شرکت فنی مهندسی ستایش

شرکت فنی مهندسی ستایش

477 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

یکی از شرکت‌هایی که به عنوان واحد تحقیق و توسعه درحال فعالیت است و تا به امروز ماشین‌آلات بسیاری را در زمینه سیم و کابل طراحی کرده است را می‌توان شرکت فنی مهندسی ستایش دانست. امروز در این مطلب از تکه کابل بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

تاریخچه و معرفی بیشتر شرکت فنی مهندسی ستایش

این شرکت در شهرکرد با کادر مجرب و متخصص در زمینه مشاوره، خرید، نصب و راه اندازی خطوط تولید سیم کابل، خطوط ریخته‌گری در طی سال‌های متوالی به عنوان یک شرکت بین المللی در ایران در حال فعالیت است.

شرکت فنی مهندسی ستایش با اجرای پروژه‌های مختلف، گامی موثر در ارتقا سطح کیفی ماشین آلات واحدهای تولیدی داخل و محصولات آنها را در بر داشته است. شرکت فنی مهندسی ستایش با تأمین قطعات شرکت‌های ماشین‌سازی داخلی، توانسته در جهت تأمین تجهیزات خطوط سیم و کابل در کشورمان ایران افتخار آفرینی کند.

محصولات شرکت فنی مهندسی ستایش

۱. ماشین کشش مفتول مسی ۸ میلی‌ متری

این ماشين برای نازک کردن و تبديل سيم مسی ۱.۸ ميليمتر به سيم مسی تا ۱۲.۰ میلی متر مورد استفاده قرار می‌گيرد.این دستگاه دارای چهار فلکه مخروطی کشنده است یک کاپستان موتور جداگانه‌ای حرکت می‌کند تا اينکه این ماشين جهت نازک کردن مفتول مسی ۸ ميلي متر با جمع‌کننده دوبل و آنيلر پيوسته مورد استفاده قرار بگیرد.

۲. ماشین کشش سیم مسی متوسط

در این خط تولید، ضایعات مس ابتدا به صورت شمش اولیه ریخته می‌شود و سپس شمش‌ها در کوره ذوب شده و به صورت صفحات آند ریخته می‌شوند. این صفحات برای افزایش خلوص مس به حوضچه‌های مخصوص برده می‌شوند و تحت ولتاژ و زمان قرار می‌گیرند. مس خالص از قطب آند جدا شده و به قطب کاتد اضافه می‌شود. لازم به ذکر است که فرآیند کاتد با خلوص ۹۹.۹۹ تولید می‌شود.

شرکت فنی مهندسی ستایش

۳. ماشین کشش مفتول آلومینیوم

این ماشین برای نازک کردن مفتول آلومینیوم ۵.۹ میلی متری به سیم ۵.۴ یا ۸.۱ آلومینیوم آلیاژی ۵.۹ میلی متری به سیم ۵.۴ تا ۲.۱ میلی‌متری مورد استفاده قرار گرفته می‌شود و در نهایت با جمع کن تکی یا ۲ عددی کامل می‌شود.

۴. ماشین کشش سیم مسی فاین

این دستگاه برای نازک کردن و تبدیل سیم مسی ۱.۸ میلی متری به سیم مسی ۰.۱۲ میلی متری استفاده می‌شود. این دستگاه دارای چهار تیغه برش مخروطی است که یک موتور مجزا حرکت می‌کند تا محصول نهایی به طور مداوم روی کاپستان‌ها پیچیده و حلقه شود، این دستگاه با استفاده از روش‌های حفاظتی بسیار با امنیت و پایداری بالا کار می‌کند. سطح نقره‌ای ورق با اکسیدهای فلزی پوشانده شده است تا مقاومت آن در برابر زنگ‌زدگی و سایش افزایش پیدا کند. همچنین هزینه بهره برداری و نگهداری این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است.

۵. ماشین استرندر

از این دستگاه برای بافت نرم، متوسط ​​و سخت آلومینیوم و مفتول مسی و ACSR استفاده می‌شود. کاربرد این دستگاه استرندینگ بیش از ۶ رشته تا ۶۱ رشته است و بیشترین کاربرد را در سایز ۶۳۰ درجه دارد. همچنین قفس‌های این دستگاه به صورت جداگانه قابل استفاده است.

۶. ماشین آلات درام تویستر

این دستگاه برای گرمایش کابل‌های فشار متوسط ​​و فشار قوی استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه تولید کابل‌های سکتور، کابل‌های زره ​​دار و سیم‌های مسی است.

۷. ماشين آلات اکسترودر

این دستگاه برای عایق کاری و پوشش سیم با روکش XLPE، PE و PVC است که با استفاده از استوانه و چکش و حرارت دادن مواد، لایه پوشش سیم را ایجاد می‌کند.

۸. خط کانفرم پیوسته آلومنیوم و مس

این دستگاه برای فرم دهی انواع مقاطع مسی و آلومینیومی کاربرد دارد. لوله، شینه، پروفیل و سیم‌های تخت بخشی از محصول نهایی این دستگاه است. ورودی این دستگاه سیم مسی با قطر ۳۰-۲۵-۲۰-۱۷-۵ است.

۹. بانچر

این دستگاه برای رشته سیم‌های خالی استفاده می‌شود. دستگاه P-off نیز دستگاه Buncher را تکمیل می‌کند. روش کار دستگاه بانچر به این صورت است که چندین سیم نازک به داخل دستگاه بانچر هدایت می‌شود و دستگاه بانچر رشته سیم‌ها را به هم می‌بافد و روی قرقره قرار می‌دهد. سرعت بالا، صدای بسیار کم و وزن کم دستگاه از ویژگی‌های این دستگاه است.

۱۰. خط تولید مفتول مس با روش آپ کست

در این روش ابتدا شمش کاتدی در کوره‌های القایی ذوب شده و با ریخته گری مداوم به صورت عمودی به سیم ۸ تا ۳۰ میلی متری تبدیل می‌شود. این سیم توسط دستگاه جمع کننده در یک سیم پیچ بسته‌بندی می‌شود. سیم یکی از ویژگی‌های سیم است که برای تولید سیم و کابل مناسب است.

۱۱. خط تولید ریخته گری و نورد پیوسته مس

خط تولید مفتول مسی از طریق کوره ذوب گاز، ریخته گری و چرخ مسی و فرآیند نورد پیوسته از ضایعات کاتد یا مس استفاده می شود.

۱۲. خط تولید کاتد

در این خط تولید، ضایعات مس ابتدا به صورت شمش اولیه ریخته می‌شود و سپس شمش‌ها در کوره ذوب شده و به صورت صفحات آند ریخته می‌شوند. این صفحات برای افزایش خلوص مس به حوضچه‌های مخصوص برده می‌شوند و تحت ولتاژ و زمان قرار می‌گیرند. مس خالص از قطب آند جدا شده و به قطب کاتد اضافه می‌شود. لازم به ذکر است که فرآیند کاتد با خلوص 99.99 تولید می‌شود.

۱۳. خط تولید آلومينيوم آلياژ

این خط تولید مفتول آلومینیوم یا آلیاژ آلومینیوم ۹.۵ میلی متری با ذوب پیوسته، ریخته گری و نورد شمش آلومینیوم استفاده می‌شود.

اهداف و خط مشی شرکت فنی مهندسی ستایش

تأمین تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولید سیم و کابل در کشورمان ایران و در کشورهای خارجی یکی از اهداف اصلی و مهم این شرکت است.

از اهداف دیگر شرکت فنی و مهندسی بازرگانی ستایش شهرکرد تحقیق و توسعه ،صادرات و واردات است. این شرکت دارای ۴۰ نیروی کار مستقیم، ۳۵۰ نیروی کار غیرمستقیم و ۲۰ سال سابقه کار درخشان است.

آدرس و شماره تلفن

شهرکرد،قطب صنعتی فاز ۳ بلوار رهپویان،بلوار امام خمینی، خیابان طوسی،نبش خیابان فضیلت ۲

تماس

۰۳۸۳۳۳۵۱۵۰۱

ایمیل

setayesh7651@gmail.com

وبسایت

etayeshcompany.ir

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم به معرفی اجمالی شرکت فنی مهندسی ستایش بپردازیم. همان‌طور که گفتیم این شرکت در زمینه تولید ماشین آلات و خطوط تولیدی سیم و کابل در حال فعالیت است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این شرکت با ما و مخاطبان عزیزمان در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

477 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط