بخاری برقی گرما گستر مهر

بخاری برقی گرما گستر مهر؛ معرفی، ویژگی و مزایا

156 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / معرفی محصولات صنعت برق

آیا تا به حال از بخاری برقی گرما گستر مهر برای گرمایش محل زندگی خود استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما بخاری‌های برقی بهتر هستند یا بخاری‌های گازی؟ داشتن یک سیستم گرمایشی مناسب در فصول سرد سال برای به دور ماندن از سرما و بیماری بسیار حائز اهمیت است؛ لذا تولیدکنندگان بخاری و سایر سیستم‌های گرمایشی سالانه اقدام به تولید و عرضه نمونه‌های جدید از این محصولات می‌کنند. در ادامه با بخاری برقی ارائه شده توسط گرما گستر مهر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در رابطه با بخاری برقی گرما گستر مهر بدانید!

بخاری برقی گرما گستر مهر

بخاری برقی گرما گستر مهر چیست؟

شرکت گرما گستر مهر یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه تولید بخاری برقی و پنکه سقفی بوده که فعالیت خود را در این حوزه برای نخستین بار از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد. این شرکت توانست در طی سال‌های فعالیت خود تا به امروز دستگاه‌هایی با درجه کیفی مطلوب به بازار عرضه کند و همین روندِ کار موجب شد که گرما گستر مهر در حال حاضر بتواند سهم عمده‌ای از نیاز کشور در صنعت بخاری برقی را تأمین کند.

بخاری برقی یک سیستم گرمایشی کوچک و ایمن بوده که قادر است انرژی الکتریکی را به حرارت تبدیل کرده و در نهایت در محیط اطراف خود پخش نماید. از آن‌جایی که ساختار این مدل از سیستم‌های گرمایشی ایمنی بسیار بالایی داشته، استفاده از آن‌ها بسیار کم خطر بوده و همین ویژگی خیال شما را از بابت گاز گرفتگی و سایر مشکلات ناشی از روشن ماندن بخاری گازی آسوده خواهد کرد.

در ساختار بخاری برقی گرما گستر مهر شاهد چند المنت مختلف هستیم که نیروی برق وارد شده به دستگاه به واسطه همین المنت‌ها سبب ایجاد انرژي گرمایی خواهد شد. انرژی حرارتی به وجود آمده سفال موجود در بخاری را گرم کرده و در آخر گرما به محیط منتشر خواهد شد.

فرآیند گرمایش الکتریکی در بخاری برقی گرما گستر مهر

منظور از گرمایش الکتریکی در حقیقت فرآیندی بوده که در طی آن انرژي الکتریکی به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. این فرآیند در آب گرم‌ کن‌ها، انواع بخاری‌های برقی، آشپزی و سایر فرآیندهای صنعتی کارایی زیادی دارد. در ساختار تمامی دستگاه‌های مذکور یک یا چند المنت تعبیه شده که این المنت‌ها موظف هستند انرژي الکتریکی را به انرژي گرمایی تبدیل کنند. این نوع مقاومت ایجاد شده یک نوع مقاومت الکتریکی پایه به حساب آمده و بر مبنای اصول گرمایی ژول عمل می‌کند.

معرفی بخاری برقی گرما گستر مهر مدل تویست

یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین بخاری‌های برقی موجود در بازار، بخاری برقی گرما گستر مهر مدل تویست است. این دستگاه دارای حداکثر توان 1500 وات بوده و طراحی آن به شکلی کلاسیک و ساده با رده انرژی A است و جزو بخاری‌های برقی کم مصرف به همراه بازده حرارتی بالا به حساب می‌آید. با کمک این بخاری می‌توان محیطی گرم و مطبوع در فصول سرد سال داشت و از گرمای دل‌پذیر این دستگاه لذت برد.

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توانیم برای بخاری مذکور برشماریم، مجهز بودن آن به 3 المنت سرامیکی یا سیم پیچ فلزی بوده که در اثر داغ و سرخ شدن سیم پیچ‌ها حرارت ایجاد می‌شود.  از آن‌جایی که این بخاری شعله ندارد، می‌توان در هر مکانی حتی در اماکنی که تهویه مناسب وجود نداشته بدون کاهش میزان اکسیژن از آن بهره برد. این دستگاه دارای سه کلید کنترلی و چراغ نشانگر داخلی بر روی بدنه خود بوده که می‌توان از این امکانات به منظور خاموش و روشن کردن المنت‌های بالا، پایین و وسط استفاده کرد.

از دیگر خصوصیات بخاری برقی گرما گستر مهر می‌توان به صفحه فلز به کار رفته در ساختار آن اشاره داشت که به عنوان منعکس‌کننده نور و حرارت در پس زمینه المنت‌ها سبب افزایش کارایی و بازده حرارتی در این دستگاه می‌شود. ناگفته نماند که بخاری برقی مذکور دارای کلید ایمنی قطع کن اتوماتیک بوده که در قسمت پایینی بدنه دستگاه تعبیه شده تا در صورت واژگونی احتمالی بخاری را به صورت اتوماتیک خاموش کرده  و از وقوع آتش‌سوزی پیش‌گیری کند.

بخاری برقی بهتر است یا بخاری گازی؟

بخاری برقی گرما گستر مهر

همان‌طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای گرم کردن یک اتاق سرد وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند. بخاری برقی یکی از این راهکارها برای گرمایش یک اتاق سرد است. در حالت کلی، بخاری‌های برقی نسبت به بخاری‌های گازی ایمن‌تر هستند؛ چرا که مواد سوزاننده، گازهای قابل احتراق یا دودهای مضر ندارند.

در مقابل، بخاری‌های گازی برای گرمایش محیط گاز LPG یا گاز طبیعی را می‌سوزانند. با این حال بخاری‌های گازی نسبت به بخاری‌های برقی قیمت پایین‌تری دارند و یکی از دلایل ارزان‌تر بودنِ آن‌ها معایبی بوده که نسبت به بخاری برقی دارند. از آن‌جایی که بخاری‌های برقی از سوخت فسیلی استفاده نمی‌کنند،  در زمان گرمایش هیچ‌گونه آلاینده‌ای منتشر نکرده و خطر نشت گاز را نیز از بین می‌برند. در مقابل، سیستم گرمایش سنتی از شما می‌خواهد لوله‌ها را حفاری کنید که همین موضوع می‌تواند بسیار وقت‌گیر و پُر هزینه باشد.

افزون بر این، لازم است که برای بخاری‌های گازی تهویه مناسب نیز در نظر گرفته شود، در حالی که بخاری برقی برای کارکرد و گرمادهی به محیط به دودکش نیازی نداشته و هزینه اضافی روی دست شما نمی‌گذارد. از دیگر مواردی که در رابطه با این دو بخاری وجود داشته این است که بخاری برقی صد در صد کارآمد بوده و اتلاف انرژي در آن حداقل است، در حالی که بخاری‌های گازی تنها هشتاد الی نود درصد کارآمد هستند. همچنین، بخاری‌های برقی عمدتأ به گونه‌ای طراحی شده که قابل حمل هستند، در حالی که بخاری‌های گازی حجیم‌تر بوده و فضای بیش‌تری اشغال می‌کنند.

سخن پایانی

بخاری برقی یکی از وسایل گرمایشی پرطرفدار در بازار بوده که توسط برندهای گوناگونی طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شود. از جمله این برندها می‌توان به بخاری برقی گرما گستر مهر اشاره داشت که در این راهنما به بررسی مدل تویست پرداختیم. آیا تجربه استفاده از بخاری برقی گرما گستر مهر را دارید؟ به نظر شما بخاری گازی به صرفه‌تر است یا بخاری برقی؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این دستگاه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در قسمت ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

156 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط