موتور کولر آبی موتوژن

موتور کولر آبی موتوژن؛ چیستی، ویژگی‌ها و مزایا

97 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / معرفی محصولات صنعت برق

زمانی که هوا رو به گرمی می‌رود، نیاز به کولرهای آبی برای خنک‌سازی هوا افزایش پیدا خواهد کرد؛ به همین خاطر خریداران همواره به دنبال کسب اطلاعات جامع و بیش‌تری در زمینه این دستگاه‌های سرمایشی هستند. در ادامه این راهنما تمرکز اصلی ما بر موتور کولر آبی موتوژن است. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد موتور کولر آبی موتوژن بدانید!

موتور کولر آبی موتوژن
معرفی موتور کولر

پیش از این که بخواهیم سراغ موتور کولر موتوژن برویم، در وهله اول باید بدانیم که موتور کولر چیست. موتور یا دینام کولر یک نوع موتور تک فاز بوده که در توان‌های متنوع طراحی و عرضه می‌شود. خریداران می‌توانند متناسب با نوع و اندازه کولر خود بهترین موتور را خریداری نمایند. در حالت کلی، موتورهای کولر در سرعت‌های مختلفی قابل تولید هستند و می‌توان آن‌ها را در نمونه‌های دور تند و دور کند خریداری کرد. از جمله مهم‌ترین نکاتی که باید در رابطه با این محصولات در نظر داشت این است که سرعت موتور می‌بایست متناسب با نیاز و کولر شما باشد تا از اسراف انرژی جلوگیری شود.

معرفی موتور کولر آبی موتوژن

موتوژن یکی از شرکت‌های معتبر ایرانی بوده که در زمینه تولید انواع مختلف الکتروموتورها فعالیت می‌کند. این شرکت خوش‌نام فعالیت خود را از سال 1352 تحت عنوان گلد الکتریک آغاز کرد و سرانجام در سال 1354 نام خود را به موتوژن تغییر داد. این شرکت در زمنیه تولید انواع الکتروموتورهای خانگی و صنعتی سه فاز و تک فاز فعال است. ناگفته نماند که این شرکت ضمن تولید موتور کولر موتوژن برای بازار داخلی، در زمینه صادرات محصولات خود به شرکت‌های خارجی نیز فعالیت می‌کند.

کولرهای آبی متشکل از اجزای مختلفی هستند که اصلی‌ترین جزء آن‌ها موتور است. دینام کولر از نوع موتوژن از جمله محصولات صنعتی بوده که ضمن برخورداری از بازدهی عالی و بالا در کولرهای آبی کاربرد دارد. در حقیقت این محصول با تکیه بر ویژگی‌هایی که داشته قادر است نیاز محصولات سرمایشی را به خوبی تأمین کند. توجه داشته باشید که اگر از کولر آبی به شکل نادرست استفاده شود، احتمال سوختگی موتور افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین توصیه می‌شود که از کولر آبی خود مراقبت کرده و در صورت بروز هرگونه اشکال از کمک تعمیرکار متخصص بهره ببرید.

انواع موتور کولر آبی موتوژن

موتور کولر آبی موتوژن

الکتروموتور کولر دو سرعته اسپلیت فاز

این محصولات در وضعیت دور تند راه‌اندازی شده و اگر الکتروموتور در وضعیت دور کند شروع به فعالیت کند، در وهله نخست در وضعیت دور تند راه اندازی شده و در مرحله بعدی وضعیت آن به دور کند تغییر پیدا خواهد کرد. قابل ذکر بوده که گشتاور استارت الکتروموتورهای کولر اسپلیت فاز چه در وضعیت دور تند و چه در وضعیت دور کند یک مقدار ثابت خواهد بود.

موتور کولر دو سرعته

این محصول هم‌چون الکتروموتورهای کولری دو سرعته اسپلیت فاز در وضعیت دور تند راه‌اندازی می‌شود و اگر قرار باشد در وضعیت دور کند کار کند در وهله اول دور تند بوده و بعد به دور کند تغییر حالت می‌دهد. گشتاور این محصول نیز در هر دو وضعیت دور تند و کند یک مقدار ثابت در نظر گرفته می‌شود.

موتور کولر CRS

موتور کولر Capacitor Run Start نیز عملکردی هم‌چون دو مورد قبلی دارد.

اجزای تشکیل‌دهنده موتور کولر آبی موتوژن

فریم

اولین بخش از موتور کولر آبی موتوژن فریم بوده که دارای سایز 56 و 0/75 اسب بخار و از جنس فولاد است. فریم در برابر خوردگی و رطوبت مقاوم بوده و با استفاده از رزین پلی استری بی‌رنگ پوشانده شده است.

شفت

بخش دوم از موتور موتوژن شفت بوده که دارای یک سر خروجی است که با استفاده از یک لایه سیاه پوشانده می‌شود. دلیل اصلی پوشاندن این بخش با لایه‌ای سیاه این است که شفت بتواند در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

روتور

بخش سوم روتور بوده که از جنس قفس سنجابی است. سوئیچ روتور بر روی براکت عقب تعبیه شده و روی براکت عقب نیز سیم ارت قرار می‌گیرد. قابل ذکر بوده که بر روی براکت عقب محل قرارگیری سیم ارت با یک علامت دایره‌ای که بر روی آن دو خط عمود بر هم وجود داشته مشخص شده است. به روتور پروانه‌هایی متصل شده که وظیفه خنک کردن موتور کولر را بر عهده دارند؛ به این طریق هوا از کانال‌های براکت به سمت داخل مکیده شده و به واسطه سوراخ‌هایی که روی پوسته وجود داشته به سمت بیرون می‌رود.

براکت

بخش آخر موتور کولر موتوژن براکت بوده که از جنس آلومینیوم تهیه می‌شود. قابل ذکر بوده که موتورهای کولر آبی موتوژن برای کولرهای آبی با گشتاور بالا تهیه می‌شوند و به همین خاطر در ساختار آن‌ها تسمه دو دور مورد استفاده قرار می‌گیرد که به سفارش مشتری امکان تبدیل آن به تک دور نیز فراهم است.

مزیت‌های خرید موتور کولر موتوژن

رده‌بندی مصرف انرژي

از جمله مزیت‌های خرید این محصول می‌توان به مصرف انرژی مقرون به صرفه و پایین آن اشاره داشت.

کاربرد صنعتی و خانگی

این محصول در توان‌های متنوع طراحی و عرضه شده و هم برای مصارف خانگی و هم برای مصارف صنعتی کاربرد دارد.

قیمت مناسب

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های خرید این محصول قیمت مناسب آن بوده که نسبت به ویژگی‌هایی که داشته قیمتی مناسب و مقرون به صرفه دارد.

بدنه آلومینیومی یا چدنی

بدنه موتورهای کولر آبی موتوژن با استفاده از چدن یا آلومینیوم ساخته شده و به همین خاطر در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده و دچار پوسیدگی نمی‌شود.

فن قدرتمند

به دلیل بهره‌مندی از یک فن قدرتمند، عملکرد این محصول در مدت زمان کوتاه بسیار بالا است.

کم صدا

از دیگر مزیت‌های این محصول می‌توان به تولید صدای بسیار کم آن اشاره کرد؛ به همین خاطر می‌توان از این محصولات در کولرهای آبی پرقدرت و یا در مصارف خانگی بهره‌گیری نمود.

دسترسی راحت و سریع به لوازم یدکی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های محصول مذکور این است که در صورت خرابی هر یک از قطعات، امکان تعمیر و سرویس کولر به راحتی فراهم است؛ چرا که می‌توان سرویس و تعمیر کولر آبی را به سهولت با دسترسی سریع به لوازم یدکی به انجام رساند.

سخن پایانی

موتور کولر آبی موتوژن از جمله محصولات مصرفی در ساختار کولرهای آبی بوده که در این راهنما به شرح ویژگی‌ها و مزیت‌های خرید این محصول پرداختیم. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه موتور کولر آبی موتوژن دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون موتورهای کولر آبی موتوژن با ما و کاربران عزیز وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

97 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط