خرید استابلایزر

خرید استابلایزر؛ بررسی مهم‌ترین نکات خرید

79 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

به نظر شما در زمان خرید استابلایزر به چه نکاتی بایستی توجه داشت؟‌ یکی از شایع‌ترین مشکلات در شبکه برق ایران، نوسان ولتاژ به دلایل مختلفی هم‌چون عدم توازن بار، تغییرات زیاد در میزان تقاضای انرژی الکتریکی، مشکلات مربوط به نحوة تولید و توزیع برق و غیره است. به همین علت از دستگاه‌هایی نظیر استابلایزر به عنوان راهکاری برای کاهش نوسان ولتاژ بهره‌گیری می‌شود.

هر آنچه که باید درباره خرید استابلایزر بدانید!

خرید استابلایزر

از آن جایی که نوسان در ولتاژ یک امر اجتناب‌ناپذیر است و این موضوع می‌تواند بر روی کیفیت برق و عمر مفید دستگاه‌های الکترونیکی و الکتریکی تأثیر منفی بگذارد، ضروری است که اقدام به خرید استابلایزر کنید. برای خرید این تجهیزات یکسری نکات وجود داشته که پیشنهاد می‌شود آن‌ها را بدانید تا بتوانید بهترین دستگاه را متناسب با نیاز خود خریداری فرمایید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم:

توجه به نیازهای مربوط به انرژی الکتریکی

اولین نکته‌ای که بایستی در زمان خرید استابلایزر در نظر بگیرید، درک کردن نیازهای برق خود است. در ابتدا بایستی که قدرت دستگاه‌هایی که می‌خواهید با استفاده از استابلایزر محافظت کنید را بشناسید؛ به عنوان مثال اگر قصد دارید از پخش‌کننده دی وی دی یا تلویزیون خود محافظت کنید، بایستی رتبه‌بندی قدرت هر دو دستگاه را در نظر داشته باشید. قابل ذکر بوده که رتبه‌بندی قدرت اکثر دستگاه‌های الکترونیکی بر روی برچسب یا دفترچه راهنمای آن‌ها مشخص شده است.

توجه به انواع استابلایزر

از دیگر مواردی که بایستی در زمان خرید استابلایزر در نظر داشته باشید، نوع استابلایزر است. انواع مختلفی از استابلایزر در بازار موجود بوده که در ادامه هر یک را به شما معرفی خواهیم کرد:

استابلایزر رله‌ای

نوعی استابلایزر بوده که با کمک رله‌های الکترومغناطیسی که برای تنظیم ولتاژ خروجی مورد استفاده قرار می‌گیرند، عمل خواهد کرد. این دستگاه مکانیزم ساده‌ای داشته و با قیمت مناسب برای تنظیم ولتاژ به کار گرفته می‌شود.

استابلایزر استاتیک

نمونه دیگری از انواع استابلایزر، نوعِ استاتیک بوده که برای حفاظت از دستگاه‌های الکترونیکی در برابر نوسانات ولتاژ ورودی و تنظیم ولتاژ خروجی به کار گرفته می‌شود. در این نوع استابلایزر خبری از ترانس و رله‌های الکترومغناطیسی نبوده و به جای آن از قطعات الکترونیکی نظیر تریستور، دیود، مقاومت و ترانزیستور استفاده شده است. اگر قصد خرید استابلایزر را دارید که دقت و حفاظت بالایی داشته باشد، این دستگاه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

استابلایزر سوئیچینگ

در ساختار این دستگاه شاهد یک سری سوئیچ الکترونیکی و ترانزیستور با فرکانس بسیار بالا و برای تنظیم ولتاژ خروجی هستیم. از جمله مزیت‌های استفاده از این دستگاه می‌توان به دقت بالا، ابعاد کوچک و وزن سبک و همچنین قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی به صورت دقیق و سریع اشاره داشت.

استابلایزر سروو موتوری

این دستگاه برای حفاظت از تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی در مقابل نوسانات ولتاژ ورودی و تنظیم ولتاژ خروجی به شکل ثابت و پایدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که در این دستگاه از یک سروو موتور برای تنظیم ولتاژ خروجی بهره‌گیری می‌شود. از جمله مزیت‌های خرید استابلایزر سروو موتوری و استفاده از آن می‌توانیم به دقت و پایداری بالا، عدم نیاز به نگهداری و تعمیرات مکرر، عدم تولید نویز و انتقال آن به دستگاه‌های مجاور و همچنین امکان کنترل و مانیتورینگ اشاره داشته باشیم.

توجه به ظرفیت استابلایزر

خرید استابلایزر

منظور از ظرفیت استابلایزر در واقع حداکثر بار قدرتی بوده که قادر به تحمل آن باشد. به طور معمول ظرفیت استابلایزر با واحد ولت آمپر یا کیلو ولت آمپر اندازه‌گیری می‌شود. به منظور تعیین ظرفیت مورد نیاز برای استابلایزر بایستی که مقدار قدرت تمامی دستگاه‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها محافظت کنید را در نظر بگیرید؛ چرا که ممکن است برخی از دستگاه‌ها در زمان راه‌اندازی به انرژی بیش‌تری نیاز داشته باشند.

توجه به برند و گارانتی

مورد بعدی که پیشنهاد می‌شود در زمان خرید استابلایزر به آن توجه داشته باشید، برند و گارانتی محصول است. پیشنهاد می‌شود که حتماً به سراغ برندی معتبر بروید که ضمانت خوبی برای محصول خود ارائه می‌دهد. زمانی که دستگاه مورد نظر گارانتی شده باشد، کیفیت محصول مورد نظر برای بازه زمانی طولانی مدتی تضمین می‌شود. بهتر است به سراغ مارک‌هایی بروید که در زمینه تولید و فروش استابلایزر شهرت خوبی داشته باشند؛ می‌توانید برای پیدا کردن یک برند معتبر نظرات مشتریان را خوانده و رتبه‌بندی‌های مختلف را بررسی کنید.

توجه به بودجه

از دیگر مواردی که بایستی در زمان خرید استابلایزر در نظر داشته باشید، بودجه است. انواع مختلف استابلایزرها در محدودة قیمتی مختلفی طراحی شده و روانه بازار می‌شوند؛ لذا بایستی اقدام به خرید دستگاهی کنید که قیمت آن متناسب با بودجة شما باشد. توجه داشته باشید که کیفیت دستگاه در ازای پرداخت مبلغ کم‌تر نباید در خطر بیفتد. فراموش نکنید که استابلایزر نوعی سرمایه‌گذاری به حساب آمده و می‌تواند از دستگاه‌های الکترونیکی گران قیمت شما مراقبت کند؛ از این رو پیشنهاد می‌شود استابلایزری را خریداری کنید که بتواند تعادل مناسبی را بین کیفیت و قیمت ارائه کند.

توجه به نکات نصب

بعد از خرید استابلایزر بایستی با نکات نصب صحیح این دستگاه آشنا باشید. برای این کار توصیه می‌شود دستورالعمل سازنده را با دقت دنبال کرده تا از نصبِ درست استابلایزر اطمینان حاصل نمایید. توجه داشته باشید که استابلایزر بایستی در مکانی قرار بگیرد که عاری از هرگونه گرد و غبار، گرما و رطوبت باشد. از قرار دادن این دستگاه در کنار پنجره خودداری کرده و از اتصالِ درست دستگاه الکترونیکی مورد نظر به استابلایزر اطمینان حاصل نمایید. توجه داشته باشید که اگر اتصالات به درستی انجام نشود، امکان آسیب دیدن تجهیزات الکترونیکی و همچنین استابلایزر وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با انواع استابلایزر به بررسی موارد مهمی که بایستی در زمان خرید استابلایزر در نظر بگیرید نیز پرداختیم و دانستیم که توجه به رتبه‌بندی قدرت تجهیزات الکترونیکی، نوعِ استابلایزر، ظرفیت، برند و گارانتی، بودجه و همچنین نکات نصب استابلایزر بسیار حائز اهمیت است. آیا تجربه خرید و استفاده از استابلایزر را دارید؟ به نظر شما مهم‌ترین نکته برای خرید این دستگاه چیست؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون استابلایزرها و نکاتی که بایستی پیش از خرید آن‌ها بدانیم در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل بنویسید.

79 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط