شرکت فجر تابلو مرکزی

شرکت فجر تابلو مرکزی؛ شرکتی موفق با سابقه 10 ساله

395 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

یکی از شرکت‌هایی که در حوزه تهیه و فروش انواع تجهیزات برقی فعالیت بوده و بیش از 10 سال سابقه فعالیت موثر دارد، شرکت فجر تابلو مرکزی است. این شرکت و برند داخلی محصولات با کیفیت و مناسبی را روانه بازار کرده و از محبوبیت مطلوبی برخوردار است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی شرکت فجر تابلو مرکزی پرداخته و محصولات اصلی و مهم این شرکت داخلی را بیان کنیم.

شرکت فجر تابلو مرکزی

محصولات شرکت فجر تابلو مرکزی

همانطور که در قسمت قبل گقته شد، تهیه و خرید لوازم و تجهیزات برقی همواره یکی از دغدغه‌های افراد فعال در حوزه برق و ساخت و ساز به شمار رفته و اهمیت زیادی در سرعت پروژه و همچنین میزان بودجه اختصاص یافته به آن، دارند. شرکت فجر تابلو مرکزی یکی از بهترین شرکت‌های فعال در حوزه تهیه، تولید و توزیع تجهیزات و وسایل برقی در کشور است که با پیشرفت چشمگیر و روزافزونی که در این زمینه داشته است، توانسته در حوزه برق و لوازم الکتریکی و برقی جایگاه مناسبی برای خود پیدا کرده و تبدیل به برندی شناخته شده شود. شرکت فجر تابلو مرکزی در سال 1392 و در استان مرکزی و شهر اراک تأسیس شده و از سابقه‌ای 10 ساله برخوردار است.

به طور کلی می‌توان فعالیت این شرکت را در دو بخش ساخت و تولید تابلو برق‌های اتوماسیون و صنعتی و تهیه و توزیع انواع تجهیزات برقی و الکتریکی به سراسر کشور دسته‌بندی کرد. تهیه تجهیزات برقی از این شرکت فواید بسیاری همچون تنوع زیاد، مقایسه کیفیت، مقایسه قیمت و انتخاب بهترین کیفیت با قیمت مقرون به صرفه را به همراه دارد. از جمله ویژگی‌های برتر و خاص این شرکت موفق داخلی می‌توان به مدیریت تکنولوژی، کیفیت منحصربه‌فرد، خدمات پشتیبانی قوی، دارای گواهینامه مدیریت کیفیت ISO9001 و … اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است تجهیزات برقی تولید شده توسط این شرکت بیشتر در حوزه نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد زیادی در این قسمت از صنعت دارند. این شرکت اراکی توانسته با کسب گواهینامه‌ها و مجوز‌های گوناگون داخلی و بین‌المللی، علاوه بر عرضه محصولات خود به داخلی کشور، محصولات خود را به سایر کشورهای خاورمیانه نیز صادر کرده و سهمی در این بازار بزرگ جهانی داشته باشد. یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت این شرکت در زمینه تولید و عرضه تابلو برق است که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

تابلو برق شرکت فجر تابلو مرکزی

تولید تابلو برق

یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های فعالیت شرکت فجر تابلو مرکزی در حوزه تولید و عرضه تابلو برق در کشور و حتی سایر کشورهای همسایه است. فرایند ساخت تابلو برق دارای مراحلی جداگانه است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رعایت و دریافت استاندارها و گواهینامه‌ها، دریافت و بررسی نقشه‌ها و اسناد، مذاکره با کارفرمایان و دریافت نظرات و خواسته‌های آن‌ها، بررسی و تطبیق نقشه‌ها با استانداردهای موجود، تهیه نقشه‌های اجرائی که شامل نقشه‌های ایزومتریک و جانمائی می‌شوند، تعریف ساختمان عمومی تابلوها، رنگ‌کاری تابلو، چربی‌زدایی، زنگ‌زدائی، فسفاته کاری، تهیه محفظه‌ها و … می‌شود.

البته هر کدام از مراحل گفته شده در بالا خود نیز شامل مراحل دیگری هستند که هر کدام باید به طور جداگانه مورد توجه قرار گرفته و انجام شوند. برای مثال، در مرحله تعریف ساختمان عمومی تابلوها، در ابتدا باید یک ورق روغنی را با قطر مشخص ساخته و سپس شاسی و بدنه آن را طراحی و به یکدیگر توسط پیچ و مهره متصل کرد. در قسمت بعد نیز باید در بالای تابلو برق، قلابی جهت حمل تابلو برق ایجاد می‌گردد. سپس این دستگاه را باید با استفاده از انواع روش‌های زنگ‌زدایی، زنگ‌زدایی نمود. از جمله مهم‌ترین روش‌های زنگ‌زدایی دستگاه تابلو برق می‌توان به زنگ‌زدایی با سمباده، زنگ‌زدایی با برس سیمی و زنگ‌زدایی به روش شیمیایی اشاره کرد.

در مراحل پایانی نیز این دستگاه فسفاته کاری شده و آماده تحویل می‌شود. فسفاته کاری عموما به صورت غوطه‌وری انجام می‌شود که دارای فوایدی نظیر جلوگیری از زنگ‌زدگی، تقویت چسبندگی، ایزوله شدن قطعات، اشغال فضای بسیار کم، ایجاد پوشش ضخیم‌تر، قابلیت فسفاته کاری قطعات بسیار ریز و … است. از جمله انواع فسفاته کاری در تولید تابلو برق می‌توان به فسفاته کاری بر روی آهن و فسفاته کاری بر روی فلز روی اشاره کرد. در پایان هم تابلو برق مورد نظر رنگ شده و آماده تحویل به مشتری و کارفرما می‌شود.

نتیجه‌گیری

شرکت فجر تابلو مرکزی یکی از بهترین شرکت‌های فعال در حوزه تهیه، تولید و توزیع تجهیزات برقی است که در دو بخش ساخت و تولید تابلو برق‌های اتوماسیون و صنعتی و تهیه و توزیع انواع تجهیزات برقی و به ویژه تابلو برق، فعالیت می‌کند. فرآیند ساخت تابلو برق شامل مراحلی همچون رعایت استاندارها و گواهینامه‌ها، بررسی و تطبیق نقشه‌ها با استانداردهای موجود، تهیه نقشه‌های اجرائی، تعریف ساختمان عمومی تابلوها، رنگ‌کاری تابلو، چربی‌زدایی، زنگ‌زدائی، فسفاته کاری، تهیه محفظه‌ها و … شده که هر کدام از این مراحل دارای نکاتی هستند که باید به هرکدام توجه شده و آن‌ها را رعایت کرد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی شرکت فجر تابلو مرکزی پرداخته و محصولات اصلی و مهم این شرکت داخلی را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

395 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط