بهترین برندهای کولر اسپلیت

بهترین برندهای کولر اسپلیت؛ معرفی، ویژگی‌ها و مزایا

162 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان

کولر اسپلیت یا همان کولر گازی اسپلیت در انواع و توان‌ها و برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای انجام یک خرید صحیح اسپلیت نیاز است که از بهترین برندهای کولر اسپلیت اطلاع داشته و آن‌ها را بشناسید. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین برندهای کولر اسپلیت پرداخته و ویژگی‌های هر کدام را بیان کنیم.

مزایا و کاربرد کولر اسپلیت

کولر اسپلیت ال جی

پیش از آن که به بررسی بهترین برندهای کولر اسپلیت بپردازیم ابتدا بهتر است شما را با نحوه کارکرد این دستگاه و انواع اسپلیت آشنا کرده و اطلاعاتی کلی و مهم از این دستگاه کاربردی ارائه کنیم. همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد، کولرهای گازی در انواع و اقسام گوناگونی نظیر پنجره‌ای، ایستاده، اسپلیت، پرتابل، ژئوترمال و … تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

در این بین کولر گازی اسپلیت یا به اختصار همان اسپلیت، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین کولرهای گازی است که امروزه به دلیل مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود توانسته است توجه اکثر مصرف‌کنندگان را به خود جلب نموده و فروش زیادی نسبت به سایر انواع کولرهای گازی به ثبت برساند.

در حالت کلی، کولرهای اسپلیت از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند که هر بخش وظیفه مخصوص به خود را برعهده دارد. بخش خارجی در بیرون از ساختمان نصب شده و به‌وسیله کانال‌کشی به بخش داخلی اسپلیت متصل می‌شود. عملکرد هم‌زمان و متناسب این دو بخش باعث تولید هوای خنک و مطبوع و انتشار آن در محیط داخلی ساختمان می‌شود.

اسپلیت‌ها به دیوار متصل می‌شوند و ازاین‌رو فضای بسیار کمی را اشغال کرده و نسبت به مدل‌های دیگر از ظاهر زیباتر و شیک‌تر و به‌روزتر برخوردار هستند. بهترین برندهای کولر اسپلیت این دستگاه‌ها را با ظاهر و کیفیت بهتر و بالاتری ساخته و به بازار عرضه می‌کنند. از این رو، خرید اسپلیت از بهترین برندهای اسپلیت کاری منطقی و صحیح است.

کولرهای اسپلیت باتوجه به کارکردشان در دو نوع دمای سرد و دمای سرد و گرم تولید و عرضه می‌شوند. مدل دمای سرد، فقط قادر به تولید هوای خنک بوده و فقط در تابستان مورداستفاده قرار می‌گیرد اما مدل دمای سرد و گرم قادر به تولید هوای گرم نیز بوده و می‌توان از آن در فصل زمستان نیز برای گم‌کردن ساختمان استفاده نمود. البته لازم به ذکر است که قیمت اسپلیت از دیگر انواع کولرهای گازی کمی گران‌تر بوده و البته کاربرد بیش‌تری هم دارد. حال این سؤال مطرح می‌شود که اسپلیت‌ها چه تفاوتی با داکت اسپلیت‌ها دارند؟

اسپلیت‌ها و داکت اسپلیت‌ها هر دو در گروه کولرهای گاز‌ی و تهویه مطبوع قرار می‌گیرند و از آن‌ها در جهت خنک‌کردن محیط ساختمان استفاده می‌شود. اما تفاوتی که این دو را از یکدیگر متمایز می‌کند، در نحوه و میزان انتشار هوای خنک و مطبوع در محیط ساختمان است. داکت اسپلیت‌ها هوای خنک و یا گرم را به طور کاملا یکنواخت در محیط منتشر کرده درحالی‌که اسپلیت از این قابلیت برخوردار نیستند.

از سوی دیگر، داکت اسپلیت‌ها مجهز به فیلتر هوا و رطوبت‌گیر هستند و این درحالی است که بیش‌تر اسپلیت‌ها از این قبیل موارد برخوردار نبوده و انرژی مصرفی داکت اسپلیت‌ها نسبت به اسپلیت‌ها کم‌تر است اما قیمت داکت اسپلیت‌ها بیش‌تر بوده و به دلیل قیمت مناسب و به‌صرفه‌بودن اسپلیت، اسپلیت طرفدار و خریدار زیادی داشته و شرکت‌ها و برندهای زیادی اقدام به تولید اسپلیت می‌کنند.

اما عموما بهترین و باکیفیت‌ترین اسپلیت‌ها، اسپلیت‌های بهترین برندهاست زیرا این برند برای ارزندگی نام برند خود هم که شده، دستگاه و اسپلیت بی‌کیفیت تولید نکرده و سعی می‌کنند سطح دستگاه‌های خود در سطح بالایی از کیفیت نگه دارند. به همین دلیل در ادامه به بررسی بهترین برندهای کولر اسپلیت پرداخته و نکات آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

بهترین برندهای کولر اسپلیت

بهترین برندهای کولرهای اسپلیت

همان‌طور که گفته شد، بهترین برندهای کولرهای اسپلیت به دلیل نام، نشان تجاری و ارزندگی برند خود، تا حد ممکن سعی می‌کنند که محصولات خود را با بهترین کیفیت و بهترین خدمات پس از فروش مانند حمل رایگان، نصب رایگان، ارسال به موقع و … ارائه کنند تا رضایت مشتریان خود را جلب کرده و مشتریان بیش‌تری پیدا کنند. همان‌طور که مشخص است،

محصولات برندهای معتبر از کیفیت بالایی برخوردار بوده و صاحبین این برندها و شرکت‌های سعی می‌کنند برای نام تجاری خود هم که شده، بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه نمایند. کولرهای اسپلیت هم از این امر مستثنی نبوده و برندهای معتبر داخلی و خارجی سعی می‌کنند بهترین خدمات را ارئه کنند.

از این رو، به بررسی هر یک از این برندها به‌‌طور جداگانه پرداخته و نکات و ویژگی‌های هر برند را مطرح می‌کنیم. بهترین برندهای کولر اسپلیت عبارتند از:

۱. کولر اسپلیت ال جی

برند ال جی یکی از مشهورترین برندهای محصولات الکتریکی و الکترونیکی خانگی در سطح ایران و جهان است که بسیار از افراد از نام و اعتبار این برند مشهور، اطلاع دارند. کولر اسپلیت‌های ال جی از کیفیت بالا و طراحی زیبایی برخوردار بوده و دارای آپشن‌ها و ویژگی‌هایی مانند تنظیم و اسکن هوشمند، سیستم تصفیه هوا، سیستم محافظ نوسانات برق و … است.

۲. کولر اسپلیت اجنرال

یکی از شرکت‌ها و برندهای معروف ژاپنی فعال در حوزه سیستم‌های تهویه مطبوع محیط، شرکت و برند جهانی اجنرال (E-GENERAL) است. همان‌طور که می‌دایند، محصولات ژاپنی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و استانداردهای بالایی دارند. کولر اسپلیت اجنرال هم یکی از محصولات باکیفیت ژاپنی است که عمر طولانی دارد.

۳. کولر اسپلیت سامسونگ

کم‌تر کسی در ایران و یا حتی جهان است که برند و محصولات سامسونگ آشنا نبوده و یا آن‌ها را نشناسد. این شرکت یکی از غول‌ها و بزرگ‌ترین برندهای تولیدکننده ملزومات و وسایل الکتریکی و الکترونیکی در جهان است که محصولات آن دارای کیفیت بالایی هستند. این شرکت علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت، دارای خدماتی همچون گارانتی، حمل، نصب و خدمات پس از فروش مناسب است که باعث شده است از رقبای خود پیشی گرفته و به اعتبار جهانی برسد.

۴. کولر اسپلیت دایکین

یکی دیگر از برندهای ژاپنی فعال در ایران، برند دایکین (DAIKIN) است. کولر اسپلیت‌های دایکین عموما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی‌مدت بوده و در صورت بروز مشکلات احتمالی، به‌طور رایگان اسپلیت را سرویس می‌کنند. این کولرها دارای مزایایی همچون سیستم رطوبت‌گیر هوا، تایمر، سیستم جریان هوای دوگانه و … هستند.

۵. کولر اسپلیت گری

کولر اسپلیت گری

یکی از شرکت‌ها و برندهای معروف جهانی که سابقه طولانی در زمینه تولید کولر گازی و اسپلیت داشته و حتی در سال 2018 موفق به کسب عنوان بهترین تولیدکننده انواع کولرهای گازی در جهان شد. برند گری یکی از بهترین برندهای کولر اسپلیت است که محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طراحی کوچک و زیبایی دارند و عموما دارای ریموت بوده و لمسی (نمونه‌های جدید و امروزی کولر اسپلیت گری) هستند.

۶. کولر اسپلیت جی پلاس

یکی از معروف‌ترین برندهای ایرانی تولیدکننده کولر گازی و اسپلیت در کشور، برند جی پلاس است. این برند که در گذشته نمایندگی و خط مونتاژ محصولات ال جی را در ایران دارا بود، در سال 1397 اقدام به ثبت برند خود و راه‌انداختن خط تولید خود نمود و توانست خیلی زود جای خود را در این بازار پیدا کند. کولر اسپلیت جی پلاس یکی از محصولات باکیفیت این شرکت است که در توان‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود.

۷. کولر اسپلیت ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یکی از شرکت‌های باسابقه تولید تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و تهویه هوا در کشور است که محصولات آن و به‌خصوص کولر اسپلیت‌های ایران رادیاتور، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و عموما دارای گرید A یا A پلاس در مصرف انرژی هستند. از جمله مزایای کولر اسپلیت ایران رادیاتور می‌توان به گارانتی، کیفیت مناسب، قیمت به‌صرفه و پایین و خدمات پس از فروش مناسب، اشاره کرد.

۸. کولر اسپلیت تیک الکتریک

برند توک الکتریک (TECH ELECTRIC) یکی از شرکت‌های تولیدکننده اسپلیت در ایران است که نزدیک به 2 دهه سابقه فعالیت و تولید داشته و محصولات متنوعی را راهی بازار کولر گازی و کولر اسپلیت کشور کرده است.

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین وسایل سرمایشی که در فصول گرم سال و فصل تابستان به‌طور گسترده در ساختمان‌ها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، کولر اسپلیت است. اسپلیت یکی از محبوب‌ترین انواع کولرهای گازی است که از دو بخش خارجی و داخلی تشکیل شده و در دو مدل سرمایش و سرمایش-گرمایش تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. همان‌طور که مشخص است، بهترین برندهای کولر اسپلیت بهترین تولیدکننده‌های اسپلیت بوده و باکیفیت‌ترین محصولات را روانه بازار می‌کنند.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی بهترین برندهای کولر اسپلیت پرداخته و ویژگی‌های هر کدام را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

162 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط