کولر آبی تاپینا

راهنمای خرید کولر آبی تاپینا

90 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان

پنکه‌ها نمونه‌ای از وسایل سرمایشی هستند که نمی‌توان چندان بر روی آن‌ها حساب باز کرد! به همین خاطر به یک دستگاه با کیفیت بالا که بتواند ضمن سرمای عالی هوایی مطبوع و لطیف را در محیط پخش کند، نیاز خواهید داشت. در این راهنما تمرکز اصلی ما بر کولر آبی تاپینا و مزیت‌های استفاده از این محصول است. با ما همراه باشید.

آشنایی با کولر آبی تاپینا و اجزای سازنده آن

کولر آبی تاپینا

کولر در معنای خنک‌کننده وسیله‌ای بوده که وظیفه اصلی آن خنک کردن هوا است. این مدل از کولرها در پی تبخیر آب سبب خنک‌سازی محیط‌های بزرگ و کوچک می‌شوند. برند تاپینا یکی از شرکت‌های تولیدکننده کولرهای آبی مرغوب بوده که این محصول را با استفاده از قطعات و متریال درجه یک تولید و عرضه می‌کند. هر یک از کولرهای آبی متشکل از اجزای خاصی هستند:

  • کانال خروجی که بین دریچه هوا و برزنت تعبیه شده و در بالا بردن راندمان خنک‌کنندگی موثر است.
  • کانال داخلی کولرهای آبی تاپینا که درون ساختار کولر قرار گرفته و در مقابل آن پروانه کولر تعبیه شده است.
  • بدنه کولر که به منظور جلوگیری از انتقال لرزش و تلف شدن هوای خنک، عایق شده است.
  • ناودان‌های کولر که در حقیقت درپوش‌هایی مجهز به مسیرهای ورود آب و توزیع آن هستند.
  • شناور کولر که بهره‌گیری از آن در مخزن کولر ثابت است.
  • فیوز کولر که با هدف پیش‌گیری از خطرات احتمالی هم‌چون افزایش بار در کولر تعبیه می‌شود.
  • جعبه ترمینال کولر که به منظور اتصال مطمئن و عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • الکتروموتور دو سرعته کولر که به منظور به حرکت درآوردن فن کولر کاربرد دارد.
  • پمپ آب که به وسیله آن آب به سمت بالا منتقل شده و در نهایت از طریق ناودان‌ها بر روی پوشال‌ها (در صورتی که کولر از نوع پوشالی باشد) ریخته می‌شود.

مزیت‌های استفاده از کولر آبی تاپینا

کولر آبی تاپینا

کولرهای آبی در مقایسه با کولرهای دیگر درصد هوادهی بیش‌تری داشته و می‌توان به کمک آن‌ها هوایی تازه و مطبوع را در محیط بسته در اختیار داشت. افزون بر این، این محصولات مصرف برق پایین‌تری داشته و فرآیند  نصب و استفاده از آن‌ها ساده و سریع است.

اگر قصد دارید یک سیستم سرمایشی کارآمد و باکیفیت در منزل یا محل کار خود داشته باشید که ضمن بازدهی بالا سرمادهی، تعمیر و نگهداری ساده‌ای نیز داشته و قیمت آن نیز مناسب باشد، کولرهای آبی تاپینا می‌توانند انتخابی ایده‌آل برای شما باشند. توجه داشته باشید که این محصولات برای مناطقی که گرم و خشک هستند، گزینه‌ای عالی بوده و می‌توانند کمبود رطوبت موجود در چنین مناطقی را جبران کنند.

انواع کولر آبی تاپینا

به طور کل کولرهای آبی در دو نوع کلی پوشالی و سلولزی قابل خرید هستند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. خریداران می‌توانند بسته به نیاز و در نظر گرفتن بودجه خود بهترین مدل کولر آبی سلولزی یا پوشالی را خریداری نمایند.

کولر آبی پوشالی

کولرهای آبی پوشالی جزو کولرهای قدیمی به شمار می‌روند که در ساختار آن‌ها خرده‌های چوب پوشالی به کار رفته و هر چند وقت یک بار باید تعویض شود. قابل ذکر است که مصرف برق این نوع از کولرها در مقایسه با نمونه سلولزی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، بیش‌تر است.

کولر آبی سلولزی

کولرهای آبی با پد سلولزی نمونه جدید از کولرهای آبی به شمار می‌روند که در مقایسه با نمونه پوشالی مزیت‌های بیش‌تری دارند. اولین و مهم‌ترین مزیت این مدل از کولرها مصرف پایین‌تر برق توسط آن‌ها است. علاوه بر این، بهره‌گیری از پدهای سلولزی در ساختار این محصول نسبت به پوشال مقرون به صرفه‌تر بوده و به صورت دوره‌ای در بازه زمانی کوتاه مدت به تعویض نیازی ندارند؛ به همین خاطر می‌توان گفت که از نظر اقتصادی به صرفه‌تر هستند.

کولر آبی تاپینا را می‌توان از لحاظ ساختاری نیز به دو دسته پرتابل و ثابت دسته‌بندی کرد:

کولر پرتابل

کولر آبی تاپینا

کولرهای آبی پرتابل نمونه‌ای از کولرهای پرطرفدار محسوب می‌شوند که به کانال‌کشی نیازی نداشته و در انواع مختلف رومیزی، بدون پایه و پایه‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در برخی از مدل‌های کولرهای پرتابل به جای پوشال از پدهای سلولزی بهره‌گیری شده که سبب افزایش راندمان خنک‌کنندگی می‌شوند. کولرهای پرتابل تاپینا برای نصب نیازی به کارشناس نداشته و از قابلیت جابه‌جایی نیز برخوردارند. توجه داشته باشید که مخزن آب کولرهای مذکور می‌بایست به صورت دستی پر شده و امکان اتصال مستقیم به شلنگ و شیر آب برای این محصول فراهم نیست.

کولر آبی ثابت

منظور از کولرهای آبی ثابت در واقع همان کولرهای آبی معمولی بوده که دارای ابعاد بزرگی هستند و به همین دلیل عموماً در پشت بام یا تراس و گاهاً در حیاط نصب می‌شوند. کولرهای آبی ثابت برای راه‌اندازی به کانال‌کشی نیاز خواهند داشت.

کولر آبی تاپینا مدل 280

اکنون که با انواع کولرهای آبی موجود در بازار آشنا شدیم، در این بخش به معرفی یکی از مدل‌های مختلف کولرهای آبی تاپینا که جزو مدل‌های شیک و بادوام و در عین حال با کیفیت محسوب می‌شود خواهیم پرداخت. این مدل با سرمادهی عالی که دارد می‌تواند رضایت مشتریان را به خوبی جلب کند.

کولر تاپینا مدل 280 برای اتاق‌های 12 الی 20 متری مناسب بوده و حجم آن 27800 و ظرفیت هوادهی این کولر 1000 متر مکعب در ساعت است. با در نظر گرفتن ویژگی‌های پایه‌ای که این کولر ارائه می‌دهد، می‌توان از آن به عنوان یک کولر ایده‌آل از لحاظ قدرت هوادهی یاد کرد. از دیگر ویژگی‌های فنی این محصول می‌توانیم به توان 190 واتی در کنار قدرت موتور 8/1 اشاره داشته باشیم.

افزون بر این، کولر تاپینا مدل 280 مجهز به 4 پایه فلزی قوی و چرخ‌دار بوده که می‌توان به واسطه آن کولر را حین کار جابه‌جا کرد. تاپینا مدل‌های متفاوتی را به بازار عرضه کرده که در این بخش تنها به یک نمونه از آن پرداختیم، شما خریداران گرامی می‌توانید مدل‌های دیگر ارائه شده توسط این برند را مورد بررسی قرار داده و متناسب با نیاز خود بهترین کولر را خریداری نمائید.

سخن پایانی

کولرهای آبی از جمله بهترین و مناسب‌ترین محصولاتی هستند که می‌توان در روزهای گرم سال از آن‌ها برای خنک کردن محیط خانه و محل کار استفاده کرد. در این راهنما به معرفی کولر آبی تاپینا و یکی از پرطرفدارترین مدل‌های آن؛ یعنی مدل 280 پرداختیم. آیا تجربه استفاده از کولرهای تاپینا را دارید؟ به نظر شما این محصول نسبت به کارایی و عملکردی که ارائه می‌دهد، ارزش خرید دارد؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کولرهای آبی تاپینا با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

90 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط