براکت ال ای دی

براکت ال ای دی؛ چیستی، ویژگی و کاربرد

66 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید براکت ال ای دی چیست و در چه شرایطی بیش‌ترین کارایی را دارد؟ با ویژگی‌های براکت‌های ال ای دی آشنایی دارید؟ این مدل از لامپ‌ها نسل جدیدی از مهتابی‌ها بوده که در گذشته به وفور در خانه‌ها در راستای تأمین نور مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در ادامة این راهنما قصد داریم به بررسی براکت‌های ال ای دی و خصوصیات آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره براکت ال ای دی بدانید!

براکت ال ای دی

براکت‌های ال ای دی که تحت عنوان لامپ خطی نیز شهرت داشته امروزه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و می‌توان از آن‌ها در شرایط مختلفی بهره برد. این دسته از چراغ‌ها از جمله مدرن‌ترین منابع نوری به حساب می‌آیند که از لحاظ فنی در مقایسه با سایر سیستم‌های روشنایی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند، بازده نوری و طول عمر بیش‌تر، شار نوری بهتر و مصرف انرژی مقرون به صرفه‌تری دارند. این دسته از لامپ‌های ارائه شده در صنعت برق می‌توانند نور را به شیوه‌ای یکدست‌تر و یکنواخت‌تر ساطع کرده و در دکوراسیون خاص و معماری‌های نوین به عنوان یکی از بهترین منابع نوری در بخش نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرق براکت ال ای دی با لامپ فلورسنت

در حالت کلی می‌توان گفت که لامپ‌های ال ای دی جایگزین بسیار خوبی برای لامپ‌های کم مصرف و رشته‌ای به حساب می‌آیند. از طرف دیگر، لامپ‌های براکت برای لامپ‌های فلورسنت جایگزین بسیار مناسبی هستند. از لحاظ فنی، لامپ‌های فلورسنت به گونه‌ای بوده که از طریق تحریک بخار جیوه موجب تبدیل فسفر به فلورسنت شده و در نهایت سبب انتشار نور خواهند شد. از آن جایی که در ساختار لامپ‌های فلورسنت گاز جیوه وجود داشته و موجب تولید اشعه فرابنفش نیز شده، این مدل از لامپ‌ها می‌توانند برای انسان و محیط زیست خطرناک باشند.

در مقابل انواع مختلف براکت‌های ال ای دی هیچ‌گونه اشعه فرابنفشی تولید نکرده و در فرایند تولید آن‌ها نیز از گاز جیوه بهره‌گیری نمی‌شود. قابل ذکر بوده که لامپ‌های مهتابی فلورسنت برای کارکرد به استارت و ترانس نیاز داشته، در حالی که چنین نیازی برای براکت ال ای دی وجود ندارد.

مزایای استفاده از براکت ال ای دی

خرید و استفاده از چنین لامپ‌هایی می‌تواند مزیت‌های مختلفی برای مصرف‌کنندگان در پی داشته باشد؛ در ادامه با امتیازات استفاده از لامپ‌های براکت بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

کاهش مصرف انرژی برق

از جمله اصلی‌ترین مزیت‌هایی که این دسته از لامپ‌ها داشته کاهش مقرون به صرفه انرژی است. در حقیقت، براکت‌ها یا همان لامپ‌های خطی در مقایسه با سایر لامپ‌ها برق کم‌تری مصرف کرده و همین ویژگی باعث می‌شود که بتوان با انرژي بسیار کم‌تری اقدام به تأمین روشنایی کرد.

شیوه نصب منحصربه‌فرد

انواع مختلف براکت‌های ال ای دی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند؛ به همین خاطر می‌توان آن‌ها را در هر نوع سقفی نصب نمود. شما می‌توانید بر حسب نیاز و آن ایده‌ای که در ذهن دارید براکت ال ای دی را به شکل معلق یا آویزان، روکار و توکار نصب نمایید. ناگفته نماند که می‌توان این مدل از لامپ‌ها را به صورت T یا L در گوشه‌های محیط مورد نظر نصب نموده و از آن‌ها استفاده کرد.

سازگاری عالی با محیط زیست

از دیگر خصوصیات لامپ‌های براکت یا خطی می‌توان به عدم انتشار گازهای سمی توسط آن‌ها اشاره نمود. افزون بر این، لامپ‌های مذکور به دلیل عدم انتشار اشعه فرابنفش سازگاری بیش‌تری با محیط زیست داشته و در برابر ضربه نیز مقاومت خوبی از خود نشان داده و دچار شکستگی نمی‌شوند.

زیبایی ظاهری

اگر قصد دارید یک نورپردازی ایده‌آل و جذاب را در محل مورد نظر خود اجرا کنید، بدون شک براکت ال ای دی می‌تواند گزینة بسیار خوبی برای شما باشد. این دسته از محصولات با انتشار نور یکنواخت خود موجب افزایش جذابیت و زیبایی محیط پیرامون خواهند شد. ناگفته نماند که این مدل از لامپ‌ها طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها را پوشش داده و به همین خاطر چراغ‌های براکت تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توان بر حسب سلیقه و نیاز از هر یک از آن‌ها در محیط‌های مختلف استفاده نمود.

نصب براکت ال ای دی

براکت ال ای دی

برای نصب این دسته از لامپ‌ها بایستی که نکات مختلفی را مد نظر داشت. در حالت کلی، امکان نصب این دسته از لامپ‌ها به اشکال مختلفی وجود داشته که در ادامه با هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • نصب لامپ‌های خطی به شکل روکار: در شیوه نصب روکار، نصب فریم لامپ مشخص و قابل دید بوده و فرایند نصب به دیوار یا سقف انجام خواهد شد؛
  • نصب لامپ‌های خطی به شکل توکار: در این روش نصب هیچ اثری از فریم براکت قابل مشاهده نبوده و می‌توان لامپ را درون سقف یا کف نصب نمود؛
  • نصب براکت ال ای دی به شکل آویز:‌ در این شیوه می‌توان براکت‌ها را به صورت خطی به سقف آویزان نمود.

مهم‌ترین نکات خرید براکت خطی ال ای دی

اگر قصد خرید براکت را دارید بایستی چند مورد را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید بهترین نمونه از این چراغ را خریداری نمایید. یکی از اصلی‌ترین نکات این است که به کیفیت و برند تولیدکننده براکت توجه داشته باشید؛ پیشنهاد ما این است که به سراغ برندهای معتبر و خوش‌نام رفته و از محصولات عرضه شده توسط آن‌ها استفاده نمایید.

مورد بعدی که بایستی مد نظر داشته باشید این است که لامپ‌های براکت در انواع مختلفی تولید می‌شوند و شما باید به عنوان خریدار نیاز و فضای مورد نظرتان را مد نظر قرار داده و متناسب با این موارد اقدام به خرید محصولات توکار، روکار یا آویز کنید. پارامتر بعدی که باید در نظر داشته باشید، نوع تکنولوژی استفاده شده در این مدل منبع نوری است. همچنین، توصیه می‌شود اقدام به خرید محصولی کنید که حتماً گارانتی داشته باشد.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با براکت ال ای دی به بررسی روش نصب، مهم‌ترین نکات خرید، فرق این لامپ‌ها با لامپ‌های فلورسنت و همچنین مزیت‌های استفاده از براکت‌های ال ای دی پرداختیم. آیا تجربه استفاده از براکت‌های ال ای دی را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون این مدل از منابع نوری در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

66 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط