دریل تخریب هیلتی

دریل تخریب هیلتی؛ برترین سیستم سوراخ‌کاری در ساختمان

256 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید دریل تخریب هیلتی چیست و چه مصارفی دارد؟ شرکت هیلتی را می‌شناسید؟ هیلتی نام یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید ابزار و دستگاه‌های مصرفی در صنایع مختلف به ویژه ساخت و ساز بوده که عموماً محصولاتی با درجه حرفه‌ای تولید و عرضه می‌کند. از جمله این تجهیزات می‌توان به چکش تخریب هیلتی اشاره کرد. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با کمپانی هیلتی و شهرت آن در ایران، به معرفی رایج‌ترین دریل‌های ارائه شده توسط این کمپانی نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد دریل تخریب هیلتی بدانید!

دریل تخریب هیلتی

در صنعت ساختمان‌سازی ابزارآلات و دستگاه‌های مختلفی طراحی و ارائه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند. برای پیش‌برد درست و عملکرد موفقیت‌آمیز در این صنایع لازم است از ابزاری استفاده شود که بهترین کیفیت را داشته و مرغوب هستند. از جمله دستگاه‌های مصرفی در صنایع ساخت و ساز که کاربرد بسیار گسترده‌ای نیز داشته، دریل یا چکش هیلتی بوده که می‌توان از آن برای انجام عملیاتی مثل تخریب و سوراخ‌کاری بهره‌گیری کرد.

هیلتی نخستین شرکتی است که چکش‌های تخریب را طراحی و تولید کرد؛ به همین خاطر شهرت بسیار زیادی دارد. این کمپانی علاوه بر چکش‌های هیلتی در زمینه تولید  انواع مختلف ابزارهای مربوط به صنعت ساخت‌و‌ساز نیز فعالیت می‌کند.

شهرت کمپانی هیلتی در ایران

محصولات متنوع کمپانی هیلتی سال‌هاست که در ایران عرضه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت، این محصولات به دلیل برخورداری از کیفیت عالی در بازار جایگاه بسیار مهمی دارند. علاوه بر چکش هیلتی، در بازار ایران می‌توان اقدام به خرید سایر محصولات ارائه شده توسط این کمپانی نمود. این محصولات عبارتند از:

  • سیستم‌های اندازه‌گیری
  • سیستم‌های تخریب و سوراخ‌کاری
  • سیستم‌های سوراخ‌کاری الماسه و برش
  • میخ‌کوب‌ها
  • سیستم‌های انکرها و آتش‌بند
  • پیچ‌گوشتی
  • سیستم برش و اَرّه
  • سیستم‌های مربوط به تأسیسات

نحوه عملکرد دریل تخریب هیلتی

دریل تخریب هیلتی

این دستگاه با استفاده از نیروی برق قادر است عملیات سوراخ‌کاری و تخریب را با بهترین کیفیت و ایمنی عالی به انجام رساند. در ساختار این تجهیزات یک موتور الکتریکی تعبیه شده که با چرخیدن سبب ایجاد نیروی بسیار زیادی می‌گردد. ناگفته نماند که چکش‌های تخریب هیلتی از فرکانس بالایی برخوردار هستند و قادرند یک نیروی ضربه‌ای با قدرت بالا بر سطح مورد نظر اعمال کنند.

به طور معمول در قسمت‌های مختلف ساختمان نظیر دیوار و کف از بتن استفاده شده و بتن هم یکی از سخت‌ترین مصالح ساختمانی است؛ در نتیجه تخریب آن به امری دشوار تبدیل می‌شود. گاهاً در ساختمان برای لوله‌کشی یا دلایل دیگر به تخریب دیوارها و کف بتنی نیاز است؛ در چنین شرایطی می‌توان با استفاده از ابزار کارآمدی هم‌چون چکش تخریب هیلتی اقدام به تخریب سطح مورد نظر در راحت‌ترین حالت ممکن و بدون صرف نیروی بالا نمود.

به بیان دیگر، بهره‌گیری از چکش‌های تخریب‌کننده بتن از جمله روش‌های تخریب بتن بوده و هیلتی نیز به عنوان یکی از برترین و معتبرترین کمپانی‌های ارائه‌دهنده محصولات تخریب، چکش‌هایی در ابعاد و وزن‌های مختلف ارائه می‌کند. جالب است بدانید که برای ابزارهای برقی دوکاره که هم برای سوراخ‌کاری در سنگ، آجر و بتن و هم برای تخریب سبک استفاده می‌شوند، اصطلاح «بتن کَن» به کار می‌رود.

عمده کاربرد دریل تخریب هیلتی

به منظور ساخت یک ساختمان می‌بایست دیوارها برداشته شده، کاشی‌ها شیارزنی شده و لوله‌ها بر سطح دیوارهای بتنی عبور داده شوند. برای انجام چنین اموری نمی‌توان روی یک قلم و یا چند پتک سبک حساب باز کرد! به همین خاطر لازم است ابزاری را برای انجام چنین کاری انتخاب کنید که در درجه اول قدرت فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در کنار توان بالا بتواند در سریع‌ترین و آسان‌ترین حالت ممکن عمل کند.

دستگاه تخریب هیلتی یک نوع تجهیز موتوری بوده که به واسطه نیروی برق کار کرده و می‌تواند با اعمال ضربات سنگین، ناگهانی و قوی سازه‌های بتنی را در بهترین کیفیت تخریب کند. در حقیقت، این دستگاه هم‌چون یک مته قدرتمند به صورت سر تخت یا نوک تیز عمل کرده و با اعمال فشار بر قلب سازه‌های بتنی می‌تواند برای تخریب، اصلاح، شیارزنی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار گیرد.

انواع رایج دریل تخریب هیلتی

دریل تخریب هیلتی

بتن کَن ۷ کیلویی هیلتی

این دستگاه جزو چکش‌های برقی کوچک بوده که می‌توان از آن برای تخریب‌های سبک هم‌چون تخریب کاشی، تخریب گچ و خاک، سرامیک دیوار، ملات دیوار، شیارزنی بر روی دیوارهای گچی به منظور عبور دادن لوله و تأسیسات، کندن چاه و… بهره‌گیری کرد.

بتن کَن ۱۰ کیلویی هیلتی

نوع بعدی، دریل تخریب ۱۰ کیلویی بوده که در مقایسه با نوع قبلی می‌توان از آن برای تخریب‌های نیمه سبک استفاده کرد. عموماً این دستگاه برای تخریب دیوارهای آجری، سفالی، سنگ‌نما، تخریب نمای ساختمان، تخریب بتن‌های غیر مسلح و سبک مورد استفاده قرار گیرد.

بتن کَن ۱۶ کیلویی هیلتی

بتن کن ۱۶ کیلویی با توجه به ساختار و توانی که دارد به طور معمول برای عملیات تخریب نیمه سنگین و سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در حقیقت شما می‌توانید برای هر نوع تخریب به غیر از تخریب‌های بسیار سبک از این دستگاه بهره‌گیری نمائید. تخریب دیوارهای آجری، بتنی، کف‌سازی سنگ و سرامیک، تخریب سقف‌های بازشو و داکت از جمله مواردی بوده که به واسطه این دستگاه قابل انجام هستند.

بتن کَن ۳۰ کیلویی هیلتی

بتن کن ۳۰ کیلویی قوی‌ترین نوع دریل تخریب هیلتی بوده که از آن می‌توان برای تخریب بتن‌های حجیم که مقاومت بسیار بالایی دارند، استفاده نمود. از جمله این موارد می‌توان به تخریب آسفالت، تخریب سقف تیرچه، سقف متال دک یا عرشه فلزی، سقف کامپوزیت، سقف دال بتنی، کف‌سازی مسلح و غیر مسلح اشاره داشت.

تفاوت پیکور و هیلتی در چیست؟

یکی از عمده سوالاتی که بین افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعال هستند پیش می‌آید، فرق بین دستگاه پیکور و هیلتی است. هر دو دستگاه برای تخریب انواع سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حقیقت، پیکورها نوع دیگری از چکش‌های تخریب بوده که به واسطه شارژ کار کرده و برای کارکرد نیاز به منبع تغذیه دارند که همواره همراهشان باشد.

ناگفته نماند که پیکورها در انواع مختلف هیدرولیکی، برقی، پنوماتیکی و… در بازار موجود هستند. پیکورها جزو هیلتی‌ها به حساب می‌آیند؛ به این معنا که «هیلتی» به تمامی چکش‌های تخریب اختصاص یافته و پیکور نوعی از چکش تخریب به حساب می‌آید. با این حال برای خرید بهترین نوع دریل یا چکش تخریب می‌بایست بر حسب نیاز، میزان مصرف، دفعات استفاده و… تصمیم‌گیری کنید.

سخن پایانی

دریل تخریب هیلتی از جمله تجهیزات مصرفی پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز بوده که می‌توان با استفاده از آن عملیاتی نظیر تخریب، اصلاح سازه، شیارزنی بر روی دیوار و… را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رساند. آیا تجربه کار با این دستگاه را داشته‌اید؟ لطفاً تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران عزیز تکه کابل پیرامون دستگاه هیلتی به اشتراک بگذارید.

256 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط