برنا کلید البرز؛ معرفی شرکت و محصولات

223 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق

آیا تاکنون از محصولات ارائه شده توسط شرکت برنا کلید البرز خریداری و استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما تجهیزاتی که توسط این مجموعه روانه بازار شده‌اند از کیفیت و قدرت کافی برخوردار هستند؟ این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه طراحی و تولید سکسیونرهای هوایی، دژنگتور و سوئیچ‌گیرهای فشار متوسط فعالیت کرده و ما در ادامه این راهنما قصد داریم به بررسی تجهیزات ارائه شده توسط آن بپردازیم.

هر آنچه که باید درباره برنا کلید البرز بدانید!

برنا کلید البرز

برنا کلید البرز یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید و عرضه سکسیونرهای هوایی، دژنگتور و سوئیچ‌گیرهای فشار متوسط بوده که فعالیت خود را از سال 1391 آغاز کرد. این شرکت با مساحت 16000 متر مربع و فضای تولیدی با متراژ 5000 متر مربع در راستای تأمین بخشی از نیاز کشور در حال فعالیت است. در ادامه، با تجهیزات عرضه شده توسط برناکلید البرز آشنا خواهیم شد:

رله‌های مولتی فانکشن BKA101-N1

یکی از اصلی‌ترین تجهیزات عرضه شده توسط برنا کلید البرز، رله‌های کنترلی بوده که تمامی آن‌ها در آزمایشگاه‌های مورد تأیید توانیر مورد بررسی قرار گرفته و موفق به دریافت گواهی‌نامه‌های مورد نیاز خود شده‌اند. رله‌های مذکور موجب فراهم ساختن ایمنی مدار در برابر اتصال کوتاه، اتصال فاز به فاز یا فاز به زمین و اضافه جریان خواهند شد. افزون بر این، بهره‌گیری از رله‌های مذکور می‌تواند موجب افزایش ایمنی عملکرد، تداوم سرویس‌دهی و همچنین کاهش هزینه‌های نگهداری نیز بشود.

سکسیونر گازی B-LS

از دیگر تجهیزات عرضه شده توسط برنا کلید البرز، سکسیونر گازی B-LS بوده که با هدف برآورده ساختن نیازهای رو به رشد متقاضیان و افزایش میزان ایمنی در صنعت توزیع برق تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. در ساختار این دسته از سکسیونرها از گاز SF6 به عنوان عایق و خنک‌کننده به همراه قابلیت خفه‌کنندگی قوس در جهت اطمینان کامل در قطع و وصل و جریان عبوری بهره‌گیری می‌شود.

B-LS نوعی کلید مناسب برای اجرای تمامی عملیات‌های سوئیچینگ شبکه‌های توزیع در سطوح ولتاژی 24 الی 36 کیلو ولت است. قابل ذکر بوده که عملکرد ایمن در یک سیستم توزیع مستلزم نقاط مختلف سوئیچینگ بوده تا حداکثر میزان تداوم سرویس در حالت خطای شبکه فراهم شود.

این محصول پیش از این که وارد بازار شود، آزمون‌های مهمی نظیر اندازه‌گیری مقاومت مدرات اصلی، اندازه‌گیری سرعت باز و بسته شدن سوئیچ، سنجش گشتاور عملکرد قطع و وصل، تست دی الکتریک، تطبیق دادن با نقشه‌ها و نمودارهای تک خطی و همچنین تست عملکرد الکتریکال را پشت سر خواهد گذاشت.

دژنگتور B-VL

یکی دیگر از محصولات مهمی که توسط برنا کلید البرز به بازار عرضه شده، دژنگتور B-VL است. این محصول به صورت سه پل مجزا بوده که روی یک پایه فلزی مستحکم نصب می‌شود و مکانیزم نیز در کنار آن قرار دارد. دژنگتور به دلیل پیکربندی هندسی مناسبی که داشته، نصب بسیار ساده و سریعی درون سلول خواهد داشت.

از دیگر مواردی که بایستی در رابطه با این تجهیز در نظر داشته باشید این است که بوشینگ‌ها از جنس رزین اپکسی مرغوب تولید شده و قسمت‌های مربوط به آن شامل کنتاکت‎‌های ثابت بالایی، قطع‌کننده خلاء، اتصال فلکسیبل یا قابل انعطاف‌ به هادی خروجی پایینی و میله‌های عایق به منظور قطع و وصل کردن کنتاکت‌های متحرک در قطع‌کننده خلاء می‌شود.

این محصول از مکانیزم عملکرد مکانیکی با ذخیره انرژی و آزادسازی آن در بازه زمانی مورد نیاز استفاده می‌کند. ویژگی مذکور به این دژنگتور اجازه قطع و وصل شدن از راه دور را خواهد داد. قابل ذکر است که مکانیزم عملکرد مکانیکی ساختار ساده‌ای داشته و امکان نصب ساده و سریع رنج گسترده‌ای از تجهیزات را نیز دارا است. مشخصات مذکور قابلیت اطمینان را افزایش داده و سهولت بهره‌گیری از لوازم جانبی، امکان بروزرسانی دژنگتور با تجهیزاتی که بعدا نیاز به نصب پیدا خواهند کرد را فراهم می‌سازد.

این محصولِ عرضه شده توسط برنا کلید البرز دارای رنج وسیعی از تجهیزات جانبی بوده که کلیة نیازهای بهره‌برداری را برآورده می‌کند. پلیت نصب تجهیزات جانبی که به صورت یکپارچه بوده و در بخش جلویی دژنگتور قرار داده می‌شود، نصب، برداشتن، تعویض و همچنین سرویس تجهیزات جانبی را ساده می‌کند.

قابل ذکر است که این محصول پیش از این که وارد بازار شود، آزمون‌هایی نظیر اندازه‌گیری مقاومت مدارهای اصلی، سرعت باز و بسته شدن دژنگتور، تست دی الکتریک، اندازه‌گیری گشتاور عملکرد قطع و وصل و همچنین تطبیق با نقشه‌ها و نمودارهای تک خطی را پشت سر گذاشته و در صورت تأیید روانه بازار می‌شود.

سلول‌های سری  B-SM

برنا کلید البرز

از دیگر محصولات عرضه شده توسط برنا کلید البرز، سلول‌های مدولار به همراه محفظه فلزی هستند که به باس بار عایق هوایی و محفظه سرکابل نیز مجهز شده‌اند. سیستم مذکور با رعایت کلیه استانداردهای جاری، ابعاد نهایی را بدون تأثیرگذاری بر روی ایمنی پرسنل به حداقل ابعاد ممکن کاهش می‌دهد. از جمله مشخصات مهمی که سلول‌های مذکور به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات برنا کلید البرز داشته می‌توانیم به کاهش فضا، نصب راحت و کاهش زمان تعمیرات و نگهداری آن اشاره داشته باشیم.

دژنگتور B-VCF

این محصول به صورت 3 بخش مجزا که روی پایه فلزی مقاومی نصب شده و مکانیزم آن در بخش جلویی قرار داشته تولید می‌شود. با در نظر گرفتن طراحی مناسبی که این دژنگتور داشته، ابعاد کلی آن به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده و به تبع نصب آن نیز بسیار ساده‌تر است. این دژنگتورها در دو تیپ فیکس و کشویی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. قابل ذکر است که تیپ کشویی این دژنگتور برای تابلوهای metal clad مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از مکانیزم عملکرد مکانیکی با ذخیره انرژی و آزادسازی آن در مواقع مورد نیاز بهره برده و از لحاظ کیفی نیز کاملاً استاندارد است.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با برنا کلید البرز، به بررسی محصولات مهمی که توسط این مجموعه روانه بازار شده نیز پرداختیم و دانستیم که این شرکت به صورت تخصصی در زمینه تولید و عرضه انواع سکسیونر هوایی، دژنگتور، رله‌های مولتی فانکشن و… فعالیت می‌کند. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با مجموعه نامبرده و محصولات آن در ذهن دارید؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در رابطه با تجهیزات عرضه شده توسط برناکلید البرز در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل بنویسید.

223 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط