کولر آبی ایران شرق

کولر آبی ایران شرق؛ مهم‌ترین فاکتورهای خرید

140 بازدید معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک

شرکت ایران شرق یکی از شرکت‌های برتر تولیدکننده انواع کولر آبی در ایران بوده که فعالیت خود را برای نخستین بار در سال 1356 در شهر نیشابور آغاز کرد. این شرکت در حوزه تولید انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نظیر کولرهای آبی، پکیج، آبگرمکن، اجاق گاز و شومینه فعالیت می‌کند. برند مذکور با به‌کارگیری و به کمک نیروی متخصص توانسته است محصولاتی با درجه کیفی ایده‌آل به بازار ایران عرضه کند و به نامی آشنا و معتبر تبدیل گردد. در این راهنما تمرکز اصلی ما بر خرید کولر آبی ایران شرق و مهم‌ترین فاکتورهایی بوده که حین خرید این محصول باید در نظر داشته باشیم. با ما همراه باشید.

فاکتورهای تأثیرگذار بر خرید کولر آبی ایران شرق

کولر آبی ایران شرق

کولرهای آبی ایران شرق به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین کولرهای موجود در بازار به حساب می‌آیند که ضمن بهره‌مندی از 2 سال گارانتی، از خدمات پس از فروش نیز برخوردار هستند. این تجهیزات سرمایشی در انواع مختلف پوشالی، سلولزی، خروجی از بالا و مینی قابل خرید بوده و از جمله اصلی‌ترین و منحصربه‌فردترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به پوشش رنگ الکترواستاتیک، مقاومت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش، استحکام در برابر تغییرات شرایط جوی، بهره‌مندی از ورقه گالوانیزه با ضخامت ایده‌آل در بدنه و کف، مقاومت عالی در برابر زنگ‌زدگی و پوسیدگی، طول عمر بالا و… اشاره داشت.

کولر آبی ایران شرق: پوشالی

از جمله مزیت‌های استفاده از مدل پوشالی، بهره‌مندی این تجهیزات از پوشال‌های با اشباع بالا و کیفیت عالی بوده که قابلیت جذب آب مطلوبی دارند و می‌توانند در تولید هوایی خنک و تمیز نقش کلیدی را ایفا کنند. در حالت کلی، نحوه کارکرد محصولات مذکور بر اساس تبخیر آب است؛ بدین صورت که آب به ناودان‌های بالای پوشال به واسطه پمپ فرستاده شده و در نهایت سبب خیس شدن پوشال‌ها می‌شود. در این مرحله پوشال‌ها آب را جذب کرده و با تبخیر آن و عبور هوای گرم از بین پوشال‌های مرطوب، هوایی خنک و ایده‌آل به داخل محیط منتقل خواهند کرد. ناگفته نماند که برای کارکرد این محصول می‌بایست پیش از خرید و نصب، کانال کشی کولر صورت پذیرد.

از آن‌جایی که کولر آبی ایران شرق در پشت بام نصب می‌شوند، تحت عنوان کولرهای پشت‌بامی نیز معروف هستند. البته امکان نصب این تجهیزات سرمایشی در تراس نیز وجود داشته و می‌توان آن‌ها را در ظرفیت‌های مختلف 2500 تا 7500 cfm خریداری نمود. از آن‌جایی که کولرهای آبی تولید شده توسط گروه صنعتی ایران شرق طیف تنوع گسترده‌ای دارند، می‌توان از آن‌ها در کاربری‌های مختلف خانگی و اداری برای تأمین هوایی خنک و مطبوع بهره‌گیری کرد.

از دیگر امتیازات این محصولات می‌توان به مجهز بودن به کلید محافظ جان به منظور جلوگیری از برق‌گرفتگی در حین نصب و راه‌اندازی اشاره داشت. کولر آبی ایران شرق با بازدهی 80 درصدی و کم‌ترین میزان مصرف انرژي قادر است که محیط مورد نظر را در بازه زمانی کوتاه ‌مدتی به بهترین شکل ممکن خنک کند. ناگفته نماند که قیمت کولرهای آبی ایران شرق مدل پوشالی متناسب با ظرفیت دستگاه تعیین می‌شود.

کولر آبی ایران شرق: سلولزی

کولر آبی ایران شرق

کولرهای سلولزی ارائه شده توسط مجموعه صنعتی ایران شرق هم‌چون مدل پوشالی هستند و اصلی‌ترین تفاوتی که سبب تمایز این دو مدل با هم شده، بهره‌گیری از پدهای سلولزی در ساختار کولرهای مذکور به جای پوشال است. به لطف بهره‌گیری از پدهای سلولزی، این کولرها قابلیت‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم انتقال گرد و غبار و بو و همچنین رسوب و شوره کم‌تر نسبت به کولرهای پوشالی اشاره داشت.

کولر خروجی از بالا ایران شرق

کولرهای آبی ایران شرق خروجی از بالا دارای راندمان بالای 82 درصد بوده و میزان بازدهی این محصولات در خنک‌کنندگی بسیار ایده‌آل است. میزان قدرت خنک‌کنندگی کولرهای آبی ایران شرق مدل بالازن در مقایسه بالا مدل‌های معمولی بیش‌تر خواهد بود؛ چرا که در این مدل کولر دریچه خروجی هوا در بالای بدنه دستگاه وجود داشته و علاوه بر آن در چهار طرف دستگاه دریچه و واسط‌های تبخیر با پوشال یا پد سلولزی تعبیه شده است.

در حقیقت این مدل از کولرهای آبی ایران شرق توانایی تولید حجم بالاتری از هوای خنک را دارند. خریداران می‌توانند این محصول را در دو نوع سلولزی و پوشالی برای نصب در بالکن یا حیاط خریداری کرده و کانال‌کشی آن را از قسمت بالای دستگاه به انجام رسانند.

تفاوت کولرهای آبی پوشالی و سلولزی برند ایران شرق

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که کولرهای آبی ایران شرق مدل سلولزی و پوشالی چه فرقی با یک دیگر دارند؟ کدام مدل مناسب‌تر است؟ چرا باید مدل پوشالی یا مدل سلولزی را خرید؟ همان‌طور که گفته شد، اصلی‌ترین تفاوت این دو مدل کولر در واسط‌های تبخیری آن‌ها بوده که در مدل پوشالی از پوشال و در مدل سلولزی از پدهای سلولزی به عنوان واسط تبخیری بهره‌گیری می‌شود.

افزون بر این، پدهای سلولزی در مقایسه با پدهای پوشالی از تراکم بیش‌تری برخوردار بوده و سطح آن‌ها نیز یکنواخت‌تر است؛ به همین خاطر این نوع از واسط‌های تبخیری در کولر آبی ایران شرق قدرت جذب بیش‌تری داشته و می‌تواند هوایی ایده‌آل و خنک با قدرت بیش‌تری را ارائه کند.

همچنین، کولرهای آبی سلولزی بر خلاف مدل پوشالی نیازی به تعویض سالانه واسط تبخیری خود نداشته و این موضوع موجب کاهش هزینه‌ها و دردسرهای نگهداری از کولر آبی می‌شود. ناگفته نماند که مدل بالا زن سلولزی کولرهای مذکور مجهز به امکاناتی نظیر ریموت کنترل رادیویی، کلید دو قطبی و ترموستاتیک، تایمر خواب، کلید لمسی دیجیتال، کلید محافظ جان و… بوده و به همین خاطر قیمت آن در مقایسه با مدل‌های دیگر بیش‌تر است. خریداران می‌توانند بر حسب نیاز و بودجه خود بهترین مدل کولر آبی را برای خود خریداری نمایند.

سخن پایانی

کولرهای آبی به عنوان پرفروش‌ترین محصولات سرمایشی در بازار ایران به حساب می‌آیند که ضمن برخورداری از قیمت مناسب، می‌توانند هوایی مطبوع و خنک را تولید کرده و در محیط پخش کنند. کولر آبی ایران شرق از جمله این محصولات بوده که در انواع مختلف پوشالی، سلولزی، مینی، بالازن و… قابل خرید است. آیا تجربه استفاده از کولرهای آبی ایران شرق را داشته‌اید؟ به نظر شما کولرهای مذکور توانایی تولید هوایی مطبوع و خنک را دارند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

140 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط