کولر آبی کوپکس

کولر آبی کوپکس؛ برترین کولر آبی موجود در بازار

97 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان

کوپکس (coopex) یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی بوده که فعالیت خود را از سال 1395 شروع کرد. برند کوپکس در زمینه تولید انواع مختلف لوازم خانگی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به کولر آبی کوپکس اشاره داشت که نمونه‌ای از کولرهای سلولزی با کیفیت عالی به حساب می‌آید. در این راهنما ضمن تمرکز بر کولرهای سلولزی، به مزایای خرید این محصول و معرفی یکی از مشهورترین مدل‌های این دستگاه نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد کولر آبی کوپکس مدل سلولزی بدانید!

کولر آبی کوپکس

کولرهای آبی در پی تبخیر آب سبب خنک کردن هوای محیط می‌شوند. در حقیقت این دستگاه‌ها گرمای محیط را دریافت کرده و با تبخیر آن باعث خنک شدن فضا می‌شوند. در حالت کلی، کولرهای آبی در دو مدل اصلی پوشالی و سلولزی طراحی و تولید شده که در این مطلب تمرکز بر نوع سلولزی است.

کولر آبی سلولزی کوپکس چیست؟

در این مدل از کولرها به جای استفاده از پوشال به منظور خنک کردن محیط از پدهای سلولزی بهره‌گیری می‌شود. پدهای مذکور متشکل از لایه‌های پرتعداد ورقی هستند که دارای موج بوده و ضخامتی نازک و کم دارند. پدهای سلولزی در مقایسه با پوشال قدرت جذب بیش‌تری داشته و عبور جریان هوا از میان آن‌ها بسیار ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. قابل ذکر بوده که پدهای سلولزی حداقل به مدت 5 سال عمر مفید داشته و امکان استفاده از آن‎‌ها فراهم است.

جالب است بدانید کولرهایی که از سیستم سلولزی برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند، در برابر خوردگی و فرسایش مقاومت بالاتری از خود نشان داده و امروزه مورد توجه بیش‌تری قرار گرفته‌اند. اما تفاوت اصلی کولرهای سلولزی با کولرهای پوشالی کوپکس در چیست؟

فرق بین کولرهای پوشالی و سلولزی کوپکس

عموماً کولرهای معمولی مجهز به پوشال‌هایی از جنس خرده چوب هستند که می‌بایست هر چند وقت یک بار تعویض گردند. همچنین مصرف برق کولرهای پوشالی در مقایسه با کولرهای سلولزی بیش‌تر بوده و بازدهی آن‌ها نیز کم‌تر است؛ در نتیجه اگر قصد خرید کولری را دارید که بازدهی بالاتر و خروجی بهتری داشته باشد، کولر آبی کوپکس سلولزی می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد.

مزایا و معایب استفاده از کولرهای سلولزی کوپکس

  • ساختار کولرهای سلولزی به گونه‌ای بوده که برای محیط‌های مرطوب گزینه چندان مناسبی به حساب نمی‌آیند.
  • هزینه نصب و نگهداری از کولرهای سلولزی به مراتب نسبت به کولرهای پوشالی بالاتر است.
  • میزان رطوبت تولیدی توسط کولرهای آبی سلولزی نسبت به مدل پوشالی بیش‌تر است.
  • در کنار ایراداتی که به کولرهای آبی سلولزی وارد بوده، باید گفت که بازدهی تبخیر آب کولرهای سلولزی بالا است.
  • کولر آبی کوپکس سلولزی در هنگام کارکرد سر و صدای زیادی تولید نخواهد کرد.
  • به لطف وجود پدهای سلولزی، قدرت خنک‌کنندگی این دستگاه افزایش پیدا می‌کند.
  • به طور معمول کولرهای سلولزی کوپکس مجهز به سنسوری بوده که به لطف آن دمای آب کولر نمایش داده می‌شود.

مهم‌ترین نکات خرید کولر آبی کوپکس سلولزی

چنان‌چه قصد خرید یک کولر ایده‌آل با قیمت مناسب را دارید که بتواند در روزهای گرم تابستانی شما را از دست حرارت بالای دما خلاص کند، لازم است نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین کولر موجود در بازار را خریداری نمائید. این نکات عبارتند از:

  • کولرهای سلولزی در مقایسه با کولرهای پوشالی کارایی بهتر و عملکرد باکیفیت‌تری دارند، اما باید توجه داشته باشید که این پدها می‌توانند بوی نسبتاً ناخوشایندی را در محیط پخش کنند. البته پخش بوی ناخوشایند در اثر خرید نمونه سلولزی این محصول از یک برند بی‌نام و نشان و فاقد اعتبار محتمل‌تر است. اگر کولر مورد نظر خود را از یک برند خوش‌نام هم‌چون کوپکس تهیه نمائید، احتمال بروز این مشکل به حداقل‌ترین درجه ممکن خواهد رسید.
  • پدهای سلولزی به صورت یکنواخت خیس شده و به همین خاطر می‌توانند هوای محیط را به مراتب زودتر و بهتر سرد کنند.
  • همان‌طور که گفته شد، کولرهای پوشالی هر چند وقت یک بار به تعویض پوشال نیاز دارند، در حالی که پدهای سلولزی رسوب بسیار کمی را به خود گرفته و به همین خاطر عمر مفید طولانی‌تری دارند. به همین جهت اگر قصد خرید کولری را دارید که دردسر کم‌تری داشته و در عین حال میزان هوادهی مطلوبی نیز داشته باشد، کولرهای آبی سلولزی می‌توانند برترین انتخاب برای شما باشند.
  • درست است که هزینه تعویض پدهای سلولزی در مقایسه با پوشال بیش‌تر بوده اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد دفعات نیاز به تعویض پدهای سلولزی به مراتب در مقایسه با پوشال کم‌تر خواهد بود.

بهترین کولر آبی کوپکس سلولزی

اکنون که با چیستی کولرهای آبی سلولزی و ویژگی‌ها و کاربردهای این محصول آشنا شدیم و به بررسی تفاوت این محصول با نمونه پوشالی نیز پرداختیم، در این بخش قصد داریم یکی از چندین مدل محبوب کولرهای آبی سلولزی که کمپانی کوپکس ارائه کرده است را به شما معرفی کنیم.

کولر سلولزی کوپکس مدل TP-9K

به لطف پیشرفت تکنولوژی و تحولاتی که در صنعت برودت رخ داده است، آخرین نسل کولرهای آبی موجود در بازار که تحت عنوان کولرهای پلیمری-سلولزی معروف هستند با مصرف مقرون به صرفه آب و برق قادرند هوای خنک با کیفیت‌تر و مطلوب‌تری را تولید کنند. کولر کوپکس TP-9K از جمله برترین کولرهای موجود در بازار بوده که بدنه آن از جنس پلیمر انعطاف‌پذیر تهیه شده است. بدنه این کولر در مقایسه با کولرهایی که دارای بدنه گالوانیزه هستند بیش‌تر بوده و در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی نیز مقاومت بسیار بیش‌تری از خود نشان می‌دهد. ناگفته نماند که خطر برق‌گرفتگی در این کولر وجود نداشته و وزن آن نیز مناسب است.

از جمله بارزترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به قدرت باددهی 3000 متر مکعب در ساعت، مجهز بودن به کپسول یخ، فیلتر هوا، امکان کنترل از راه دور، امکان اتصال به آب شهری، حالت SLEEP توربو و تایمر، بازدهی 75 درصدی و… اشاره داشت.

سخن پایانی

کولر آبی یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزاتی بوده که در روزهای گرم تابستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله برترین کولرهای آبی می‌توان به کولر آبی کوپکس سلولزی اشاره داشت که در این راهنما ضمن آشنایی با آن به یکی از مدل‌های برتر این محصول نیز پرداختیم. آیا تجربه استفاده از کولر سلولزی کوپکس مدل TP-9K را دارید؟ به نظر شما میزان هوادهی این کولر مناسب است؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کولرهای آبی کوپکس با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

97 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط