بخاری برقی هالوژنی ارشیا

بخاری برقی هالوژنی ارشیا؛ نگاهی بر چیستی و ویژگی‌ها

185 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / معرفی محصولات صنعت برق

آیا می‌دانید بخاری برقی هالوژنی چیست؟ تا کنون از بخاری برقی هالوژنی ارشیا برای گرمایش محیط استفاده کرده‌اید؟ بخاری برقی یکی از وسایل گرمایشی پرطرفدار به حساب آمده که این روزها در انواع مدل‌های متنوع به بازار عرضه می‌شود. در این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با این تجهیز گرمایشی، به معرفی نوعِ هالوژنی آن نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره بخاری برقی هالوژنی ارشیا بدانید!

بخاری برقی هالوژنی ارشیا

پیشرفت علم و تکنولوژی و بهره‌گیری از نتایج حاصل از آن موجب شده که در صنایع مختلف شاهد طراحی و عرضه تجهیزات و وسایل جدید باشیم؛ تجهیزاتی که نسبت به نمونه‌های قبلی خود کیفیت بسیار بالاتری داشته و مزیت‌های فراوانی دارند. بخاری برقی هالوژنی نمونه‌ای از این تجهیزات بوده که در این راهنما تمرکز ما بر روی بررسی آن است:

بخاری برقی هالوژنی ارشیا چیست؟

بخاری برقی هالوژنی  نوعی دستگاه گرمایشی بوده که متشکل از مجموعه‌ای از لامپ‌های هالوژنی و فن است. هدف اصلی استفاده از این مدل بخاری، افزایش دمای محیط و جلوگیری از نفوذ سرما است. نحوه عملکرد بخاری مذکور به این صورت بوده که در وهله اول حرارت به واسطه لامپ هالوژنی ایجاد شده و در ادامه گرمای مذکور با کمک فن در محیط اطراف منتشر می‌شود که همین روند سبب افزایش دما و گرم شدن محیط خواهد شد.

مزایای استفاده از بخاری برقی هالوژنی ارشیا

بهره‌گیری از این مدل بخاری مزیت‌های زیادی را در پی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • بخاری برقی هالوژنی ارشیا به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات و لوازم جانبی در هر محیطی قابل استفاده خواهد بود.
  • این مدل بخاری راندمان و بازده گرمایی بسیار مطلوبی دارد.
  • استفاده از بخاری برقی هالوژنی ارشیا در مناطقی که دسترسی به سوخت‌های فسیلی محدود بوده و امکان انتقال آن نیز بسیار سخت است، پیشنهاد می‌شود.
  • دستگاه گرمایشی مذکور برای گرمایش محیط به تهویه و لوله تخلیه نیازی نداشته و همین ویژگی موجب می‌شود که هزینه‌های گرمایش به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کند.
  • نحوه راه‌اندازی و استفاده از بخاری مذکور بسیار ساده است.
  • بخاری برقی هالوژنی ساختاری ایمن داشته و امکان استفاده از آن در هر مکانی فراهم است.

در حقیقت، بخاری برقی هالوژنی ارشیا به گونه‌ای طراحی و عرضه شده که بدون نیاز به گرم کردن اولیه هوا می‌تواند به شیوه‌ای سریع و فوق‌العاده گرمادهی مطلوبی داشته باشد؛ به این معنا که تنها با فشردن یک دکمه در کم‌تر از یک ثانیه می‌تواند به حداکثر میزان گرمادهی برسد. از آن جایی که بخاری مذکور دارای تابش سریعی بوده و در کسری از ثانیه می‌تواند به حداکثر میزان گرمادهی برسد، از جمله موثرترین و اقتصادی‌ترین روش‌ها برای گرمادهی در فصول سرد سال محسوب می‌شود.

بیش از ۹۰ درصد انرژی الکتریکی در این مدل این مدل از بخاری‌ها به حرارت تبدیل شده و میزان هدر رفت انرژی در آن بسیار پایین است. ناگفته نماند که برخی از بخاری‌های برقی هالوژنی دارای قطع کن اتوماتیک هستند که همین ویژگی ایمنی بخاری را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد و در زمان واژگونی احتمالی، پیش از رسیدن به زمین خاموش می‌شود.

انواع بخاری برقی

بخاری برقی هالوژنی ارشیا

اکنون که با بخاری برقی هالوژنی ارشیا آشنا شدیم، در این بخش می‌خواهیم نگاهی بر انواع بخاری‌های موجود در بازار داشته باشیم تا اگر قصد خرید دارید بتوانید با شناخت بیش‌تر و مقایسه راحت‌تر این دستگاه‌ها اقدام به خرید کنید:

بخاری برقی فن دار

از جمله بخاری‌های برقی موجود در بازار بوده که در فضای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بخاری با عبور دادن هوا از منبع گرما و به واسطه فن سبب گرم کردن محیط خواهد شد. بخاری‌های برقی فن دار در حقیقت وسیله‌ای هستند که همزمان با گرم شدن المنت به واسطه انرژی الکتریکی، حرارت ایجاد شده را با کمک فن در محیط اطراف منتشر خواهند کرد. از آن‌جایی که گرما همیشه از طرف پایین به طرف بالا جریان دارد، بهره‌گیری از این مدل بخاری در محیط موجب می‌شود که گرما به صورت یکنواخت پخش شود.

بخاری برقی بدون فن

این مدل از بخاری‌های برقی در هنگام کارکرد کمی سر و صدا داشته و به همین خاطر استفاده از آن‌ها در محیط‌هایی که نیاز به سکوت مطلق داشته باشد پیشنهاد نمی‌شود. علاوه بر این، امکان پخش شدن گرد و غبار به همراه انتشار گرما توسط این بخاری‌ها در محیط وجود داشته و این موضوع برای افرادی که مبتلا به آسم و آلرژي هستند خطرناک است.

بخاری برقی تابشی

گرمایش این مدل از بخاری‌ها مشابه با گرمایش خورشید است. این مدل از بخاری‌های برقی برای مناطق بزرگ روباز و یا نیمه بسته گزینه مناسبی هستند؛ چرا که به جای گرم کردن هوای موجود در فضا فقط مردم و اجسام حاضر در محیط را تحت پوشش قرار داده و گرم خواهند کرد.

بخاری برقی رومیزی

مدل دیگری از بخاری‌های برقی در بازار قابل خرید بوده که تحت عنوان بخاری برقی رومیزی شناخته می‌شود. این مدل از بخاری‌های برقی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای محیط‌هایی که به سیستم گرمایش سریع نیاز دارند، مناسب است. از آن‌جایی که طراحی این مدل از بخاری‌های برقی به گونه‌ای بوده که برای استفاده بر روی میز مناسب است، به همین خاطر ابعاد جمع و جور و کوچکی دارد.

بخاری برقی کم مصرف

در کنار تمامی مواردی که علاوه بر بخاری برقی هالوژنی ارشیا به شما عزیزان معرفی کردیم، اگر قصد خرید یک بخاری برقی کم مصرف را دارید باید دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که ضمن داشتن توان مصرفی کم، قادر به تولید و انتشار درجه حرارت مطلوبی باشند. با توجه به این نکته توجه به جنس المنت‌های دستگاه مورد نظر بسیار حائز اهمیت است.

سخن پایانی

بخاری برقی نمونه‌ای پرکاربرد از تجهیزات گرمایشی به حساب آمده که یکی از پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترینِ آن‌، بخاری برقی هالوژنی ارشیا است. این مدل از بخاری‌های برقی قابل استفاده در هر مکانی هستند و می‌توانند گرمای مطلوبی را در محیط پخش کنند. افزون بر این، درجه کیفی بخاری‌های برقی هالوژنی نیز بسیار بالا بوده و می‌توان با خاطری آسوده اقدام به خرید آن‌ها کرد. آیا تجربه استفاده از بخاری برقی هالوژنی دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را پیرامون بخاری‌های برقی هالوژنی با ما در قسمت ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

185 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط