شرکت کابل متال

شرکت کابل متال؛ معرفی شرکت و محصولات

221 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / معرفی محصولات صنعت برق

آیا با شرکت کابل متال آشنایی دارید؟ به نظر شما این مجموعه چه محصولاتی را به بازار عرضه می‌کند؟ صنعت برق یکی از مهم‌ترین صنایع در سراسر جهان به حساب می‌آید که دربرگیرنده انواع مختلف سیم و کابل و به تبع تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان می‌شود. در این راهنما قصد داریم به معرفی کابل متال به عنوان یکی از معتبرترین تولید و عرضه‌کنندگان سیم و کابل به بازار بپردازیم؛ لذا از شما دعوت می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید.

نگاهی بر شرکت کابل متال و محصولات آن

شرکت کابل متال

پیش از این که به بررسی محصولات عرضه شده توسط این شرکت بپردازیم، در ابتدا خوب است که نگاهی بر تاریخچه فعالیت این شرکت داشته باشیم. شرکت کابل متال فعالیت خود را به صورت رسمی در سال 1370 آغاز کرد و توانست با تکیه بر دانش فنی متخصصان ایرانی در سال 1375 به مرحله بهره‌برداری برسد.

کلیه محصولاتی که توسط این مجموعه به بازار عرضه می‌شوند مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی در راستای برآورده کردن نیاز بازارهای داخلی و خارجی تولید شده‌اند. در حال حاضر کابل متال با 200 نفر نیروی انسانی و در اختیار داشتن 2000 متر مربع فضای تولید، با تکیه بر مهندسین باتجربه و کارآمد در بخش فنی و مهندسی و همچنین بهره‌گیری از ماشین آلات مدرن و مواد اولیه مرغوب به عنوان یکی از فعالان در حیطه تولید و عرضه انواع سیم و کابل در کشور در حال فعالیت است.

محصولات شرکت کابل متال

این مجموعه تولیدکننده انواع مختلف کابل‌ها بوده و توانسته با تولیدات خود به بخش بزرگی از نیاز بازار پاسخ بدهد. در ادامه با محصولات این شرکت بیش‌تر آشنا می‌شویم:

کابل فشار ضعیف

این مدل از محصولات شرکت کابل متال به همراه رشته‌های مس و آلومینیوم به بازار عرضه شده و قابل استفاده در سطوح ولتاژ 300 الی 3000 کیلو ولت است. معمولاً در ساختار این کابل از پلیمرهایی نظیر پلاستیک فشرده، پی وی سی و مواردی از این دسته برای عایق استفاده شده تا از کابل در برابر خطرات حفاظت شود.

کابل فشار متوسط

کابل فشار متوسط از دیگر محصولات کابل متال بوده که تحت عنوان کابل قدرت نیز شناخته شده و می‌تواند جریان برق تک فاز و سه فاز را با ولتاژ نامی 6 الی 30 کیلو ولت در پست‌های خطوط جریان برق توزیع نماید. این دسته از محصولات شرکت کابل متال در شبکه‌های عمومی و صنعتی، تأسیسات داخلی و بیرونی و به صورت دفنی در زمین یا درون کانال به کار گرفته می‌شوند.

کابل فشار قوی

کابل فشار قوی که تحت عنوان کابل ولتاژ بالا نیز مشهور بوده، گونه دیگری از کابل بوده که به منظور انتقال انرژی الکتریکی در ولتاژهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابل ذکر است که ساختمان این دسته از کابل‌ها بر حسب کاربردی که داشته با یک دیگر تفاوت دارد.

کابل شیلددار

شرکت کابل متال

از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت کابل متال می‌توان به کابل شیلددار اشاره داشت. کابل‌های شیلددار نوعی کابل برق به حساب می‌آیند که رسانا و لایه عایق این محصول در یک یا چند شیلد یا سپر رسانا محصور می‌شوند. شیلدها یا سپرهای استفاده شده در ساختار این کابل‌ها عمدتاً از فویل فلزی یا سیم بافته شده تولید خواهند شد. قابل ذکر است که یک سپر محافظ عمدتاً یک لایه بیرونی در کابل مورد نظر ایجاد خواهد کرد.

کابل آرموردار

منظور از واژه «آرمور» در فارسی «سلاح» یا «زره» بوده و به همین ترتیب کابل آرموردار تحت عنوان کابل زره‌دار نیز شناخته می‌شود. کابل‌های آرموردار نیز نوعی کابل الکتریکی محسوب می‌شوند که مجهز به یک آرمور از سیم آلومینیوم یا سیم فولادی‌اند. به طور معمول آرمور در زیر روکش کابل تعبیه شده و به عنوان یک لایه محافظ با قدرت بسیار بالا عمل خواهد کرد.

کابل نسوز

کابل‌های نسوز از دیگر انواع کابل‌های ارائه شده توسط شرکت کابل متال بوده که به نوعی کابل فشار ضعیف به حساب می‌آیند. بر خلاف تصور عموم، این دسته از کابل‌ها ضد آتش نبوده و بلکه غیر قابل اشتعال‌ هستند. از جمله اصلی‌ترین وظایفی که کابل‌های نسوز داشته می‌توان به جلوگیری از انتشار شعله در هنگام آتش‌سوزی و عملکرد استاندارد آن در چنین شرایطی اشاره داشت. قابل ذکر بوده که عمدتاً در فرایند تولید این دسته از کابل‌ها از لاستیک سیلیکون برای عایق استفاده می‌شود.

کابل ابزار دقیق

از دیگر انواع کابل‌ها، کابل ابزار دقیق بوده که به منظور دریافت و انتقال سیگنال و دیتا کاربرد دارد. در واقع، این دسته از کابل‌ها به نحوه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند دقت عملکرد و کنترل جریان دیتا را افزایش دهند.

کابل افشان

کابل‌های افشان نوعی کابل نرم و قابل انعطاف به حساب می‌آیند که کارایی خاص خود را دارند. از این دسته کابل‌ها عمدتاً برای مصارف انتقال برق به همراه ولتاژ بالا و بیش از 36 هزار ولت بهره می‌برند. کابل‌های مذکور در اکثر مواقع در نیروگاه‌های تولید و توزیع برق، تأسیسات صنعتی و تابلوهای الکتریسیته مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کابل مفتولی

در مقابل کابل‌های افشان، کابل‌های مفتولی را داریم که از دیگر محصولات پرفروش شرکت کابل متال به حساب می‌آیند. این مدل از کابل‌ها به علت آن که در ساختار آن‌ها تنها از یک هادی تک سیمی، تک رشته‌ای یا تک مفتولی استفاده شده، تحت عنوان کابل مفتولی شناخته می‌شوند.

در ساختار کابل‌های افشان معمولاً از تعداد رشته‌های هادی زیادی استفاده می‌شود، در حالی که کابل‌های مفتولی فقط یک عدد رشته داشته که نه تنها باریک و نازک نبوده، بلکه ضخیم است. به همین خاطر، میزان انعطاف‌پذیری که کابل‌های مفتولی ارائه شده توسط این کارخانه از خود نشان می‌دهند، در مقایسه با نمونه افشان کم‌تر است.

قابل ذکر بوده که مجموعه کابل متال ضمن ارائه محصولاتی که در این راهنما برشمردیم، در حیطه تولید کابل‌های دیگری نظیر کابل کواکسیال، کابل آلومینیوم و… نیز فعالیت دارد.

سخن پایانی

در این راهنما علاوه بر آشنایی با شرکت کابل متال، به بررسی محصولات پرفروشی که توسط این مجموعه به بازار عرضه شده نیز پرداختیم و دانستیم که تمامی کابل‌های این شرکت اعم از فشار ضعیف، فشار متوسط، فشار قوی، شیلددار، آرموردار، نسوز، مفتولی، افشان و… مطابق با استانداردهای مورد نیاز تولید شده و به همین علت کیفیت بسیار بالایی دارند. لطفاً اگر تجربه خرید از این برند را دارید، نظرات و تجربیات خود را در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

221 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط