ریسه بلوطی

ریسه بلوطی و انواع متنوع آن

234 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

آیا تاکنون از ریسه بلوطی استفاده کرده‌اید؟ ریسه‌ بلوطی از جمله پرکاربردترین و محبوب‌ترین ریسه‌های نورپردازی هستند که می‌توان از آن‌ها برای تزئین نوری مراکز مختلف شهری و غیرشهری بهره‌گیری کرد. چراغ‌های ریسه مذکور به همراه سرپیچی که دارند، دارای ظاهری مشابه بلوط بوده و به همین جهت تحت عنوان ریسه‌های بلوطی شناخته می‌شوند. این ریسه‌ها بنا بر درخواست مشتریان در طرح‌ها و رنگبندی‌های متنوع عرضه می‌شوند. در ادامه این راهنما با ریسه‌های بلوطی بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد ریسه بلوطی بدانید!

ریسه بلوطی

ریسه‌های بلوطی به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای تأمین نور در اماکن مختلف مورد استفاده قرار گرفته که بیش‌تر جنبه تزئینی دارند. به منظور نصب ریسه‌های مذکور به تناسب ولتاژ ریسه با برق منطقه می‌بایست دقت شود. در حالت کلی، سه نوع از ریسه‌های مذکور در بازار موجود هستند: ریسه‌های بلوطی فول کالر، ریسه‌های بلوطی هفت رنگ و ریسه‎‌های بلوطی تک رنگ. از هر یک از مدل‌های مذکور می‌توان برای مناطق مختلف و در مناسبت‌های متنوع برای نورپردازی بهره‌گیری کرد.

چرا باید از ریسه‌های بلوطی استفاده کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید، در دنیای تزئینات و نورپردازی، سیستم‌ها و لامپ‌های متنوعی با طرح‌های بی‌نظیری وجود دارند. در اعیاد مختلف به ویژه اعیاد مذهبی هم‌چون عید قربان و غدیر، نیمه شعبان و دهه فجر خیابان‌ها با استفاده از سیستم‌های نورپردازی متنوع چراغانی و نورپردازی می‌شدند. در آن زمان برای تزئین خیابان‌ها از چراغ‌ها و لامپ‌های پر مصرف بهره‌گیری می‌شد که به هیچ وجه به صرفه نبودند و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف نیز مقاومت چندان مناسبی از خود نشان نمی‌دانند. همچنین، احتمال سوختگی آن‌ها بسیار بالا بود!

با گذشت زمان لامپ‌های جدیدی روی کار آمدند که کوچک‌تر بوده و دارای حباب‌هایی به منظور محافظت در برابر بارندگی و تغییرات دمایی بودند. هر یک از روش‌های نورپردازی قدیمی در عین حال که زیبایی خاصی داشتند، از مشکلات و خطراتی برخوردار بودند و به همین خاطر به مرور زمان با روی کار آمدن سیستم‌های نورپردازی جدید به تدریج منسوخ شدند. امروزه ریسه‌های نوری ال ای دی جایگزین بسیار عالی برای شیوه‌های سنتی نورپردازی محسوب می‌شوند.

از آن‌جایی که ریسه بلوطی از لامپ ال ای دی بهره‌گیری می‌کند، میزان مصرف برق بسیار ناچیزی دارد. ریسه‌های مذکور قبل از این که مورد استفاده قرار گیرند به صورت کامل آب‌بندی شده و مقاومت آن‌ها در برابر دماهای مختلف و بارندگی تست می‌شود. علاوه بر این، امکان استفاده از ریسه‌های بلوطی و اجرای برنامه‌های مختلف برای آن‌ها فراهم است. ریموت‌های کنترل ریسه‌های مذکور از قابلیت تغییر برنامه اجرایی و امکان خاموش و روشن کردن برخوردار هستند.

انواع ریسه بلوطی کدام‌اند؟

ریسه بلوطی

 

 

 

همان‌طور که گفته شد، ریسه بلوطی در سه نوع مختلف در بازار موجود هستند. ریسه‌های مذکور با توجه به نوع رنگ و فناوری ساخت با یک دیگر متفاوت خواهند بود. از بین ریسه‌های مذکور، نوع فول کالر به عنوان یپشرفته‌ترین و جدیدترین نوع ریسه شناخته می‌شود.

۱. ریسه‌ بلوطی تک رنگ

ریسه‌های بلوطی تک رنگ همان‌طور که از نام‌شان پیداست تنها در یک رنگ طراحی و تولید می‌شوند. ریسه‌های تک رنگ هیچ‌گونه تغییر رنگی نداشته و از اول الی آخر تنها به یک رنگ روشن هستند. ریسه‌های تک رنگ برای روشن شدن به برق ۲۲۰ ولت نیاز دارند. به طور معمول این ریسه‌ها در رنگ‌های سفید، آبی، سبز، زرد و قرمز قابل سفارش هستند. ریسه‌های تک رنگ دارای طولی به اندازه ۱۰ متر هستند و روی هر ۱۰ متر معمولاً ۱۵ چراغ نصب شده است. از جمله ویژگی‌های این ریسه‌ها می‌توان به امکان نصب پشت سر هم آن‌ها و افزایش طول ریسه اشاره داشت.

۲. ریسه‌ بلوطی هفت رنگ

این ریسه‌ها از جذابیت ظاهری بسیار زیبایی برخوردار هستند و در مقایسه با ریسه‌های تک رنگ بیش‌تر در مراسم‌ها شاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. ریسه‌های هفت رنگ با گذر زمان تغییر رنگ داده و امکان پشتیبانی از ۷ رنگ را دارند. رنگ‌های پشتیبانی شده توسط این ریسه‌ها غالباً سبز، زرد، قرمز، بنفش، آبی فیروزه‌ای و سفید است. این ریسه‌ها نیز برای تأمین روشنایی به برق ۲۲۰ ولت نیاز داشته و هم‌چون ریسه‌های تک رنگ با طول ۱۰ متر و روی هر ۱۰ متر به تعداد ۱۵ چراغ قابل خرید هستند.

۳. ریسه بلوطی فول کالر

نوع پرطرفدار ریسه بلوطی، نوع فول کالر آن بوده که در مقایسه با دو مدل قبلی پیشرفته‌تر و بسیار جذاب‌تر است. طراحی ریسه مذکور به این شکل بوده که هر چراغ آن دارای یک رنگ خاص است. یکی از برترین ریسه‌ها برای جشن‌های عروسی، جشن‌های ملی و مذهبی به شمار می‌رود. این ریسه‌ها بر خلاف دو مدل قبلی برای تأمین روشنایی به برق ۲۲۰ ولت نیازی ندارند. ناگفته نماند که ریسه‌های فول کالر دارای یک کنترلر اختصاصی و ریموت کنترل از راه دور بوده و این یک امتیاز برای ریسه‌های مذکور به حساب می‌آید.

شایان ذکر است که به واسطه ریموت ۱۲ کاناله امکان تنظیم سرعت و تغییر رنگ و برنامه‌های ریسه برای کاربر فراهم خواهد شد. از جمله برنامه‌های این ریسه می‌توان به نورپردازی ۷ رنگ، رنگین کمان، پرچم ثابت و پرچم افکت‌دار، رنگ ثابت و … اشاره داشت. به طور معمول این ریسه‌ها با سیم ۱۰ متری و روی هر ۱۰ متر ۲۰ عدد لامپ طراحی شده و امکان تغییر طول و تعداد چراغ‌های آن نیز فراهم است.

مهم‌ترین ویژگی‌های ریسه بلوطی چیست؟

  • بهره‌گیری از لامپ‌های ال ای دی با کیفیت عالی و روشنایی مطلوب
  • فراهم بودن امکان سفارش در تعداد چراغ‌های دلخواه
  • بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب در فرآیند تولید ریسه‌های بلوطی
  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • مجهز به ریموت کنترل و امکان تنظیم سرعت و تغییر رنگ و برنامه‌های اجرایی از راه دور
  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به امکانات
  • مقاوم در برابر شرایط جوی و آب و هوای نامطلوب
  • مقاومت بالا در برابر ضربه

سخن پایانی

ریسه بلوطی از جمله ریسه‌های نورپردازی پرطرفدار بوده که می‌توان از انواع مختلف تک رنگ، هفت رنگ و فول کالر آن برای تزئین خیابان‌ها در جشن‌های ملی و مذهبی، در هتل‌ها، پل‌ها، فروشگاه‌ها، مراسم‌های عروسی و ریسه‌کشی باغ و حیاط، جشن‌های افتتاحیه و ورزشگاه‌ها و… استفاده نمود. تجربه استفاده از این نوع ریسه‌ها را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون ریسه‌ بلوطی و کیفیت آن‌ها با ما و کاربران علاقمند در میان بگذارید.

234 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط