نصب ، راه اندازی و نگهداری دوربین مدار بسته

نصب، راه اندازی و نگهداری دوربین مدار بسته

307 بازدید آموزش در صنعت برق

نصب یک دوربین امنیتی ممکن است برای کسانی که اطلاعات زیادی در مورد تکنولوژی ندارند، کمی سخت به نظر برسد. در نتیجه اگر تمایل داشته باشید که از دوربین مدار بسته استفاده کنید بهتر است اطلاعاتی در مورد نحوه نصب، راه اندازی و نگهداری از آن بدانید. با این حال نصب دوربین در منزل شما ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. مراحل نصب دوربین مدار بسته به اندازه‌ای کلی هستند که بتوان آن‌ها را در انواع نصب دوربین مداربسته اعمال کرد.

یک نمودار کلی از ساختمان خود داشته باشید

برای شروع، خوب است ابتدا نقشه کلی از ساختمان خود تهیه کنید تا تشخیص دهید که بهتر است دوربین در کجا قرار بگیرد. زیرا نصب دوربین در فواصل کم نه تنها هزینه زیادی برای شما خواهد داشت بلکه ناکارآمد نیز خواهد بود. در این قسمت برخی از مکان‌هایی که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید را شرح داده‌ایم:

  • درب‌های جلو و عقب ساختمان
  • درب‌های خارج و روبه خیابان
  • فضاهای مشترک بزرگ (آشپزخانه، اتاق نشیمن و غیره)
  • مسیرهای ورود خودروها به پارکینگ
  • ایوان‌ها و راه پله‌ها

بهترین مکان ها برای نصب دوربین مداربسته

بسته بندی متناسب با نیاز خود خریداری کنید

شما می‌توانید هر قطعه را به صورت جداگانه خریداری کنید، اما به طور کلی خرید سیستم‌های امنیتی همراه ارزان‌تر و آسان‌تر است. یک بسته مناسب بسته‌ای است که یک الی سه دوربین همراه با ضبط کننده ویدئو دیجیتال داشته باشد.  همچنین بهتر است بسته‌ای را انتخاب کنید که از سیم‌کشی مناسبی برخوردار باشد. در مناطق وسیع و گسترده، این نوع از دوربین‌ها کارآمدتر هستند و انواع مختلفی نیز دارند. برای  اینکه درهای ساختمان را نظارت کنید، بهتر است از دستگاه‌هایی که دو الی سه دوربین دارند، استفاده کنید. همچنین داشتن یک دستگاه DVR می‌تواند برای افرادی که قصد دارند ویدیوهایشان حداقل تا سه روز ضبط شود مناسب باشد.

یک زاویه باز و بالا برای دوربین خود انتخاب کنید

بهترین زاویه هر اتاق و ساختمان معمولاً نگاه کردن به پایین از سمت گوشه‌ آن است؛ به عبارت دیگر دقیقاً همان جایی که سقف به دیوارها می‌رسد. بهتر است اطمینان خاطر پیدا کنید که دید کاملی به ورودی و خروجی های اتاق یا ساختمان دارید. اگر قرار است که دوربین را خارج از خانه نصب کنید، بهتر است که تا ۱۲ فوت بالاتر قرار دهید تا به راحتی قابل تخریب نباشد.

دوربین مدار بسته را در چه زاویه ای قرار دهیم

دوربین خود را به دیوار نصب کنید

دوربین خود را در ارتفاع بالا نصب کنید تا مطمئن شوید که دید واضح‌تر و گسترده‌تری دارد. برای این که هزینه زیادی را برای ساختمان خود نکرده باشید و در عین حال به اندازه کافی ورودی و خروجی‌ها را پوشش داده باشید، بهتر است با کمترین تعداد دوربین این کار را انجام دهید. دوربین مدار بسته را در جایی نصب کنید که کودکان، سارقان نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. از قرار دادن آن‌ها زیر نور مستقیم خورشید جداً خودداری کنید. چون نور خورشید می‌تواند دید را کاهش دهد و در نتیجه فیلم و تصاویر واضح نباشند.

برای نصب، دوربین مدار بسته را نزدیک منبع برق قرار دهید. حتی دوربین‌هایی که بی‌سیم هستند باید نزدیکی منبع تغذیه برق باشند. اگر قصد نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در فضای باز را دارید، برای این که دوربین از تخریب احتمالی در امان باشد، می توانید براکت‌ها را انتخاب کنید که در زیر و جلوی دوربین قرار می‌گیرند و آن را سالم نگه می‌دارد. از نصب دوربین در مکان‌های خصوصی مانند حمام و اتاق‌های خصوصی خودداری کنید.

دوربین سیمی را به DVR خود وصل کنید

تجهیزات نظارتی با استفاده از اتصال BNC کار می‌کند. کار کردن با این کابل‌ها ساده بوده و نیاز به آموزش ندارد. این سیم دوتا محل اتصال دارد. یکی از آن‌ها را به سر خروجی و دیگری را به سر ورودی DVR وصل کنید. البته تنها نکته که باید به آن توجه کنید این است که آنها را به درستی به محل اتصال وصل نمایید. اگر کابل شما فاقد BNC بود، می‌توانید آن را از یک آداپتور ساده جداگانه تهیه کنید. در هر صورت می‌توانید هنگام خرید به این نکته توجه باشید که حتماً همراه دوربین مدار بسته، BNC وجود داشته باشد.

اتصال دوربین سیمی به DVR

نحوه نگهداری از دوربین مدار بسته

پیشگیری از آسیب و نگهداری صحیح از یک وسیله شرط اول برای عملکرد بهینه‌ یک دستگاه مانند دوربین مدار بسته است. نگهداری از سیستم دوربین مدار بسته برای جلوگیری از خرابی‌های زودهنگام ضروری است؛ چراکه در نهایت ممکن است در صورت نگهداری نامناسب به شما خسارت‌های زیادی را وارد کند. بنابراین بهتر است که تمامی سیم و کابل‌ها را مرتباً چک کنید. سیم‌های شل، کابل‌های در معرض فرسودگی یا فرسوده و در کل تمامی سیم‌ها را بررسی کنید. تمام اجزای اصلی دوربین مداربسته از جمله اتصالات آن را مورد  بازرسی بصری انجام دهید. کیفیت تصویر را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان خاطر کنید که تصاویر را به وضوح می‌بینید و حتماً صداهای آن را به خوبی چک کنید که نویز نداشته باشد. 

امنیت دوربین خود را تامین کنید

حفاظت از دوربین مدار بسته بسیار مهم است و نمی‌توان اهمیت آن را دست کم گرفت. در صورت عدم اجرای تدابیر امنیتی مناسب، منزل شما بیشتر در معرض خطر نفوذ و سرقت قرار می‌گیرد. یک سیستم نظارتی دوربین مداربسته فقط به کمک نگهداری و نصب مناسب می‌تواند طول عمر بیشتری داشته باشد؛ بنابراین بررسی دوربین‌های مداربسته به صورت دوره‌ای، می‌تواند در آینده شما را از مشکلات زیادی نجات دهد. راه اندازی، نصب و نگهداری از دوربین مدار بسته ساده بوده و فقط نیاز به کمی توجه دارد. برای مشاهده آگهی‌های مرتبط با نصب، راه اندازی و نگهداری دوربین مدار بسته و اطلاعات بیشتر، کلیک کنید.

307 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط