شماره بدنه کنتور برق

شماره بدنه کنتور برق

21225 بازدید آموزش در صنعت برق / اخبار صنعت برق و مخابرات

یکی از دغدغه‌هایی که همه خانوارها هر ماه با آن مواجه هستند، قبض برق و اطلاع از هزینه برق مصرفی‌شان است. روشی راحت و کاربردی که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات برق منزل خود را دریافت کرد، استفاده از شماره بدنه کنتور برق بوده که استعلام هزینه برق مصرفی را راحت کرده است، اما به‌دلیل این که اعداد و ارقام زیادی بر روی بدنه کنتور وجود دارد، تشخیص آن برای برخی افراد مشکل است. بنابراین در این مقاله تشخیص شماره بدنه کنتور برق را به شما آموزش داده و نحوه استعلام هزینه برق با استفاده از شماره بدنه کنتور برق را نیز بیان خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

شماره بدنه کنتور برق کجاست؟

در کنتورهای دیجیتال جدید و امروزی، شماره بدنه کنتور برق را باید در قسمت بالا و یا پایین بارکد جست و جو کرد که با کلمه MSD آغاز می‌شود. به‌طور معمول شماره بدنه کنتور برق به‌صورت عددی و با لیبل زرد رنگ و یا به صورت حکاکی بر روی بدنه کنتور درج شده است. اما کنتورهای قدیمی بارکد ندارند و فقط شماره بدنه کنتور بر روی بدنه حک شده است.

با یادداشت شماره کنتور می‌توان در مواقع مورد نیاز و به روش‌های مختلف از آن استفاده کرد و خیلی راحت از اطلاعات قبض برق خود مطلع شد و نسبت به پرداخت آن اقدام کرد. لازم به ذکر است که همه اطلاعات کاربر اعم از سریال، شماره ساختمان و شماره ردیف با اعداد بدنه کنتور، مطابقت دارد.

محل شماره بدنه کنتور برق

روش‌های دریافت شناسه قبض با استفاده از شماره بدنه کنتور

برای دریافت قبض برق از شرکت توانیر باید ابتدا شناسه قبض را در اختیار داشت، بنابراین پس از یادداشت شماره بدنه کنتور برق این سؤال در ذهن کاربران ایجاد می‌شود که چگونه با استفاده از شماره بدنه کنتور، قبض خود را دریافت کنند؟ روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و می‌توانند با استفاده از شماره کنتور به راحتی شناسه قبض و سایر اطلاعات خود را دریافت کنند که در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن برق من

به منظور سهولت در انجام خدمات مختلف مربوط به برق، اپلیکیشن برق من طراحی شده است که قابلیت‌های مختلف و مفیدی دارد. برای استفاده از این روش لازم است که بعد از نصب این اپلیکیشن گزینه افزودن شناسه که در سمت چپ اپلیکیشن وجود دارد را انتخاب نموده و در قسمت جست‌و‌جو با بدنه کنتور، شماره بدنه کنتور را وارد کنید. در ادامه شهر مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از دریافت شناسه، قبض و اطلاعات آن را مشاهده کنید.

پیامک به شماره 1521

روش دیگر دریافت شناسه قبض ارسال شماره کنتور برق به شماره 1521 است که بعد از پیامک شناسه قبض ارسال می شود.

تماس با شماره 121

روش دیگر تماس با شماره 121 است که برای استعلام شناسه قبض باید به خدمات مشترکین وصل شده و با در اختیار گذاشتن شماره بدنه کنتور به اپراتور مربوطه، شناسه قبض را دریافت نمود.

وبسایت شرکت توزیع برق

در حال حاضر وب‌سایت برخی از شرکت‌های توزیع برق مانند وب‌سایت شرکت توزیع برق تهران این امکان را فراهم کرده‌اند تا با مراجعه به سایت و در اختیار قرار دادن شماره بدنه کنتور، اطلاعاتی مانند شناسه قبض را در اختیار کاربران قرار دهند.

مراجعه حضوری

در صورتی که امکان دریافت شناسه قبض با روش‌های نام برده شده وجود نداشته باشد می توان با مراجعه به شرکت برق محله خود و در اختیار گذاشتن مدارک هویتی و سند خانه یا اجاره نامه به کارشناسان مربوطه، شناسه قبض و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمود. همچنین نکته ای که وجود دارد این است که در حال حاضر تنها شرکت‌های برق می توانند شناسه قبض را با استفاده از شماره بدنه کنتور در اختیار مشترکین قرار دهند و دفاتر پیشخوان دولتی این امکان را ندارند.

سخن پایانی

ما در این مقاله از تکه کابل به آموزش کلی استعلام شماره بدنه کنتور برق پرداختیم. آیا روش‌هایی که گفتیم برای شما مفید بود؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و مخاطبان عزیزمان در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.
21225 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط