سیم و کابل نور زنجان؛ معرفی شرکت و محصولات

791 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

آیا تاکنون از محصولات سیم و کابل نور زنجان استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما سیم و کابل‌هایی که توسط این شرکت در زنجان تولید و عرضه می‌شوند، از لحاظ کیفی استاندارد هستند؟ بازار سیم و کابل یک بازار گسترده بوده و تولیدکنندگان مختلفی در بستر آن در حال فعالیت هستند؛ مجموعه سیم و کابل نور یکی از آن‌ها بوده که در این راهنما قصد داریم به بررسی محصولات این شرکت بپردازیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید پیرامون سیم و کابل نور زنجان بدانید!

سیم و کابل نور زنجان.

سیم و کابل نور زنجان واقع در ایران، زنجان، یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل‌های پر کاربرد در بازار است. اگر در صنعت برق مشغول به فعالیت هستید، حتماً به خوبی می‌دانید که سیم و کابل‌های افشان، نیمه افشان، مفتولی و… تا چه حد پرکاربرد هستند. در ادامه، با سبد محصولات عرضه شده توسط این مجموعه بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

سیم و کابل افشان

اولین نوع سیم و کابل در سبد محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل نور زنجان، سیم و کابل افشان بوده که متشکل از چندین رشته نازک از سیم‌های رسانا با اندازه‌های کوچک است که به هم دیگر تابیده شده و موجب تشکیل سیمی با ضخامت استاندارد شده‌اند. معمولاً عایقی که برای این دسته از سیم و کابل‌های عرضه شده توسط کارخانه نور در نظر گرفته می‌شود، از جنس پی وی سی است. از جمله ویژگی‌های بارز سیم و کابل‌های افشان می‌توانیم به انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها اشاره داشته باشیم؛ در واقع با تکیه بر همین مشخصه‌ای که سیم و کابل‌های افشان داشته امکان استفاده از آن‌ها در پروژه‌های مختلف فراهم می‌شود.

از این دسته محصولات مجموعه نور زنجان می‌توان در اماکنی که احتمال آسیب‌های مکانیکی در آن‌ها وجود نداشته بهره برد؛ از جمله این اماکن عبارت است از:

  • اتصالات وسایل برقی؛
  • کابل‌های ورودی و اتصالات تجهیزات الکتریکی؛
  • ماشین آلات دو شاخه که کابل به صورت ثابت به آن‌ها متصل بوده؛
  • کانال‌های مخصوص کابل‌کشی و نیروگاه‌ها؛
  • تأمین انرژی در محیط‌های باز، بخش‌های قرار گرفته در آب و درون ساختمان؛
  • مصارف صنعتی؛
  • مراکز مصرف و توزیع؛
  • و… .

سیم و کابل نیمه افشان

نمونه دیگری از محصولات موجود در سیم و کابل نور زنجان، سیم و کابل نیمه افشان است. این دسته از سیم و کابل‌ها معمولاً دارای یک رشته تمام مسی یا آلومینیومی بوده و قطر مفتول تک رشته در آن‌ها با در نظر داشتن سایز سیم از 1.13 الی 3.57 میلی‌متر متغیر خواهد بود. سیم‌ و کابل‌های نیمه افشان به نوعی یک ترکیب از سیم و کابل‌های افشان و سیم و کابل‌های مفتولی به حساب آمده که ویژگی‌های هر دو نوع سیم و کابل را به ارث برده‌اند. مصارف این دسته از محصولات نیز می‌تواند هم شامل کاربردهای سیم و کابل‌های افشان و هم مفتولی شود.

سیم و کابل مفتولی

سیم و کابل مفتولی از دیگر محصولات سیم و کابل نور زنجان بوده که تحت عنوان کابل جامد برای کابل‌کشی غیررشته‌ای شهرت دارد. این کابل‌ها با استفاده از هادی‌های تک رشته عایق‌بندی شده و ساختار غیر قابل انعطافی دارند.

از جمله ویژگی‌هایی که سیم و کابل‌های مفتولی داشته می‌توانیم به قیمت مقرون به صرفه، مقاومت در برابر کپک زدن، رطوبت و ساییدگی، استحکام در برابر زنگ‌زدگی در صورت گالوانیزه شده، امکان استفاه در متراژ و مسافت‌های بالا و طول عمر بالا در صورت نگهداری مناسب اشاره داشته باشیم. اصلی‌ترین تفاوتی که بین کابل‌های افشان و مفتولی وجود داشته، در میزان خمش آن‌ها است. کابل‌های افشان انعطاف‌پذیری خیلی خوبی دارند، در حالی که کابل‌های مفتولی چندان منعطف نبوده و به همین علت تحت عنوان کابل خشک نیز شناخته می‌شوند.

کابل بالابر

همان‌طور که از نام این دسته سیم و کابل‌ها پیداست، در بالابرها و اتصالات متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرند. قابل ذکر است که سیم و کابل نور زنجان انواع کابل بالابر تخت و گرد را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به بازار عرضه می‌کند. کابل‌های بالابر گرد دارای سطح مقطع گرد و کابل‌های بالابر تخت دارای سطح مقطع تخت هستند.

کابل قدرت

یکی دیگر از محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل نور زنجان، کابل قدرت است. کابل قدرت یکی از انواع کابل‌های برق به حساب آمده که عمدتاً در تابلوهای توزیع برق، کنتور برق منازل، روشنایی خیابان‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالت کلی، کابل‌های قدرت را می‌توانیم به انواع مختلف فشار قوی، فوق فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف دسته‌بندی کنیم.

محصولات شرکت

کابل مخابراتی

از دیگر محصولات سیم و کابل نور زنجان، کابل‌های تلفن و مخابراتی بوده که در شبکه‌های مخابراتی وظیفه انتقال سیگنال و دیتا را بر عهده دارد. کابل‌های مخابراتی با هدف تسهیل در ارتباطات به منظور انتقال داده و سیگنال‌های قدرتمند هم‌چون اینترنت روی کار آمده‌اند. کابل‌های مذکور در تعداد زوج‌ها و سطوح مقطع مختلف قابل طراحی هستند و گزینه‌ای عالی برای انتقال داده از یک نقطه به نقطه دیگر و تسهیل ارتباطات دو طرفه در فواصل طولانی به شمار می‌آیند.

کابل کواکسیال

کابل‌های کواکسیال به عنوان یکی از کابل‌های مسی در بازار معرفی شده که در ساختارشان از یک رسانای داخلی، یک عایق و یک رسانای نازک بهره می‌برند. اجزای سازنده کابل‌های مذکور به گونه‌ای با هم دیگر هماهنگ بوده که می‌توانند از تداخل سیگنال‌ها به خوبی جلوگیری کنند. علاوه بر این، مغزی مسی در آن‌ها موجب افزایش سرعت انتقال داده می‌شود.

کابل شبکه

کابل شبکه مجموعه‌ای از سیم‌های مسی یا شیشه‌ای است که به منظور اتصال و انتقال دیتا مابین کامپیوترها و روترها، سوئیچ‌ها و شبکه‌های استورج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

در این راهنما با محصولات سیم و کابل نور زنجان آشنا شدیم و دانستیم که این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه عرضه انواع سیم و کابل‌های پرکاربرد در بازار در حال فعالیت است. در این مجموعه امکان خرید انواع سیم و کابل افشان، نیمه افشان، مفتولی، کابل‌های بالابر، کابل قدرت، مخابراتی، کواکسیال و شبکه فراهم است. آیا تجربه خرید از مجموعه نور زنجان را دارید؟ به نظر شما سیم و کابل‌هایی که توسط نور زنجان به بازار عرضه شده‌ کیفیت بالایی دارند؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون سیم و کابل‌های نور زنجان در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

791 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط