شومینه برقی شیشه ای

شومینه برقی شیشه ای؛ شومینه‌ای برای تمام روزهای سال

432 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق

یکی از محبوب‌ترین وسایل برای گرمایش ساختمان و محیط، شومینه است. شومینه انواع و اشکال مختلف و متفاوتی دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها، شومینه برقی است. جالب است بدانید خود شومینه برقی نیز به دلیل کاربرد فراوانی که دارد، در چدین دسته و نوع مختلف تولید و به بازار عرضه شده است که یکی از جذاب‌ترین انواع شومینه‌های برقی، شومینه برقی شیشه ای است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی شومینه برقی شیشه‌ای پرداخته و مزایا و معایب آن را بیان کنیم.

شومینه برقی شیشه ای و انواع آن

مزایای شومینه برقی شیشه ای

همان‌طور که گفته شد، یکی از جذاب‌ترین و زیباترین انواع شومینه‌ها، شومینه برقی شیشه‌ای است. درواقع، شومینه برقی شیشه ای یک نوع شومینه است که از یک شیشه برای ایجاد ظاهری مدرن و شیک استفاده کرده و حالتی ما بین مدرن و کلاسیک داشته و بسیار جذاب است. این شومینه‌ها معمولاً از یک قاب فلزی و یا چوبی ساخته شده و با یک شیشه پوشانده می‌شوند. درون قاب این نوه شومینه‌ها یک لامپ یا LED وجود دارد که نور را به صورت شعله‌های آتش شبیه‌سازی کرده و حسی واقعی‌تر از آتش را القا می‌کند.

شومینه‌های برقی شیشه ای در انواع مختلفی از جمله شومینه‌های برقی شیشه ای دیواری، شومینه‌های برقی شیشه ای ایستاده و شومینه‌های برقی شیشه ای معلق در بازار موجود بوده و قابل خریداری و استفاده هستند. این نوع شومینه‌ها امکان و قابلیت نصب در هر اتاقی از خانه را دارا بوده و به ایجاد فضایی گرم و دنج در ساختمان کمک می‌کنند.

شومینه‌های برقی شیشه ای دیواری رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع شومینه‌های برقی شیشه‌ای به شمار می‌روند. این نوع شومینه های برقی شیشه‌ای معمولاً برای نصب در دیوارهای اتاق‌های نشیمن و یا اتاق خواب به کار رفته و استفاده می‌شوند. این شومینه‌ها به دیوار متصل شده و از این رو، فضای کمتری را در مقایسه با سایر انواع شومینه‌ها و بخاری‌ها اشغال می‌کنند.

دیگر نوع شومینه‌های برقی شیشه ای، شومینه‌های برقی شیشه ای ایستاده هستند. شومینه‌های برقی شیشه ای ایستاده گزینه‌ای عالی و قابل توجه برای ایجاد نقطه کانونی در اتاق به شمار رفته و پرکاربرد هستند. این نوع شومینه‌ها معمولاً از چوب و یا فلز ساخته شده و می‌توانند در هر اندازه و ابعادی طراحی، ساخته و به بازار عرضه شوند.

این شومینه‌ها بلند و باریک بوده و در گوشه اتاق یا ساختمان قرار می‌گیرند. شومینه‌های برقی شیشه ای معلق نیز دیگر مدل شومینه‌های برقی شیشه ای هستند که یک گزینه مدرن و شیک برای دکوراسیون به شمار رفته و بسیار جذاب هستند. این نوع شومینه جذاب نیز عموما از جنس شیشه و یا فلز ساخته شده و امکان نصب در هر ارتفاعی از ساختمان و یا فضا را دارد.

جالب است بدانید شومینه برقی شیشه ای دارای طیف وسیعی از امکانات و ویژگی‌ها بوده که این نوع شومینه را از سایر انواع شومینه‌ها و بخاری‌ها متمایز کرده است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها شومینه‌های برقی شیشه‌ای شامل قابلیت کنترل از راه دور، تنظیم میزان شعله، تنظیم میزان صدای شعله، تنظیم دمای گرمایش شومینه می‌شوند. قابلیتکنترل از راه دور این نوع شومینه به شما این امکان را می‌دهد تا تنظیمات شومینه را بدون بلندشدن از روی مبل تغییر داده و راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

یکی دیگر از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این نوع شومینه‌ها، وجود قابلیت تنظیم شعله است که به شما این امکان را می‌دهد تا ظاهر شعله‌ها را مطابق با سلیقه خود تنظیم کرده و از شکل و گرما آن لذت ببرید. صدای شعله نیز دیگر ویژگی جالب این شومینه‌ها است که به ایجاد تجربه‌ای واقع بینانه‌تر کمک کرده و می‌تواند آرامش‌بخش باشد. این شومینه‌ها دارای قابلیت عملکرد گرمایشی بوده که می‌توانند به واسطه آن به گرمایش اتاق و ساختمان پرداخته و محیط را گرم کنند.

مزایا و معایب شومینه‌های برقی شیشه‌ای

شومینه برقی شیشه ای

همان‌طور که گفته شد، شومینه‌های برقی شیشه‌ای از جمله جذاب‌ترین انواع شومینه‌های موجود در بازار هستند که کاربرد زیادی داشته و ویژگی‌های مختلف و متنوعی دارند. اگر بخواهیم علت واقعی گستره وسیع کاربرد شومینه برقی شیشه ای را دریابیم، باید به سراغ مزایا شومینه‌های برقی شیشه‌ای رفته و آن‌ها را بررسی کنیم.

مزایا شومینه‌های برقی شیشه ای عبارتند از:

۱. ایمنی بالا

در حالت کلی می‌توان گفت شومینه‌های برقی شیشه ای بسیار ایمن‌تر از شومینه‌های سنتی هستند زیرا خطر و احتمال آتش‌سوزی را به شکل قابل توجهی کاهش داده و ایمنی استفاده از شومینه را افزایش داده‌اند.

۲. راحتی در نصب و استفاده

جالب است بدانید شومینه برقی شیشه ای نیازی به سوخت شیمیایی خاصی نداشته و نصب و استفاده از آن بسیار آسان است. از آنجا که این نوع شومینه‌ها دارای قابلیت کنترل از راه دور نیز هستند، استفاده از آن‌ها بسیار ساده و راحت بوده و می‌توان به سادگی آن‌ها را تنظیم کرد.

۳. تنوع بالا

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، شومینه‌های برقی شیشه ای در انواع مختلفی از جمله شومینه‌های برقی شیشه ای دیواری، شومینه‌های برقی شیشه ای ایستاده و شومینه‌های برقی شیشه ای معلق در بازار موجود بوده و قابل خریداری و استفاده هستند.

اگر چه شومینه برقی شیشه ای دارای مزایا و ویژگی‌های مختلف و منحصر به فردی بوده و بسیار کاربردی است اما دارای معایبی نیز است که اطلاع از آن‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی در انتخاب شومینه صحیح و مورد نظر به شما کرده و به گونه‌ای یک راهنما برای خرید شومینه برقی شیشه ای مناسب باشد.

معایب شومینه‌های برقی شیشه ای عبارتند از:

۱. قیمت گران

شومینه‌های برقی شیشه ای معمولاً گران‌تر از شومینه‌های سنتی بوده و از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

۲. مصرف انرژی و برق

شومینه‌های برقی شیشه ای برای کار نیاز به برق داشته و ممکن است برق زیادی مصرف کنند. بنابراین ممکن است هزینه‌های جاری برق را افزایش داده و میزان قبض برق شما را بالا ببرند. حتما در هنگام خرید شومینه برقی شیشه‌ای مورد نظر به وجود نشان استاندارد، میزان برق مصرفی شومینه و درجه انرژی آن دقت نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.

نتیجه‌گیری

یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین روش‌های گرمایش ساختمان، استفاده از شومینه است. شومینه انواع و اشکال مختلفی دارد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، شومینه برقی شیشه ای است. شومینه‌های برقی شیشه ای یک گزینه عالی برای ایجاد ظاهری مدرن و شیک در ساختمان به شمار رفته و دارای مزایایی همچون ایمنی بالا، راحتی در نصب و استفاده و تنوع بالا هستند.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی شومینه برقی شیشه‌ای پرداخته و مزایا و معایب آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

432 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط