معرفی شرکت سیم و کابل یشرو رفسنجان

سیم و کابل پیشرو رفسنجان؛ تولید کننده انواع سیم و کابل با کیفیت جهانی

1088 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / معرفی محصولات صنعت برق

آیا تاکنون از محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل پیشرو رفسنجان خریداری کرده و بهره برده‌اید؟ به نظر شما سیم و کابل‌هایی که توسط این مجموعه تولید شده و روانه بازار می‌شوند، استاندارد هستند؟ شرکت مذکور  یکی از واحدهای فعال در صنعت برق در حیطه تولید و عرضه انواع سیم و کابل به بازار بوده که در این راهنما می‌خواهیم به بررسی محصولات آن بپردازیم؛ برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره سیم و کابل پیشرو رفسنجان بدانید!

کیفیت بالا و تنوع محصولات سیم و کابل پیشرو رفسنجان

سیم و کابل پیشرو رفسنجان به شماره ثبت 53 فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل برق از سال 1370 آغاز کرد و امروزه با کمک نیروی متخصص و مجرب و همچنین با استفاده از تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی مدرن، به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده کابل‌های ساختمانی، کابل‌های مسی و آلومینیومی، خودنگهدار، کم دود و فاقد هالوژن، کابل‌های آرموردار و سایر کابل‌های سفارشی فعالیت می‌کند. در ادامه، به بررسی برخی از پرفروش‌ترین محصولات این مجموعه خواهیم پرداخت:

سیم و کابل ساختمانی

از جمله محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل پیشرو رفسنجان می‌توانیم به سیم و کابل‌های ساختمانی اشاره داشته باشیم. به طور کلی، کابل‌ها از کنار هم قرارگیری چند سیم با استفاده از یک غلاف یا یک لایه عایق تولید می‌شوند. به بیان دیگر، کابل‌ها از جمله تجهیزاتی بوده که متشکل از دو بخش اصلی هادی و عایق هستند. کابل‌های ساختمانی را می‌توان بر حسب نوع و کاربردی که داشته به دو دستة کابل مفتولی و افشان تقسیم‌بندی نمود. شرکت نامبرده در حیطه تولید سیم‌های افشان ساختمانی فعالیت دارد.

سیم‌های افشان ساختمانی از جمله پرکاربردترین نوعِ سیم‌ها بوده که دارای هادی مسی به همراه میزان انعطاف‌پذیری بالا و رسانایی عالی هستند.

کابل‌های فشار ضعیف

از دیگر محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل پیشرو رفسنجان می‌توانیم به کابل‌های فشار ضعیف اشاره داشته باشیم. این مدل از کابل‌ها هم با هادی مسی و هم با هادی آلومینیومی به بازار عرضه می‌شوند. منظور از کابل‌های فشار ضعیف، کابل‌هایی بوده که دارای رشته‌های مسی و آلومینیومی هستند و در سطوح ولتاژ 300 الی 3000 ولت کارایی دارند. کابل‌های مذکور با استفاده از پلیمرهایی نظیر پلاستیک فشرده، پی وی سی و مواردی از این دسته عایق شده تا از شار الکتریکی و هرگونه خطری جلوگیری به عمل آید.

 کابل فشار متوسط

مجموعه پیشرو رفسنجان علاوه بر کابل‌های فشار ضعیف، در زمینه تولید کابل‌های فشار متوسط نیز فعالیت می‌کند. این دسته از کابل‌ها که تحت عنوان کابل MV نیز شناخته شده، توانایی توزیع جریان برق تک فاز و سه فاز با ولتاژ نامی 6 الی 30 کیلو ولت در پست‌های خطوط جریان برق را دارند. از این دسته کابل‌های پرکاربرد می‌توانیم در اماکن مختلفی هم‌چون شبکه‌های عمومی و صنعتی، تأسیسات داخلی و بیرونی و به صورت دفنی در زیر زمین و یا در کانال‌های مخصوص بهره ببریم.

کابل ابزار دقیق

استفاده از تکنولوژی مدرن جهانی برای تولید سیم و کابل

یکی دیگر از انواع محصولاتی که توسط شرکت سیم و کابل پیشرو رفسنجان به بازار عرضه شده، کابل ابزار دقیق است. این دسته از کابل‌ها متشکل از پیچش چندین رشته سیم و کابل هستند و با تکیه بر این ساختار منحصربه‌فردی که دارند، دچار تداخل الکترومغناطیسی از منابع خارجی نخواهند شد؛ از این جهت می‌توانیم از این دسته کابل‌ها در فرایند پردازش داده‌ها و سیستم‌های کنترلی که بایستی کابل‌ها در آن‌ها استقامت بالایی در برابر نویز داشته باشند، بهره ببریم. این مدل از کابل‌ها برای انتقال سیگنال در سطوح پایین، انتقال جریان‌های پایین، انتقال سیگنال‌های تولید شده توسط مبدل‌ها، پنل‌ها و کنترل‌کننده‌ها و همچنین برای تغییر یا اجرای دستورالعمل‌های دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل تلفنی

کابل تلفنی نمونه دیگری از محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل پیشرو رفسنجان بوده که همان‌طور از نام آن پیداست، از جمله کابل‌های مخابرات به حساب می‌آید. کابل‌های تلفنی به نحوه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانند دیتا و اطلاعات را انتقال دهند. در حالت کلی، کابل‌های تلفنی به دو دسته مسی و نوری قابل تقسیم‌بندی هستند. این دسته از کابل‌ها با هدف سهولت در ارتباطات تولید شده و با کمک آن‌ها می‌توان اطلاعات مورد نیاز را از یک نقطه به نقطه دیگری منتقل کرد. به بیان دیگر، این کابل‌ها برای تقویت و برقراری روابط دو طرفه در مسافت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل ضد آتش

یکی دیگر از محصولات ارائه شده توسط سیم و کابل پیشرو رفسنجان کابل ضد آتش یا ضد حریق بوده که همان‌طور از نام آن پیداست در برابر آتش و حریق مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. از آن جایی که کابل‌های مذکور دارای پوشش ضد آتش هستند، می‌توانند مقاومت بسیار خوبی در برابر دود و گازهای سمی از خود نشان دهند.

در واقع، این دسته از کابل‌ها این تضمین را می‌دهند که در زمان مواجه شدن با حریق و آتش سوزی، آتش نتواند به سایر قسمت‌های شبکه نفوذ پیدا کرده و گسترش پیدا کند. بهره‌گیری از کابل‌های ضد آتش می‌تواند از آسیب و خسارات مالی و جانی به طرز قابل توجه‌ای جلوگیری به عمل آورد. با در نظر داشتن ویژگی‌هایی که کابل‌های مذکور داشته، می‌توان از آن‌ها به صورت عمده در اماکنی نظیر فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها، پمپ بنزین، مراکز داده و مواردی از این دسته بهره برد.

کابل فرمان

از دیگر محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل پیشرو رفسنجان، کابل فرمان بوده که متشکل از یک سیم چند رشته‌ای است و می‌توان از آن در صنایع برقی و در مصارف مختلفی بهره برد. بهره‌گیری از چنین کابلی برای تولید  و کنترل برق بسیار حائز اهمیت است؛ بدین شکل که برق‌رسانی به سایر صنایع و ساختمان‌ها بدون وجود آن امکان‌پذیر نخواهد بود. کابل مذکور سیگنال‌های فرمان را ارسال کرده و به همین علت به ولتاژهای بالایی نیاز نخواهد بود. عمده کاربرد این کابل در ارتباطات، فرایند تولید، ابزار دقیق و اتوماسیون است.

سخن پایانی

در این راهنما علاوه بر آشنایی با شرکت سیم و کابل پیشرو رفسنجان به بررسی محصولاتی که توسط این مجموعه به بازار عرضه شده نیز پرداختیم. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون سیم و کابل‌های پیشرو رفسنجان در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل بنویسید.

1088 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط