موتور کولر آبی فیدار

موتور کولر آبی فیدار؛ چیستی و ویژگی‌های آن

233 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

موتور کولر آبی به عنوان قلب تپنده این دستگاه‌ها سبب ارائه عملکرد مطلوب توسط کولرها می‌شود. در روزهای گرم تابستانی که نیاز به یک سیستم سرمایش قوی بیش از هر موقعی از سال حس می‌شود، اگر موتور کولر دچار ایرادی شود در سرمایش محیط با مشکل مواجه خواهیم شد. فیدار یکی از برندهای خوش‌نام در زمینه تولید موتور کولر آبی به حساب می‌آید. در این راهنما قصد داریم به معرفی موتور کولر آبی فیدار و مزیت‌های خرید موتور کولر آبی فیدار بپردازیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد موتور کولر آبی فیدار بدانید!

موتور کولر آبی فیدار

اکثر افراد و متخصصین در حوزه تولید کولرهای آبی از موتور کولر آبی به عنوان قلب تپنده این تجهیزات سرمایشی یاد می‌کنند؛ چرا که بدون وجود موتور یا دینام کولر عملکرد کلیه اجزای کولر مختل می‌شود. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای کولرهای آبی رخ دهد، سوختن موتور آن‌هاست. در چنین شرایطی به غیر از تهیه موتور کولر جدید و نصب آن بر روی دستگاه انتخاب دیگری نخواهیم داشت. اما موتور کولر آبی فیدار چیست؟

معرفی موتور کولر آبی فیدار

دینام کولر که تحت عنوان موتور کولر نیز معروف بوده از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای الکتریکی کولرهای آبی به حساب می‌آید. این جزء از کولرهای آبی به عنوان تأمین‌کننده اصلی قدرت چرخش بخش‌های مکانیکی کولر به حساب می‌آید. انواع دینام‌های کولر از جمله موتور کولر فیدار از نوع دو دور سرعت هستند؛ به این معنا که می‌توانند با سرعت 1500 دور در دقیقه در وضعیت تند و با سرعت 1000 دور در دقیقه در وضعیت کند کار کنند.

به طور معمول موتور کولر با فریم 52 طراحی و تولید شده، مجهز به بدنه‌ای فولادی بوده و برای آن پوششی از جنس رزین به منظور افزایش مقاومت کولر در برابر نفوذ رطوبت بهره‌گیری می‌شود. عموماً انواع موتور کولر آبی از درجه حفاظت IP 22 برخوردار بوده و از سیم پیچ‌ها محافظت به عمل می‌آورند.

نکات خرید موتور کولر فیدار

موتور کولر آبی فیدار

برای این که بتوانید بهترین مدل کولر آبی را خریداری کنید، لازم است نکاتی را مد نظر قرار داده و رعایت کنید. همان‌طور که گفته شد موتور کولر آبی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین قطعات در ساختار این دستگاه به حساب می‌آید؛ به همین خاطر طبیعی است که در زمان خرید آن نکاتی را در نظر داشته باشید:

میزان مصرف انرژی موتور کولر آبی فیدار

طبیعتاً هیچ‌کس تمایل ندارد وسایلی را خریداری کند که هزینه زیادی در پی داشته باشد؛ به همین علت میزان تقاضا برای خرید دستگاه‌ها و قطعاتی که کم مصرف هستند همواره رو به افزایش است. موتورهایی که دارای رده انرژی A+ هستند، بهترین گزینه برای خرید به حساب می‌آیند. با این حال اکثر موتورهای آبی موجود در بازار در رده انرژی B و C بوده که پیشنهاد ما این است سراغ رده انرژی بالاتر بروید.

وجود کلاج در موتور آبی

یکی دیگر از موضوعاتی که لازم است حین خرید این محصول در نظر داشته باشید، مجهز بودن کولر به کلاج است. کلاج یکی از رایج‌ترین قطعاتی بوده که در ساختار اکثر کولرهای آبی مرغوب تعبیه می‌شود. اصلی‌ترین وظیفه کلاج افزایش سرعت و قدرت چرخش پروانه و تسمه است. البته موتورهایی که مجهز به کلاج بوده قیمت بالاتری دارند.

میزان صدای تولیدی موتور کولر آبی فیدار

کارکرد موتور نامرغوب می‌تواند سر و صدای زیادی را ایجاد کند؛ از این رو اگر اقدام به خرید یک موتور بی‌کیفیت کنید احتمالاً در آینده نزدیک و در زمان استفاده از کولر آبی آرامش افراد خانه را بر هم خواهید زد! با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌شود سراغ موتورهایی بروید که در ساختار خود از بولبرینگ مرغوب بهره می‌برند؛ چرا که موتورهای مذکور در مقایسه با سایر موتورهای کولر آبی موجود در بازار سر و صدای کم‌تری را حین کارکرد ایجاد خواهند کرد.

تناسب ظرفیت موتور کولر آبی فیدار و قدرت موتور

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست هنگام خرید این تجهیزات در نظر گرفته شود، تناسب قدرت موتور با ظرفیت کولر آبی شماست. چنان‌چه بدون توجه به این موضوع اقدام به خرید موتور کولر آبی کنید، طول عمر موتور به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد.

بهترین موتور کولر آبی فیدار

موتور کولر آبی فیدار

الکتروموتورهای کولر آبی در انواع مختلفی طراحی و عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها مشخصات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و برای یک نوع کولر خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه یکی از چندین مدل برتر موتور فیدار کولرهای آبی را به شما معرفی خواهیم کرد:

الکتروموتور کولر 1/3 A فیدار

الکتروموتور کولر 1/3 A فیدار از جمله محصولات با کیفیتِ درجه یک در میان انواع الکتروموتورهای کولر آبی بوده که مجهز به بدنه‌ای مقاوم و پایدار است و ساختاری قدرتمند دارد. این محصول می‌تواند با تکیه بر ویژگی‌ها و ساختاری که داشته بهترین عملکرد را ارائه کند. از جمله ویژگی‌های این موتور می‌توان به مصرف انرژی پایین آن اشاره داشت که منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود؛ به همین خاطر می‌توانید از محصول مذکور و نصب آن در کولر آبی مورد نظر در روزهای گرم تابستانی با قیمتی مقرون به صرفه هوایی خنک و مطبوع را تجربه کنید.

قابل ذکر است که برند خوش‌نام فیدار سه نوع الکتروموتور کولر 3/4، 1/3 A و 3/4 B را طراحی و تولید کرده که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. الکتروموتور مدل 1/3 A مجهز به بدنه‌ای آهنی بوده و برای کولرهای 3000 و 3500 گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید.

مشخصات الکتروموتور کولر 1/3 A فیدار

  • این موتور در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومتی عالی از خود نشان می‌دهد.
  • الکتروموتور مذکور مصرف انرژی پائینی دارد.
  • وزن این موتور 7 کیلوگرم است.
  • ابعاد این موتور 18 * 18 * 20 سانتی‌متر است.
  • بدنه این محصول با استفاده از گالوانیزه تهیه شده است.
  • قدرت موتور 44199 بوده و متناسب با استاندارد ملی ایران طراحی و ساخته شده است.

سخن پایانی

موتور کولر آبی از جمله اصلی‌ترین قطعات در ساختار تجهیزات سرمایشی مورد بحث به حساب می‌آید که در انواع مختلفی در بازار موجود بوده و قابل خرید است. موتور کولر آبی فیدار یکی از بهترین مدل‌های موجود از موتورهای کولر بوده که در این راهنما با آن آشنا شدیم. آیا تجربه استفاده از موتور کولر آبی فیدار را دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در صورت تمایل با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

233 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط