بهترین لوستر آشپزخانه

بهترین لوستر آشپزخانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

268 بازدید آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید بهترین لوستر آشپزخانه چه ویژگی‌هایی دارد؟ نورپردازی و تأمین روشنایی کافی تأثیر به سزایی در دو چندان شدن زیبایی دکوراسیون منازل به ویژه آشپزخانه دارد. هر اندازه نورپردازی این بخش از خانه حرفه‌ای‌تر و بهتر انجام شود، به همان اندازه فضای منزل صمیمانه‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. آشپزخانه‌هایی که تاریک بوده و نور کافی ندارند، نه تنها آشپزی کردن را به کاری دشوار تبدیل می‌کنند، بلکه در ظاهر دکوراسیون منزل نیز تأثیر بدی دارند. در ادامه این راهنما به شما عزیزان خواهیم گفت که برای داشتن دکوراسیونی بی‌نظیر با نورپردازی جذاب چه نکاتی را باید رعایت کنید. با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین لوستر آشپزخانه

بهترین لوستر آشپزخانه

لوسترهایی که برای آشپزخانه طراحی و تولید می‌شوند در مقایسه با مدل‌هایی که برای پذیرایی و اتاق خواب در بازار وجود دارند، متفاوت هستند. منظور ما از تفاوت در نحوه نصب لوستر یا در میزان نوردهی آن نیست، بلکه این محصولات از لحاظ ابعاد و ظاهر متفاوت هستند.

لوسترها به عنوان یک عنصر دکوراتیو در هر قسمت از خانه که نصب شوند، زیبایی و جلوه‌ خاصی خواهند داشت. از آن‌جایی که امروزه تعداد آپارتمان‌های نقلی بسیار بیش‌تر شده است، افراد اغلب اوقات خود را در منزل در اتاق نشیمن که به نوعی اتاق غذاخوری نیز به حساب می‌آید، می‌گذرانند؛ به همین خاطر بهتر است که برای داشتن محیطی باصفاتر و زیباتر، دکوراسیون آشپزخانه خود را جدی بگیرید.

برای خرید بهترین لوستر آشپزخانه نکاتی مدنظر هستند که با شناخت و رعایت آن‌ها می‌توانید خریدی هوشمندانه و لذت‌بخش را تجربه کنید. در ادامه با این نکات طلایی آشنا خواهیم شد:

مدل لوستر آشپزخانه را مشخص کنید

اگر تمایل دارید به آشپزخانه خود جلوه‌ای تازه بخشید و آویزهای سقفی قدیمی و لامپ‌های کهنه و کم نور را کنار بگذارید، در قدم اول بایستی با توجه به دکوراسیون منزل خود طرح و شکل ظاهری لوستر را با افزودن چاشنی سلیقه خود انتخاب نمائید. توصیه ما این است قبل از این که از خود بپرسید کدام مدل برای آشپزخانه شما مناسب‌تر است، از خود بپرسید که کدام مدل کارآمدتر خواهد بود؟

درست است که زیبایی لوستر تأثیر زیادی بر دکوراسیون آشپزخانه دارد اما با این حال اگر میزان نوردهی آن کم باشد، انتخاب مناسبی نخواهد بود. لازم به ذکر بوده که آویزهای کوچک قدرت نوردهی مناسبی نداشته و نمی‌توانند آشپزخانه روشنی را به شما تحویل دهند.

به رنگ بهترین لوستر آشپزخانه دقت کنید

مورد بعدی توجه به رنگ لوستر مورد نظر است. در حقیقت، رنگ اصلی‌ترین عنصر در طراحی داخلی به حساب می‌آید. لوسترها نقطه کانونی و مرکز تقارن آشپزخانه بوده و می‌بایست در بهترین مکان نصب شوند. پیشنهاد ما این است برای داشتن آشپزخانه‌ای جذاب به تم رنگی وسایل و دیوار آشپزخانه خود توجه داشته باشید تا بتوانید لوستری متناسب با آشپزخانه خود تهیه نمائيد.

به ابعاد لوستر آشپزخانه دقت کنید

یکی دیگر از اصلی‌ترین نکاتی که سبب می‌شود خرید شما هوشمندانه و به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد، توجه به ابعاد لوستر و مقدار فضایی بوده که اشغال می‌کند. اصولاً بهترین لوسترهای آشپزخانه آن لوستری بوده که نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک، بلکه متناسب با ابعاد و فضای آشپزخانه شما باشد. طبیعتاً خرید لوستری بزرگ برای آشپزخانه کوچک منطقی نیست و از لحاظ استانداردهای دکوراسیون مناسب نخواهد بود.

از طرف دیگر، انتخاب لوستری که متناسب با فضای آشپزخانه نباشد در نوردهی نیز مشکل‌ساز می‌شود؛ به این صورت که نور کافی آشپزخانه را پوشش نداده یا این که شدت نور غیرقابل کنترل و آزاردهنده می‌شود.

به ارتفاع سقف آشپزخانه دقت کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که لازم است در مورد خرید بهترین لوستر آشپزخانه در نظر داشته باشید، ارتفاع سقف است! ممکن است که شما تمامی جوانب اعم از رنگ و طراحی لوستر، مدل آن، فضای آشپزخانه و سازگاری لوستر با این فضا و مواردی از این قبیل را در نظر گرفته باشید، اما به سقف و ارتفاع آن در آشپزخانه توجه نکنید! در حالت کلی ارتفاع اتاق‌ها و خانه‌های معمولی متناسب با متراژ آن‌ها بوده و در فرآیند ساخت لوسترهای جدید این موضوع در نظر گرفته می‌شود.

اما با این حال، برخی از خانه‌ها دارای سقف‌های بیش از اندازه کوتاه یا بلند هستند؛ به همین خاطر به هنگام نصب لوستر می‌بایست به گونه‌ای انتخاب کنید که وجود این ابزار روشنایی موجب سردرگمی یا ایجاد اختلال در دید نشود و از جذابیت آشپزخانه کم نکند.

به نحوه نورپردازی توجه کنید

بهترین لوستر آشپزخانه

با در نظر گرفتن نکات فوق می‌توانید بهترین لوستر آشپزخانه را برای خود خریداری نمائيد. اما با خرید لوستر کار تمام نمی‌شود! مورد بعدی که می‌تواند سبب شود شما از لوستر خریداری شده بهترین بهره‌برداری را داشته باشید، توجه به نحوه نورپردازی است.

توجه فرمائيد که جنس لوستر می‌بایست با سبک طراحی کابیت‌های آشپزخانه هم‌خوانی داشته باشد. ترکیب مصالح به کار رفته در ساختار لوستر تأثیر زیادی بر هماهنگی دکوراسیون دارد. در حالت کلی لوسترها در دو نوع کریستالی و برنزی قابل خرید هستند که در ادامه با هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

روشنایی‌های کریستالی

لوسترهای کریستالی چند لامپ متصل به یک بدنه هستند. در واقع این منابع نوری در طرح کریستالی چندتایی طراحی و تولید می‌شوند؛ به همین خاطر می‌توانند اطراف محیطی که نصب هستند را نیز روشن کنند. این لوسترها از جمله منابع روشنایی زیبا و باشکوه بوده و در ایجاد فضایی لوکس و شیک موثر خواهند بود.

روشنایی‌های برنزی

نوع دیگر بهترین لوسترهای آشپزخانه، منابع روشنایی برنزی بوده که از لحاظ پخش نور تفاوت چندانی با نوع کریستالی ندارند اما از نظر ظاهری کاملاً با یک‌دیگر در تضاد هستند. جنس بدنه این نوع از لوسترها برنزی یا با آب‌کاری برنزی بوده و با تعداد شاخه‌های بیش‌تر می‌توان میزان نور و روشنایی آشپزخانه را به طرز چشم‌گیری به واسطه این لوسترها افزایش داد.

توجه به محل نصب لوستر آشپزخانه

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که لازم است در مورد این تجهیزات روشنایی در نظر داشته باشید، محل نصب لوستر بوده که به طور معمول مرکز سقف آشپزخانه به منظور پخش نور استاندارد و مناسب نصب می‌شود. علاوه بر این، لوسترها را می‌توان در بالای میز نهارخوری یا میز جزیره‌ای نیز نصب نمود. البته در چنین حالتی بهتر است که لوستر دارای فاصله‌ای بین ۷۰ الی ۹۰ سانتی‌متر از سطح میز باشد.

سخن پایانی

لوسترها از جمله موثرترین و اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار بر دکوراسیون منازل هستند. در این راهنما با بهترین لوستر آشپزخانه و نکاتی که لازم است حین خرید این تجهیزات در نظر داشته باشید، آشنا شدیم. شما چه اطلاعات دیگری در مورد بهترین لوستر آشپزخانه در ذهن دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را برای داشتن دکوراسیونی جذاب‌تر با ما و کاربران عزیز تکه کابل در میان بگذارید.

268 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط