شرکت صنعتی الکتریک خراسان

شرکت صنعتی الکتریک خراسان؛ معرفی شرکت و محصولات

208 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / معرفی محصولات صنعت برق

آیا تا به حال از محصولات عرضه شده توسط شرکت صنعتی الکتریک خراسان خریداری و استفاده کرده‎‌اید؟ به نظر شما تجهیزاتی که توسط مجموعه نامبرده به بازار عرضه می‌شود، قابل اطمینان هستند؟ شرکت الکتریک خراسان فعالیت خود را برای نخستین بار در سال 1345 در حیطه تولید و عرضه انواع سیم و کابل شروع کرد. در ادامه این راهنما قصد داریم به بررسی محصولات عرضه شده توسط این مجموعه بپردازیم.

هر آنچه که باید درباره شرکت صنعتی الکتریک خراسان بدانید!

شرکت صنعتی الکتریک خراسان

شرکت صنعتی الکتریک خراسان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌هایی بوده که در زمینه تولید و عرضه انواع مختلف سیم و کابل در بازار ایران در حال فعالیت است. در ادامه، به معرفی محصولات الکتریک خراسان خواهیم پرداخت:

کابل نصب ثابت

اولین نمونه از محصولات عرضه شده توسط شرکت صنعتی الکتریک خراسان کابل‌های نصب ثابت بوده که برای کاربری غیر متحرک و نصب ایستا طراحی و تولید شده‌اند. در واقع، انتقال و جابه‌جایی برای کابل‌های مذکور بعد از انجام وایرینگ و در طول دوره بهره‌برداری مد نظر نخواهد بود.

از این دسته کابل‌ها انتظار می‌رود که وضعیت خود را بعد از کابل‌کشی به شکل ثابت حفظ کرده و در انجام امور مورد نظر عملکرد پایدار و موفقی داشته باشند. قابل ذکر بوده که این دسته از کابل‌ها تحت عنوان کابل خشک نیز شهرت دارند. آن‌ها چند رشته‌ای بوده و عمدتاً از فلز مس به منظور ساخت هادی آن‌ها بهره‌گیری خواهد شد. افزون بر این، عایق تعبیه شده در این دسته از سیم و کابل‌ها از جنس پی وی سی است.

کابل‌های نصب ثابت سبک عمدتاً در سیم کشی داخلی توزیع‌کننده‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، امکان استفاده از این کابل‌ها درون لوله‌ها و زیر گچ نیز فراهم است. از دیگر خصوصیاتی که می‌توان برای این دسته از محصولات شرکت صنعتی الکتریک خراسان برشمرد، ولتاژ نامی آن‌ها بوده بین 300 الی 500 ولت است.

کابل افشان

شرکت صنعتی الکتریک خراسان

از دیگر محصولات پرطرفداری که از سوی شرکت صنعتی الکتریک خراسان به بازار عرضه شده، کابل افشان است. کابل‌های افشان نمونه‌ای از پرکاربردترین تجهیزات سیم و کابل به حساب آمده که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. منظور از کابل‌های افشان آن دسته از سیم و کابل‌هایی بوده که نرم هستند و انعطاف‌پذیری بالایی نیز دارند؛ از این جهت امکان بهره بردن از آن‌ها در مصارف مختلف فراهم است. این دسته از سیم و کابل‌های موجود در بازار مصارف متعددی دارند؛ به عنوان مثال می‌توانیم از آن‌ها در تولید لوازم خانگی نظیر تلویزیون، تجهیزات الکترونیکی هم‌چون کامپیوترها و مواردی این‌چنین بهره ببریم.

از آن جایی که این کابل‌های نرم انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند، می‌توانیم از آن‌ها در شرایطی که نیاز به خمش بالا باشد استفاده کنیم. شایان ذکر است که کابل‌های مذکور در برابر آسیب‌های ناشی از حرکات خمشی نیز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. در ساختار این دسته از محصولات شرکت صنعتی الکتریک خراسان از سیم‌های نازک هادی استفاده شده که همین ویژگی موجب کاهش قیمت کابل به علت کاهش میزان مس به کار رفته در ساختار این محصول خواهد شد. ناگفته نماند که وزن این دسته از کابل‌ها نیز بسیار سبک بوده و این یک مزیت برای آن‌ها به حساب می‌آید.

کابل هالوژن فری و ضد حریق

از جمله ایمن‌ترین کابل‌هایی که در برابر حریق و آتش‌سوزی می‌توان مورد استفاده قرار داد، کابل هالوژن فری است. این مدل از کابل‌ها فاقد هالوژن هستند؛ به این معنا که در ساختار آن‌ها هیچ یک از عناصر پنج‌گانه جدول تناوبی وجود نداشته و به همین علت در زمان مواجه شدن با هیدروژن هیچ‌گونه هالوژنی را از خود آزاد نخواهند کرد. از آن جایی که در این دسته از کابل‌ها هیچ‌گونه هالوژنی وجود نداشته، در زمان بروز حریق و آتش ‌سوزی نیز هیچ‌گونه بوی بد و گاز سمی را تولید نکرده و انتشار نمی‌دهند.

در نظر داشته باشید که اسید تولید شده حاصل از تماس هالوژن با هیدروژن برای انسان به شدت مضر بوده و حتی می‌تواند منجر به مرگ نیز بشود. اکثر کابل‌هایی که مجهز به روکش پی وی سی و پلی اتیلن بوده، در زمان رویارویی با آتش‌سوزی از خود میزان زیادی هالوژن آزاد خواهند کرد. به منظور جلوگیری از بروز چنین اتفاقی تولیدکنندگان اقدام به ارائه کابل‌های فاقد هالوژن و ضد حریق نمودند.

کابل ابزار دقیق

از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت صنعتی الکتریک خراسان، کابل ابزار دقیق بوده که به طور خاص به منظور دریافت و انتقال سیگنال و دیتا به کار گرفته می‌شود. در واقع، کابل مذکور نوعی ابزار بوده که می‌تواند دقت عملکرد و کنترل جریان داده را افزایش بدهد. قابل ذکر است که خودِ کابل‌های ابزار دقیق قابل دسته‌بندی به انواع مختلف شیلددار، بدون شیلد، چند رشته‌ای، چند زوجی، آرموردار و بدون آرمور هستند.

کابل کواکسیال

کابل‌های کواکسیال از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت صنعتی الکتریک خراسان بوده که نوعی کابل مسی به حساب می‌آیند. این مدل از کابل‌ها در ساختار خود از یک رسانای داخلی، یک عایق و یک رسانای نازک بهره می‌برند. مجموع ساختار این کابل به گونه‌ای طراحی شده که قادر است از تداخل سیگنال جلوگیری به عمل آورد.

همچنین، مغزی استفاده شده در این محصول که از جنس مس بوده می‌تواند منجر به افزایش سرعت انتقال داده‌ها شود. علاوه بر این، دیتاها در این کابل به گونه‌ای عبور پیدا خواهند که پارامترهای محیطی بر روی آن‌ها هیچ‌گونه تأثیر مخربی نگذارند. مجموع ویژگی‌هایی که برای این محصول برشمردیم منجر شده تا کابل‌های کواکسیال به عنوان یکی از پرطرفدارترین کابل‌ها شناخته شوند.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با شرکت صنعتی الکتریک خراسان به بررسی برخی از پرفروش‌ترین محصولات عرضه شده توسط این شرکت پرداختیم و دانستیم که این مجموعه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های فعال در حیطه تولید و عرضه انواع سیم و کابل در بازار ایران بوده که تمامی محصولات خود را مطابق با نیاز بازار تولید و عرضه می‌کند.

از جمله محصولات پرفروش این مجموعه می‌توانیم به کابل‌های نصب ثابت، افشان، هالوژن فری و ضد حریق، ابزار دقیق، کواکسیال و… اشاره داشته باشیم. آیا تجربه خرید از مجموعه الکتریک خراسان را دارید؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون محصولات مجموعه صنعتی الکتریک خراسان در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

208 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط