختمان‌ها به صورت آزاد و یا درون لوله مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، سیم‌های مذکور در مراکز تلفن خودکار به منظور برقراری ارتباط مابین بخش‌های مختلف نیز کارایی دارند. هادی استفاده شده در ساختار سیم‌های تلفنی از جنس مس آنیل شده بوده و دارای عایق پی وی سی است. قابل ذکر بوده که این محصول مطابق با الزامات شرکت مخابرات ایران و VDE تولید شده و روانه بازار می‌شود.

سیم افشان

سیم‌های افشان از جمله محصولات پرکاربرد در صنایع برقی به حساب می‌آیند که در سبد محصولات شركت صنايع سيم و كابل همدان نیز جای دارند. این سیم که تحت عنوان «سیم با هادی قابل انعطاف» نیز شناخته شده، برای مصارف عمومی تولید می‌شود. از این سیم می‌توان در محیط‌های خشک برای سیم‌کشی داخلی ساختمان و تابلو (زمانی که انعطاف‌پذیری سیم و کابل مد نظر باشد) بهره برد. این مورد را نیز بایستی در نظر داشته باشید که امکان استفاده مستقیم از این سیم در زیر گچ غیرمجاز است.

سیم اتومبیلی

سیم‌های اتومبیلی از دیگر محصولات عرضه شده توسط شركت صنايع سيم و كابل همدان به حساب می‌آیند که دارای هادی مس آنیل شده بوده و عایقی که در ساختار آن‌ها به چشم می‌خورد، از نوع پی وی سی با ضخامت کاهش یافته است. همان‌طور که از نام این سیم مشخص بوده، می‌توانیم از آن در سیم‌کشی داخلی اتومبیل بهره ببریم. قابل ذکر بوده که ماکزیمم دمای کاربری هادی در این سیم 100 درجه است.

کابل قدرت سبک

شركت صنايع سيم و كابل همدان

از دیگر محصولات عرضه شده توسط این مجموعه می‌توانیم به کابل‌های قدرت سبک اشاره کنیم که برای کابل‌کشی زمینی، درون یا بیرون از کانال برای تغذیه تأسیسات برقی (در صورتی که احتمال ضربه مکانیکی وجود نداشته باشد) مورد استفاده قرار می‌گیرند. هادی استفاده شده در ساختار این محصول از شرکت صنایع سیم و کابل همدان از جنس مس آنیل شده بوده و مجهز به عایق و روکش پی وی سی است.

کابل تخت

منظور از کابل تخت در واقع کابل بالابر و اتصالات متحرک تخت بوده که در آسانسورها، بالابرها و اتصالات متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول مطابق با استاندارد ISIRI 607-6 تولید شده و ماکزیمم دمای کاربری هادی آن 70 درجه است.

کابل کنترل افشان

این دسته از کابل‌های ارائه شده توسط مجموعه نامبرده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانیم از آن‌ها در اماکن خشک یا نمناک به منظور اتصال به دستگاه‌های متحرک بهره ببریم. البته ذکر این نکته حائز اهمیت بوده که امکان استفاده از کابل کنترل قابل انعطاف در زیر زمین مجاز نخواهد بود.

کابل مقاوم در برابر شعله

این دسته از محصولات شركت صنايع سيم و كابل همدان همان‌گونه که از نام آن‌ها پیداست از خواصی بهره‌مند هستند که آن‌ها را در برابر آتش و شعله مقاوم می‌سازد. هادی استفاده شده در ساختار این دسته از کابل‌ها از نوع مس پیچیده شده به همراه نوار میکا بوده و مجهز به عایق پلی اتیلن کراس لینک شده است. همچنین، در ساختار این دسته از کابل‌ها شاهد روکش از جنس هالوژن فری و کم دود نیز هستیم. در حالت کلی از این دسته کابل‌ها زمانی استفاده می‌شود که ایمنی بالایی در برابر شعله نیاز باشد.

کابل ابزار دقیق

کابل‌های ابزار دقیق از جمله کابل‌های اندازه‌گیری و سنجشی به حساب می‌آیند که در سیستم‌های کنترل و ابزار دقیق به منظور ارسال سیگنال‌های دیجیتالی کارایی دارند. این کابل دارای شیلد روی هر زوج و همچنین شیلد نهایی است؛ به همین علت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

کابل خودنگهدار

بدون شک کابل‌های خودنگهدار یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین نوعِ کابل‌ها در خطوط توزیع و انتقال هوایی به حساب می‌آیند. شما عزیزان می‌توانید این محصول را نیز از شركت صنايع سيم و كابل همدان در انواع تک فاز و سه فاز خریداری فرمایید. قابل ذکر بوده که این مدل کابل برای توزیع برق در نواحی شهری کارایی دارد.

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال یا کابل آنتن از دیگر محصولات شركت صنايع سيم و كابل همدان بوده که به همراه هادی مس آنیل شده، عایق پلی اتیلن و روکش پی وی سی در تجهیزات فرستنده و گیرنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که این محصول بر حسب استاندارد JIS C 3501 طراحی و عرضه می‌شود.

سخن پایانی

در این راهنما علاوه بر شناخت شركت صنايع سيم و كابل همدان به بررسی برخی از پرفروش‌ترین محصولاتی که توسط این شرکت به بازار ارائه شده نیز پرداختیم و دانستیم که مجموعة مورد بحث تمامی سیم و کابل‌های خود را بر حسب استانداردهای مورد نیاز ساخته و روانه بازار می‌کند؛ از این جهت هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با عدم داشتن کیفیت مناسب این محصولات وجود نخواهد داشت. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با سیم و کابل‌های عرضه شده توسط این شرکت در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و علاقمندان بنویسید.

171 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط