راهنمای خرید بخاری و هیتر؛ بررسی مهم‌ترین نکات خرید

506 بازدید راهنمای خرید

به نظر شما بهترین بخاری و هیتر برقی چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا می‌دانید در زمان خرید بخاری‌ها و هیترهای برقی چه مواردی را بایستی رعایت کنیم؟ معمولاً با نزدیک شدن فصول سرد سال، تقاضا برای خرید بخاری و هیتر برقی افزایش پیدا خواهد کرد؛ لذا در راهنمای خرید بخاری و هیتر می‌خواهیم نکاتی را به شما عزیزان بگوئیم که می‌توانید با رعایت آن‌ها مقرون به صرفه‌ترین و بهترین هیتر برقی را خریداری کنید.

هر آنچه که باید در راهنمای خرید بخاری و هیتر بدانید!

استانداردهای بخاری و هیتر

اولین نکته در راهنمای خرید بخاری و هیتر شناخت بخاری و هیتر برقی است. بخاری برقی نوعی وسیله کاربردی بوده که می‌توانیم از آن با هدف افزایش دمای اتاق در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره ببریم. بخاری‌های برقی در ابعاد و انواع متنوعی قابل تولید هستند و به همین خاطر، گاهاً انتخاب بهترین مدل از هیترهای برقی به کاری دشوار تبدیل می‌شود. در واقع، نوع بخاری برقی یکی از مهم‌ترین نکاتی بوده که بایستی پیش از خرید مد نظر قرار دهید:

بخاری برقی کانوکتوری

این مدل از هیترهای برقی که به منظور گرم کردن فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند مجهز به یک کانوکتور برقی بوده که به پریز برق متصل خواهد شد. هوای سرد از طریق کانوکتور وارد دستگاه شده و در نهایت با استفاده از عناصر گرمایی الکتریکی، گرما تولید کرده و از طریق شبکه‌های توزیع گرما در فضا پخش خواهد کرد.

معمولاً از این هیترها برای فضاهای کوچک و محدود نظیر اتاق‌ها، استودیوها، دفاتر و سایر فضاهای کوچک بهره می‌برند. طراحی کوچک این بخاری‌ها باعث می‌شود تا حمل و نقل آن‌ها نیز راحت باشد. از جمله مزیت‌هایی که این دسته از بخاری‌ها داشته می‌توانیم به سهولت در استفاده، نصب و راه‌اندازی سریع و آسان، قابلیت تنظیم دما و عدم نیاز به منبع سوختی نظیر گاز و غیره اشاره داشته باشیم.

البته در راهنمای خرید بخاری و هیتر باید در نظر داشته باشید که این هیترها مصرف برق بالایی داشته و امکان استفاده از آن‌ها برای فضاهای بزرگ فراهم نیست.

بخاری برقی تابشی

نمونه دیگری از بخاری‌های برقی که بایستی در راهنمای خرید بخاری و هیتر به آن‌ها اشاره داشت، بخاری‌های تابشی هستند. این بخاری‌ها از عناصر گرمایی نظیر المنت، به منظور تولید گرما بهره خواهند برد. المنت‌های مذکور درون بخاری تعبیه شده و در پی گرمایش، انرژی ایجاد شده را در فضا پخش کرده و موجب گرم شدن هوا خواهند شد. این دسته از بخاری‌ها نیز برای فضاهای کوچک گزینه خوبی خواهند بود.

البته در نظر داشته باشید که این هیترها برای فضاهایی که نیازمند گرمایش سریع و موقتی بوده گزینه خوبی هستند؛ به عنوان مثال می‌توان از آن‌ها برای سرویس‌های غذاخوری، تراس و فضاهای باز، اماکن کاری و… بهره برد. علاوه بر این، از این هیترها می‌توانیم در فضاهایی با مساحت بزرگ‌تر نیز بهره ببریم؛ به شرط این که تعداد واحدهای مناسبی از بخاری نصب شده باشد.

فراموش نکنید که بخاری‌های برقی تابشی ممکن است که قدرت گرمایی محدودی داشته و قابلیت گرمادهی به فضاهای بسیار بزرگ را نداشته باشند. علاوه بر این، به علت تابش حرارت مستقیم، لازم بوده که در فرایند نصب این هیترها دقت شده تا از سوختگی یا آسیب دیدن اشیاء جلوگیری به عمل آید.

بخاری برقی فن دار

نمونه دیگری از بخاری‌های برقی که بایستی در راهنمای خرید بخاری و هیتر به معرفی آن‌ها بپردازیم، بخاری‌های فن دار هستند که هوای سرد را از پشت المنت به طرف جلوی بخاری هدایت کرده و موجب گرمایش فضا خواهند شد. دلیل استفاده از فن در این بخاری‌ها، مداوم کردن جریان هوا و توزیع بهتر گرما در محیط است. این دسته از بخاری‌ها عمدتاً در فضاهای بزرگ‌تر مورد استفاده قرار گرفته و امکان تنظیم سرعت فن را نیز دارا هستند.

راهنمای خرید بخاری و هیتر؛ معرفی نکات طلایی خرید

خرید بخاری و هیتر

اکنون که با انواع مختلف بخاری‌های برقی آشنا شدیم، در این بخش از راهنمای خرید بخاری و هیتر به بررسی سایر مواردی که بایستی در زمان خرید این تجهیز گرمایشی رعایت کنید خواهیم پرداخت:

مساحت فضا

یکی از مهم‌ترین مواردی که بایستی در زمان خرید بخاری برقی مد نظر قرار دهید، اندازه و مساحت فضا است. با در نظر داشتن مساحت، می‌توانید قدرت گرمایی مناسب برای بخاری برقی را تشخیص دهید. به عنوان مثال، برای فضاهای بزرگ‌تر به بخاری با قدرت گرمایی بالاتر و برای فضاهایی با مساحت کم‌تر به بخاری با قدرت کم‌تر نیاز خواهید داشت.

قدرت گرمایی بخاری

قدرت گرمایی بخاری‌های برقی بر اساس وات اندازه‌گیری خواهد شد. به منظور انتخاب بهترین قدرت گرمایی برای بخاری، همان‌طور که گفتیم بایستی به مساحت توجه داشته باشید. علاوه بر این، فراموش نکنید که قدرت گرمادهی بالاتر موجب مصرف بیش‌تر برق خواهد شد.

ویژگی‌های بخاری برقی

مورد بعدی که در راهنمای خرید بخاری و هیتر پیشنهاد می‌شود مدنظر قرار دهید، امکانات و ویژگی‌های بخاری برقی است. بعضی از بخاری‌های برقی مجهز به یکسری ویژگی‌های اضافی هستند که می‌توان با کمک این امکانات استفاده راحت‌تری از بخاری کرد. به عنوان مثال بعضی از مدل‌های بخاری برقی مجهز به تنظیمات دما و سرعت فن بوده و کاربر می‌تواند تنظیمات دلخواه خود را اعمال کند. علاوه بر این، یکسری دیگر از مدل‌های بخاری برقی دارای تایمر بوده و می‌توان با استفاده از این ویژگی زمان خاموش و روشن شدن بخاری را تنظیم کرد.

ایمنی بخاری برقی

بعضی از بخاری‌های برقی دارای امکانات ایمنی بوده و به همین علت می‌توانند از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنند. مثلاً برخی از بخاری‌های برقی مجهز به سیستم خاموش شدن خودکار بوده تا در صورت سقوط کردن بخاری، بلافاصله موجب خاموش شدن آن و جلوگیری از خسارات آتی شوند.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با چیستی بخاری برقی، به بررسی انواع و مهم‌ترین نکاتی که بایستی مطابق با راهنمای خرید بخاری و هیتر بدانید پرداختیم. بخاری برقی یک تجهیز گرمایشی محبوب و کارآمد بوده که می‌توانیم از آن برای گرم کردن هوای محیط‌های کوچک و بزرگ استفاده نماییم. همان‌طور که گفته شد، بخاری‌های برقی انواع مختلفی داشته و بایستی انتخاب بر حسب ویژگی‌هایی که هر یک از بخاری‌های مذکور داشته صورت بگیرد. لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در رابطه با انواع بخاری و هیتر برقی در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

506 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط