باکس رومیزی برق

باکس رومیزی برق چیست؟مزایای استفاده، ویژگی ها

300 بازدید آموزش در صنعت برق

باکس‌ها در دنیای الکتریک نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند. یکی از جمع‌وجورترین و پراستفاده‌رین انواع باکس‌، باکس رومیزی برق است؛ امروز در این مطلب از تکه کابل قصد داریم بیشتر درباره این باکس صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

باکس رومیزی برق چیست؟

باکس رومیزی برق یا دسکتاپ باکس یا پنل VSP یکی از تجهیزات الکتریکی است که در بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود. در داخل این باکس‌ها تعدادی پورت آماده برای دسترسی بهتر افراد تعبیه شده است.

از باکس‌های رومیزی در اتاق‌های مدیریت، فضاهای آموزشی و همچنین سالن‌های سمینار و کنفرانس استفاده می‌شود. در این جعبه‌ها پورت‌های مختلفی وجود دارد که بسته به موارد استفاده آنها سفارش داده می‌شود.

باکس رومیزی برق همان‌طور که از اسم آن مشخص است در واقع یک جعبه فلزی است که تعدادی پورت در آن قرار گرفته شده است که تعداد و نوع آن‌ها بسته به نیاز و درخواست مشتری متفاوت است.

پورت‌های USB، HDMI، RCA، VGA، Audio  و همچنین پورت برق دو شاخه از پراستفاده‌ترین پورت‌ها در فضاهای ذکر شده هستند. این ماژول روی میز تعبیه شده و با فشردن دکمه روی آن به سادگی باز شده و ورودی‌های لازم برای اتصال قابل مشاهده است.

کاربرد باکس رومیزی برق

۱. شارژ و تغذیه دستگاه‌های تلفن همراه مانند لپ تاپ و موبایل
۲. سیستم‌های پخش ویدئو، سیستم صوتی
۳. اتصال به شبکه

نکته: جعبه رومیزی برق این امکان را به افراد در سالن جلسات می‌دهد تا بتوانند هرگونه محتوا صوتی و تصویری را از طریق اتصال کامپیوتر، لپ تاپ، ویدئو پروژکتور و سایر تجهیزات الکترونیکی پخش کنند. همچنین این ماژول‌ها امکان پخش صدا و ارسال آن به بلندگوهای نصب شده در سالن را فراهم می‌کنند.

انواع باکس‌های رومیزی برق

۱. باکس رومیزی شیشه‌ای

بدنه باکس‌های رومیزی با مواد مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. برخی از آنها بدنه‌ای شیشه‌ای دارند و برای فضاهای مجلل مناسب هستند. جعبه رومیزی شیشه‌ای با پورت‌های مختلف گزینه مناسبی برای فضاهای آموزشی، اتاق های مدیریت و همچنین اتاق کنفرانس هستند. باکس‌های شیشه‌ای VSP اغلب برای میزهای شیشه ای در نظر گرفته می‌شوند.

۲. باکس رومیزی اداری

این باکس که دارای چندین پورت فیزیکی از جمله HDMI، RCA، VGA و USB هستند. کاربردهایی مانند شارژ دستگاه‌های تلفن همراه و لپ تاپ، اتصال به شبکه‌های کامپیوتری و پخش صدا و تصویر از طریق سیستم‌های صوتی و تصویری از طریق جعبه‌های رومیزی برقی انجام می‌شود. بدنه این پانل‌ها اغلب از فلز فولادی است.

۳. باکس رومیزی چوبی

نوع چوبی یکی دیگر از انواع باکس رومیزی برقی است. این نوع باکس‌ها بدنه‌ای چوبی دارند و جلوه‌ای جذاب و شیک دارند. بسیاری از مدیران و صاحبان شرکت‌ها و آموزشگاه‌ها جعبه‌های چوبی اداری را برای میزهای چوبی سفارش می‌دهند. با نصب تابلوهای چوبی برقی فقط سطح صاف و چوبی میز مشخص می‌شود.

باکس رومیزی برق

مزایای استفاده از باکس رومیزی برق

۱. این باکس‌ها دسترسی افراد را به انواع پورت‌ها آسان می‌کند

۲. جعبه‌های رومیزی داخلی هستند و فضای روی میز را از سردرگمی دور نگه می‌کنند

۳. در مکان‌هایی که امکان نصب پورت‌های مختلف وجود ندارد با کمک این تجهیزات می ‌وان دسترسی به آنها را فراهم کرد

۴. عملکرد باکس‌های رومیزی بسیار آسان است به‌طوری که اکثر افراد به راحتی از آنها استفاده می‌کنند

۵. چندین جعبه رومیزی را می‌توان در کنار هم نصب کرد و این باعث سردرگم شدن در محل مورد نظر نمی‌شود

قیمت باکس رومیزی

تولیدکنندگان و کارخانه‌های تجهیزات الکترونیکی پنل‌های رومیزی برق را به اشکال مختلف تولید و روانه بازار می‌کنند. کوچک و بزرگ بودن این تجهیزات و همچنین تعداد پورت‌های تعبیه شده باعث تفاوت قیمت آنها می‌شود.

از عوامل دیگری که باعث قیمت‌های متفاوت در باکس‌های رومیزی می‌شود متریال به کار رفته در آن‌ها می‌باشد. آنها جعبه‌هایی با بدنه های شیشه‌ای، چوبی و فولادی تولید می‌کنند. در نتیجه هر باکس قیمت متفاوتی دارد.

چطور باکس رومیزی مناسب بخریم؟

همانطور که گفتیم باکس‌های رومیزی در اشکال، مدل‌ها، رنگ‌ها و متریال‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. به همین دلیل هنگام خرید یا سفارش جعبه رومیزی باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید که برخی از آنها عبارت است از:

۱. متریال و رنگ پنل را مطابق کاتالوگ محصول انتخاب کنید؛

۲. پورت‌های استفاده شده را در نظر بگیرید و سپس جعبه رومیزی را سفارش دهید؛

۳. بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید و بر اساس آن محصول را خریداری کنید.

اگر برای خرید این محصول به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به هنگام خرید به راهنمای خرید باکس رومیزی برق مراجعه کنید.

چرا باکس رومیزی برق بخریم؟

در این باکس‌ها پورت‌های خاص با توجه به نیاز کاربر برای اتصالات خاص تولید می‌شود. شما می‌توانید از انواع باکس‌های رومیزی به راحتی استفاده کنید تا جذابیت فضای موردنظرتان خود را تا حد امکان نگه‌داری کنید،

طرح‌های متنوع این جعبه‌ها به دلیل سلیقه‌های مختلف در هر یک از طرح‌ها و تنوع‌های خاص تولید شده و استفاده می‌شود.

به طور کلی می‌توان از شکل‌ها، رنگ‌ها و ظواهر مختلف برای جعبه‌های رومیزی استفاده کرد. همچنین کارکردهایی مانند قابلیت بستن درب از جمله موارد مهمی است که باید برای این باکس‌ها در نظر بگیرید.

همچنین برخی از این باکس‌ها با فشار دادن شاسی پنل به صورت درب لپ تاپ و آسانسور به‌راحتی باز می‌شوند. اگر به باکس نیاز ندارید، می‌توانید آن را به‌راحتی ببندید و استفاده از آن را کنار بگذارید.

استفاده از جعبه در منازل

امروزه حتی در خانه‌خا، بسیاری از افراد انتظار دارند که زندگی خود را با کیفیت بهتری ادامه دهند و به همین دلیل از باکس‌های رومیزی استفاده می‌کنند، تعداد پورت‌ها به آنها اجازه می‌دهد تا از پریز برق به راحتی استفاده کنند. نبود پریز برق همیشه برای افراد مشکل‌ساز و دغدغه است و به همین دلیل علاوه بر زیبایی محیط خود باید به نحوه باز و بسته‌شدن آسان این باکس‌ها در هنگام خرید نیز توجه داشته باشید.

شما می‌توانید انواع باکس‌های رومیزی برای سیستم‌های پخش تصویری و صوتی خود را در منزل خریداری کنید و در نظر داشته باشید که اتصال به شبکه و شارژ لپ‌تاپ‌های موبایل از جمله ویژگی‌های اصلی این جعبه است.

سخن پایانی

ما در این مقاله از تکه کابل سعی کردیم به صورت تمام و کمال به توضیح باکس رومیزی برق بپردازیم؛ همان‌طور که اشاره کردیم باکس رومیزی برق هم در منازل و هم در محیط‌های اداری و فرهنگی به کار گرفته می‌شوند. آیا تا به امروز از باکس رومیزی برق استفاده کرده‌اید؟ مواردی که گفتیم برایتان مفید بود؟ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و مخاطبان‌مان در میان بگذارید و این مقاله را به دوستان علاقه‌مند به این حوزه نیز ارسال کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آگهی های مربوط به باکس رومیزی برق، کلیک کنید.

300 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط